Pessarium en cervixlengte 3.5 help

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poppetje77, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Fantastisch! Ben super blij voor je! X
     
    poppetje77 vindt dit leuk.
  2. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Meiden hou hoop!

    Bij mn 1e zwangerschap ben ik te vroeg bevallen met 27 wk van onze dochter.
    Moest helaas na 4 dagen afscheid nemen.
    Toen ik weer zwanger was.
    Was mn cervix verkort met 24 wk. En met 27wk zat ik in ziekte wet en heel veel rust gehouden en zo min mogelijk doen.
    Eigenlijk al een hoog nodige.
    Maar heb de 40.1 en gehaald en gezonde zoon.
    Hou hoop. Ik leefde ook van mijlpaal na mijlpaal en nooit verwacht 40wk te halen
    X
     
    Lotusbloempje vindt dit leuk.
  3. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Wow wel heel mooi dat hij zo lang is blijven zitten.. met 27 weken had ik zo anders voor je gehoopt. Dan hebben baby's tegenwoordig veel kansen.. hoe stressvol was de zwangerschap van je zoon na je meisje? Echt genieten is dan zo moeilijk. Vind ik..
     
  4. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    @poppetje77 ik was heel bang om hem te verliezen.
    K leefde van afspraak na afspraak.
    Echt genieten Neeh, alles wat ik voelde maakte me onzeker.
    Toen 40wk was gesprek controle gehad bleek toen 4cm onuiting.
    Volgende dag mocht ik mn melde in het ziekenhuis en gingen ze me inleiden.
    Ze hebben mn vliezen gebroken en met uur was hij dr.
    Van dr spanning, viel ik flauw toen ik mocht douchen.
    Ben toen gevallen op de grond, lekker beurs en blauw maar savonds mocht ik na huis.
    Heb wel bewust gekozen geen kraambezoek 1e week en puur genieten van ons gezin. Dat vond ik heel fijn.
    Besef wat je allemaal gemist had kwam soms heel hard binnen en soms leefde ik nog in een waas.
    Zwanger zijn vond ik echt niet bepaald leuk.
    X
     
  5. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Kan het me zo goed voorstellen. Ik vind ook niets aan zwanger zijn. Nu weer een blaasontsteking waar de medicatie niet aan lijkt te alleen, heel af en toe een harde buik, weinig maar sporadisch een voel mijn pessarium. Dan weer bang dat mijn baarmoeder ineens kort is. Ze gaan het niet meer meten. Naar idee..

    Zou blij zijn als we in januari zaten en ze er nog zit..
     
  6. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Hou hoop!
    Ik ga heel hard voor jullie duimen.
    Dikke knuffel
     
  7. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Oh dank je! De gyn sprak niet over medicatie... ze zei ook van als je weeen krijgt en je bevalling in zet kunnen we alsnog niets doen... en dan risico op mk en infectie na het plaatsen... vond ze vrij negatief terwijl ik toch al verschillende positieve verhalen heb gelezen en gehoord. Gelukkig waren de huisarts en de vroedvrouw wel positiever. Begin deze week op 12w het hartje nog gehoord! Nu aftellen naar 4/12 voor de cerclage..
     
    Simmy vindt dit leuk.
  8. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Spannend! Ben opgenomen voor preventieve cerclage.
    Ben nu 14w3.
    Gyn had gezegd dat ik op materniteit zou liggen. Vond ik goe want daar zijn ze gewoon van met zwangere om te gaan en zal ik makkelijk een echo kunnen krijgen.
    Lig ik dus op heelkunde!! Ben er niet blij mee... eerste reactie oei zwanger oei mag je dan wel onder narcose... euhm ik heb geen keuze... niet echt geruststellend als ik straks last heb of pijn heb kan ik eigenlijk niet vertrouwen op hun oordeel hoor.... pffff echt niet blij mee:(
     
  9. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Komt goed meis. Ik was deze keer ook op de heelkunde. Op zich heb je niet veel nodig en kunnen ze ook daar voor je zorgen
    Ik neem aan dat er een echo gemaakt wordt als t klaar is? (En anders om vragen) en als er iets is waar ze op de heelkunde geen antwoord hebben kunnen ze altijd de gyn bellen voor overleg.
    Probeer niet teveel te stressen. Succes! X
     
  10. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Gyn kon er niet mee lachen dat ik op heelkunde lag. Kwam op ok aan zonder een echo gehad te hebben. Gelukkig super lieven gyn en eerst echo geregeld zodat ik ons ventje zijn hartje kon zien kloppen.
    Heb wel super veel pijn gehad na het ontwaken. Ze hebben 4x iets moeten bijgeven voor de pijn maar nu gelukkig pijnvrij. Ze zouden proberen om mij op materniteit te krijgen. Zou makkelijker zijn voor het nemen van echo en die zijn toch meer ervaren. Hoop zo snel mogelijk nog een echo te krijgen.

    Maar ben wel opgelucht dat het achter de rug is. Gyn had niks gezegd van extra te rusten ofzo komende dagen enkel het normale van geen seks en geen bad enz. Maar ik denk wel dat ik veel ga rusten daar voel ik mij mentaal wel beter bij.
     
  11. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Gelukkig zit het er nu in! Hoe lang moet je blijven?
     
  12. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    @poppetje77 zowiso tot morgen. Vind ik niet zo erg dan ben ik gerust. En heb zoveel pijnmedicatie gekregen dat ik nog altijd wazig ben.
    Ben gelukkig wel verhuisd naar materniteit. En kreeg direct een echo die goed was.

    Ik vraag me nu alleen af hoe lang het bloedverlies zal duren.. morgen eens vragen aan de dokter.
     
