Pessarium en cervixlengte 3.5 help

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poppetje77, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    De dag van inleiden zegt niets.. ze komen als ze komen.. Hoop dat het snel en vlekkeloos verloopt. Pijn weten we maar vooral gewoon zonder gekke pompen en tangen.

Jajo vindt dit leuk.
  2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Nu zijn we 19 weken, gek maar leef van echo (wekelijks) naar diabetes poli 2x per week, naar de afspraken in het zh en dan weekend toe.. Echt mini stapjes. Mijn werk kan niet thuis, spreek ze normaal op kantoor en dat doe ik niet thuis. Dus nu Netflix, haken, paniekaanvallen en van mijlpaal naar mijlpaal. Week 38 is een mooie droomwens maar al blij met 36 weken. Eigenlijk gewoon als ik haar maar levend en gezond mee mag krijgen uiteindelijk..

Simmy vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Heb je zonder zwangerschap ook diabetes, of zwangerschapsdiabetes? Dat had ik ook, vaak dacht ik ook, kan niets eens ‘normaal’ verlopen mbt zwangerschappen? Zo kwam ik er ruim 4 weken geleden achter dat ik een miskraam had met 9 weken, nadat we eindelijk moed hadden verzameld voor nog een zwangerschap en zelfs deze miskraam kan niet zonder complicaties verlopen...
    Belangrijkste is dat je doet wat voor jou goed voelt. Ik vond het het prettigst om erg op mijzelf te zijn en idd van afspraak naar afspraak te leven. En jezelf ook iets toezeggen als je weer een mijlpaal hebt gehaald.
    Ik heb 4 prachtige boeken digitaal, de 7 zussen. Als je het leuk vindt om te lezen en het verhaal spreekt je aan, moet je even per PB je mailadres sturen dan deel ik ze met je. En door hier af en toe je zorgen te delen, of de positieve berichten en updates te geven kan ook de tijd helpen door te komen.

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Boeken heb ik genoeg.. Maar wel super lief. Ik heb zwangerschapsdiabetes, spuit ook insuline. Mijn nuchtere waarde blijft hoog. Ook hier gaat niets normaal. Mijn 5e zwangerschap sinds 2013 en nog steeds geen levend kindje, althans hoop dat deze gezond en levend bij ons mag blijven. Had jij het ook dat je niets durft te kopen voor de 24 weken? Na het verlies van de jongens als weggedaan qua spullen, dus moeten alles opnieuw kopen. Maar durf het niet. Ik moet kinderopvang regelen ivm wachttijden, maar durf het niet.. de blije wolk en genieten van zwanger zijn, ervaar ik niet. We willen een kindje maar bv we hebben nog 1 cryo. Manlief zegt na deze er gelijk achteraan (ben 41 net) maar voor mij hoeft het niet. Vind dit geen pretje.. begrijp jouw angst dus.. er eigenlijk weer voor durven gaan en weer een klap. Knuf voor jou

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    @poppetje77

Een baby kan prima zonder een perfect ingerichte babykamer, bij mij hebben ze er geen van allen eentje gehad. Precies om de reden die jij beschrijft, ik durfde niet.

Geboortekaartjes heb ik pas uitgezocht toen de kinderen al geboren waren, want voor onze eerste had ik het perfecte geboortekaartje gevonden en heb ik het nooit mogen bestellen.

Met 30 weken kun je ook de kinderwagen nog bestellen, dat hebben wij gedaan.

En je man kan prima de baby inschrijven op het kdv, dat hoef jij niet te doen, dat begrijpt hij vast.

Sterkte de komende tijd, opdat het voor jou snel 7 november mag zijn, daarna werd het voor mij iedere dag een beetje makkelijker.

poppetje77 vindt dit leuk.
  6. sara26

sara26 Actief lid

22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Ah 19 weken dat gaat de goede kant op. Snap je zenuwen heel goed. Ik heb echt tot 30 weken in de zenuwen gezeten. Nu zo trots op dit termijn. Vandaag rommelde mijn buik enorm dus lig nu in het ziekenhuis en ze hebben net mijn cerclage verwijderd voor de zekerheid.

Dus nu is het afwachten wat er gaat gebeuren.

Xxx

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mocht het doorzetten, is het bij jou ok.. Ik gun je een goede voorspoedige bevalling van een prachtig gezond wondertje❤ mocht de kleine luisteren.. over 2 weken is het nog beter..

