Pessarium en cervixlengte 3.5 help

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poppetje77, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Ben zo blij te lezen dat het nog voor komt! Wel geen leuke gedachte dat je dat dus niet onder controle hebt!

    Gelukkig hebben wij een kleine middelmaat van hond. Af en toe flipt hij wel eens als er een brommer voorbij rijdt. Maar op zich moet ik dan niet super veel kracht zetten. Helaas heb ik geen keus we wonen voorlopig nog op een appartement en mijn man werkt dagelijks tot 22u. Mijn ouders proberen zoveel mogelijk om in de namiddag te gaan wandelen maar dat lukt niet altijd.
    Ik heb ook een paard en daar ging ik tot vorige week al wel eens mee aan de hand stappen ofzo maar dat ga ik niet meer doen. Ze is super braaf maar op al die jaren heeft ze toch eens 1x iets gedaan en lag toen gelijk op intensieve zorgen dus dat risico neem ik niet.

    Ik ga nu ook om de 2 weken op controle gaan en rond de termijn dat ons zoontje geboren is ga ik elke week gaan. Wil echt geen risico.
     
  2. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Voor ons de eerste keer met pessarium en proluton. Voor het eerst zover gekomen.. misschien dat ik na meer kindjes wat meer vertouwen had gehad maar vertrouw mijn lijf niet. Nu heb ik niet de leeftijd meer voor veel kindjes, nu 41. Dus blij als zij er veilig en gezond is!
     
    Lotusbloempje vindt dit leuk.
  3. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik ben gek op paardrijden maar nu idd extra voorzichtig zijn. De honden trimster ken ik van het paardrijden. Die beviel zonder te weten dat ze zwanger was. Die reed tot het einde paarden in. Normaal moet het kunnen maar in ons geval...
     
  4. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Dat snap ik maar al te goed!! Heb de eerste keer ook nauwelijks bewogen en elke dag voelde als een overwinning en was ik blij dat t weer ochtend was geworden! Maar je bent nu super ver! Dit kindje gaat er komen ♡
    Heb je erg veel stress en angst? Ik ben uiteindelijk bij 37 ingeleid omdat de stress me echt teveel werd. Zelfs op die termijn nog! Kan je wel een klein beetje genieten van je zwangerschap?
     
  5. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    @poppetje77 ik ben gestopt met paardrijden vanaf dag 1 dat ik zwanger was. Ik heb zonde gewoonte van weinig te vallen maar als ik val is het altijd ritje spoed dus idd geen risico’s nemen.

    @Simmy ik heb ook al tegen mijn man gezegd dat als de stress blijft ik ook ga vragen om ingeleid te worden op 37weken.

    Ik denk dat ik de eerste harde buiken heb gehad. Lag gisteren al uren in bed met migraine en ineens na het draaien voelde ik een harde tennisbal. Even op geduwd en was weer weg. Een uur later nog eens zo een paar seconden. Ondertussen al wat Google op zoek werk gedaan en zou geen kwaad kunnen. Aftellen tot ik terug op controle mag gaan..
     
  6. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Genieten is een dingetje. Ik probeer het maar feit blijft dat ik geen moer vind aan zwanger zijn door de angsten. Ik vind het leuk als ik haar voel. Maar van mij mag het februari zijn! Denk dat ik pas geniet als ze levend bij me ligt en levend mee naar huis mag.. kon jij genieten tussen de angst door?
     
  7. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Hoe lang hebben jullie rust genomen na de plaatsing? En rust als in plat liggen of gewoon niet werken en opletten met heffen?
    Morgen is het een week geleden. Ik zou vanavond met vriendinnen op restaurant gaan... merk wel dat als ik nu een uurtje rechtop zit ik precies iets van druk voel. Gyn heeft niet gezegd dat ik moest plat liggen gewoon rustig aan doen... doen waarbij ik me goed voel. Maar wil me ook niet gaan opsluiten..
     
  8. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Pessarium werkt misschien anders.. mag alles behalve zwaar tillen, geen trekkende honden uit laten, geen gemeenschap, maar bij heel de tijd rechtop zitten komt er veel druk op je baarmoedermond. Dus volg echt je gevoel.
     
  9. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Mocht meteen alles weer, behalve zwaar tillen. Mocht na een week zelfs weer aan t werk! Maar dat voelde na een paar dagen werken (best zwaar werk, enorm veel lopen slepen, tillen en staan) toch niet goed dus gestopt.
    Maar een etentje zou ik na een week niet laten schieten! Veel plezier!