  13. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Volgens mij kan dit wel een paar dagen duren.. maar al je vragen stellen hoor! En hoop de kleine voorlopig nog een week of 23 voor je binnen te houden minimaal.
     
  14. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Je tikt zo de 28w aan :) ik ben blij om je banner zo mooi op te zien tellen en ze nog lekker warm zit :)
     
    poppetje77 vindt dit leuk.
  15. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Net terug thuis! Was vooral belangrijk dat ik doe waar ik mij goed bij voel ook als dat in houdt veel rusten en niks doen. Ze waren echt super lief. De assistent arts zei dat ze wel advies kunnen geven en zeggen dat ik volgende week wel mag tillen enz maar dat het belangrijker is dat ik doe waar ik mij goed bij voel en dat ze daar volledig achterstaan.

    Voelt heel raar want eigenlijk voel ik niks enkel af en toe rug pijn. Misselijkheid was al 2 weken over maar nu wel terug dus moeilijk in te schatten of het van de medicatie is die ik gekregen heb of niet...
    Nu rusten en mijn ventje doet alles in huis:roflmao:
     
  16. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Oké dames even iets super gênant...
    De gyn had gezegd 2weken geen seks voor infectie gevaar. Geen probleem want we hadden al besloten om totaal niks meer te doen de hele zwangerschap.
    Nu werd ik deze nacht wakker door een spontaan orgasme. Ik wist zelfs niet dat dit kon! Gebeurde ineens, zo raar!
    Nu heb ik dus super veel schrik! Heb af en toe steekjes in men buik en onderaan ook soms steekjes.. Ik hoop zo hard dat dit geen invloed gaat hebben, dat het gaat lossen ofzo.

    Verder heb ik gisteren wel gerust maar ook wel vaak rondgestapt en rechtop gezeten en had s avonds ook wel wat last. Mijn mama was er in de namiddag voor met de hond te gaan wandelen. Zij zei heel de tijd dat ik niet constant moet plat liggen dat is nog slechter als ik dat vanaf nu constant ga doen enz... ni ben ik boos dat ik mij heb laten doen want ook gisteren avond had ik ineens wat lichte buikpijn. Ik wil gewoon zoveel mogelijk plat liggen zonder commentaar te krijgen.

    Ben nu zo onzeker..:cry:
     
  17. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Ik snap je zo goed! Maar het is een proces...
    Over dat orgasme, kan echt geen kwaad! Maak je geen zorgen. Wij hebben nooit gemeenschap gehad met de cerclage (omda tg dat gewoon kans op infectie geeft) maar de rest doen we wel zo af en toe, zeker als de druk te hoog wordt. Bij mn eerste cerclage durfde ik ook dat eigenlijk niet, bij de 2e was ik al iets minder bang en nu bij de 3e denk ik, als t goed voelt is er geen probleem...

    Wat betreft actief zijn, daar moet je een beetje je weg in vinden. Helemaal niks doen is eigenlijk geen optie je conditie wordt slecht en je verhoogt de kans op trombose. Je lichaam geeft wel aan wat kan en wat niet. Pak voldoende rust voor zover dat mogelijk is. Ik snap Je angst en onzekerheid! Het is super spannend allemaal! Wees een beetje lief voor jezelf je doet t hartstikke goed. X
     
  18. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    @Simmy ik ben zooo blij met jou bericht! Ik dacht echt oh nee nu is het verpest want ik voel steken onderaan. Ik merkte vandaag dat ik wel wat pijn en druk voelde na het douche en na het koken. Eens ik even neer lag ging het wel voorbij.

    Tem woensdag komt er telkens iemand in de namiddag met onze hond wandelen want dan is mijn man werken. Dan zijn we een week verder en wil ik zelf terug korte wandelingen maken. Voorlopig wil ik eerst dat die druk en steekjes weg gaan.

    De onzekerheid is echt erg pff. Binnen 2 weken op controle en denk dat ik dan wel wat geruster zal zijn.
    Blij dat ik hier terecht kan ondertussen!
     
    Simmy vindt dit leuk.
  19. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Wij mogen niets doen met het pessarium maar ook weleens wakker geworden door een orgasme in mijn droom schijnbaar. Vaag iets. Maar ze zit nog hoor. Dus liever niet maar je kan dit niet voorkomen.

    Oh simmy, ik help mijn man wel, hij mag alleen niets bij m'n want een orgasme raden ze af met pessarium. Misschien is dat anders met een Cerclage.

    Over een hond uitlaten, ik doe het helemaal niet. Heb je een luisterende niet trekkende hond? Dan kan het misschien.. maar zou voorlopig niets zwaars tillen en wel je rust pakken hoor. En ben je te veel in stress, vraag eerder dan die 2 weken een controle. Je betaalt niet voor niets zorgverzekering
     
  20. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Nou weet je, een arts vertelde ooit over dat je soms vanzelf orgasmes krijgt..Dan kan je er beter wat plezier aan beleven ;)

    Wat betreft tillen, dat zo veel mogelijk proberen niet te doen, maar ik merk ook dat met 2 kleintjes in huis dat gewoon onmogelijk is.
    Maar de eerste keer heb ik helemaal niks gedaan de hele zwangerschap
    Was aan t einde helemaal slapjes
    De tweede keer heb ik zelfs nog tot week 24 in de zorg gewerkt en een peuter thuis! Het voelde gewoon goed om een beetje bezig te blijven. Nu werk ik niet meer maar ben wel veel bezig met de kids en doe boodschappen enzo. Ik heb wat meer vertrouwen in mn lichaam en de cerclage gekregen.
    Well alles in overleg met de gyn en ik ga elke week op controle...
    Maar zeker als t de eerste keer is, doe alleen wat goed voelt voor jezelf! Better safe than sorry! ♡
     

Deel Deze Pagina