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Jeetje poppetje het kan ook niet normaal gaan.. het was je zo gegund om een mooie fijne zwangerschap te hebben nu. Gelukkig sta je onder goede controle en ik hoop zo dat ze nog weeeekenlang blijft zitten.

9. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Ik heb totaal geen ervaring oid maar wil je even sterkte wensen de komende weken/maanden. Ik kan goed begrijpen dat je elk uur weg ziet tikken op de klok.
    Hopelijk ligt jullie kleine meisje rond de 38 weken bij jullie in de armen heel lief naar jullie te kijken ❤️

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Jeeeeeejjjj... apk gehad, guo was goed.. weer een mijlpaal gehaald!

Sophy, Jajo en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Wat een super nieuws zeg.. dat kon je wel goed gebruiken in deze rollercoaster!

Hopelijk zet deze positieve flow zich nu door!

Houd moed

12. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat fijn meid!!! Nog 4+2 tot de magische grens

13. sara26

sara26 Actief lid

22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Jeeejjj wat fijn! Op naar de volgende mijlpaal!

Xxx

14. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Wat herkenbaar! Ik ben anderhalf jaar geleden bevallen op 23w5 dagen. Net geen 24 weken! Ik ben nu bijna 7 weken zwanger. Ze hebben toen direct gezegd dat ze rond de 12 weken een cerclage gaan steken.
    Maandag mijn eerste echo en als die goed is stop ik al met werken. Ik werk als verpleegkundige bij personen met dementie. Ik wil kost wat het kost niet heffen. Alles van druk wil ik vermijden.
    Wij hadden al een hele kinderkamer en alles gekocht. Ik merk nu dat ik zelfs nog niet durf kijken naar online shops voor eender wat met baby’s heb maken heeft.

Ik leef met jullie mee. Gerust gaan we nooit meer zijn. Het is leven van echo naar echo. En vooral de hoop om de 24 weken te passeren en liefst boven de 30 weken.

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Wat goed poppetje nog 4 kleine weekjes maar tot de vlg mijlpaal! Ik denk aan je. Het moet "gewoon" goed gaan deze keer, hou vol.

16. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat de guo goed was @poppetje77! Op naar de volgende mijlpaal, ik duim voor je!

@Lotusbloempje, voor jou is het nu net zo’n spannende zwangerschap dus. Ik hoop voor jou ook dat je over 30 weken een gezond kindje in je armen hebt.

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Vreselijk hè het gevoel dat je bevalt en ze je kindje niet helpen! Dat is onmenselijk. Zou bijna deze termijn naar Zweden gaan, helpen ze vanaf 22 weken..

Met je wil, die wat goed voelt. Ik zit vandaag week 12 thuis. Zeker na je cerclage zou ik niet hoe werk blijven doen! Overigens wel gefeliciteerd met je zwangerschap. Het is doodeng en genieten.. ja van de kleine maar zwanger zijn is geen ruk aan! Of ervaar jij dat anders? Hier paniekaanvallen waardoor ik regelmatig daar zit!

18. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.025
    113
    Overijssel
    Lieve poppetje,ben gewoon een meelezer maar zie vaak met je reacties je onderschrift.
    Ik hoop dat je straks eindelijk een levend kindje bij je mag houden!
    Ben van dezelfde leeftijd en het is ook verschrikkelijk dat je bio klok maar door blijft tikken.
    Dikke knuffel!

19. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Het was verschrikkelijk wetende dat je kindje levens geboren ging worden en ze niets mogen doen omdat we net onder de wettelijke termijn zaten... hier ook super veel bang. Ben helemaal geen stress kip maar gisteren de eerste echo en zo zenuwachtig, echt super hard bibberen niet normaal. Hartje klopt dus op naar de volgende echo! Sinds gisteren wel super super ziek, constant overgeven zelfs als mijn maag leeg is. Ben helemaal op en alles doet pijn. Als het morgen niet beter is wordt het een ziekenhuis opname dus ben mezelf echt aan het verplichte om iets binnen te houden.
    Het zwanger zijn zelf is echt verschrikkelijk. Tot de dag dat we ons kindje in onze armen hebben gaan we geen seconde gerust zijn.

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik weet het.. dan roepen mensen dat je moet genieten.. ja hoe dan??? Ik ben dolgelukkig met dit meisje, maar zo bang voor mijn eigen lijf.. na die 24 weken hoop ik dat we allebei wat meer kunnen genieten. Maar eerst die 24 weken redden!

Deel Deze Pagina