    Ohja het kan zijn dat je af en toe met de cerclage het knoopje of t lange touwtje voelt! Schrik niet. Heb t alle keren gehad. Het drukt en steekt vanbinnen. Dan ga ik (sorry voor de details) even met een vinger naar binnen en verschuif t knoopje. .tja ik weet niet zo goed hoe ik t uit moet leggen maar iig het kan zijn dat je m soms een keertje voelt.
     
  10. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Ja als je haar hebt begint t genieten pas echt!
    Hoop dat jouw bevalling ook een fijne ervaring wordt. Was die hele dag zo blij! Bevallen van een levend kindje! Gun t iedereen!
    Genieten tijdens de zwangerschap bestond uit kleine geluksmomentjes...maar de angst overheerste alles.
     
  11. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Ik heb ervan genoten en was een goede afleiding maar heb toch aan men mama gevraagd om me na twee uur te komen halen. Vandaag al wel paar keer pijnscheuten gehad ook bij het gaan zitten. Was even een hele felle pijnlijke steek amai! Gisteren voelde ik bijna niks en vandaag wel meer. Vind ik dan wel verontrustend omdat ik gisteren zo lang heb rechtop gezeten.
    Het is mentaal toch wat zo een zwangerschap pff!
     
    Simmy vindt dit leuk.
  12. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Ik heb sinds dinsdag vaginaal pijnlijke steken altijd langs links. Soms schieten ze door naar mijn liezen dus dacht ik aan bandenpijn. Had naar mijn vroedvrouw gemaild en ze zegt dat die pijnlijke steken misschien toch van de cerclage komen en ik eens moeten bellen met mijn gyn. Die is helaas bijna nooit aan de lijn te krijgen. Ik ga vanavond proberen want dan heeft ze consultatie.
    Heb de steken ook al s nacht gevoeld. Zijn echt venijnige steken en altijd alleen langs links en ze gaan zeker niet altijd tot aan mijn liezen. Echt precies heel lokaal. Deze morgen lag ik nog rustig in bed en ik hoestte en weer zo een mega pijnlijke steek.

    Is dit herkenbaar voor iemand?
     
  13. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Is t niet t knoopje dis in jou prikt? Wat ik eerder al zei?
     
  14. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Vanaf 15u al aan het proberen om de gyn te bereiken en eindelijk een arts gesproken maar wel een andere. Had het idee dat ze het zelf niet wist. Ze zei als er iets met de cerclage zou zijn dat er bloedverlies zou zijn. Als dat zo was moest ik naar spoed. Ze denkt niet dat het kwaad kan. Moet tot de controle gewoon heel rustig aan doen. Vandaag wel al wat minder steken gehad. Maar wat jij zegt @Simmy lijkt me wel aannemelijk.
     
  15. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    @poppetje77 hoe gaat het nu met je? Je bent inmiddels 30 weken. Dat is mooi!:)
     
  16. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    We zijn de 30 weken gepasseerd! Begin er langzaam in te geloven. Hoe is jouw buikje inmiddels? Hier nog steeds 1.5kg lichter dan ervoor. Ze laat me de avond nog steeds blijven de wc hangen. Hoe voel jij je? Hoop jij en makkelijke zwangerschap!!
     
    Lotusbloempje vindt dit leuk.
  17. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.778
    2.677
    113
    Noord-Holland
    30 weken :) weet je al wanneer je gaat bevallen? Als in.. mag je op de natuurlijke manier uitlopen of is het 37 weken en voor de zekerheid halen ze haar? Toch nauwelijks te bevatten dat je het echt haalt nu meid :)
     
    poppetje77 vindt dit leuk.
  18. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.869
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik kwam even spieken, @poppetje77, die 30+ weken staan je goed :thumup:
     
    poppetje77 vindt dit leuk.
  19. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    De 27e een groeiecho en ga het daar bespreken. Sowieso ivm zwangerschapssuiker max week 38. Maar ze zit ook nog eens in stuit, al weken! Dus eh.. heerlijk eigenwijs..
     
  20. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Fijn dat er steeds meer in gelooft. Heb je ook wel verdient hoor..:) Nog even een paar weken volhouden en dan mogen onze meiden komen!

    Wat balen dat je nog steeds misselijk bent:|. Kan me de eerste prille weken nog goed herinneren.. Men oh men! Zo lang de baby maar gezond is heh;). Hier inmiddels 7 kilo aangekomen! Je mag gerust wat van mij overnemen:roflmao:

    Ben je al met zwangerschapsverlof? Denk het wel he? Ik ben sinds een paar weken geleden van 3 naar 2 dagen per week gegaan. Nu nog 3 weken werken en dan verlof!
     

Deel Deze Pagina