Ik weet het, er was al een topic over verzekeringen maar daar vond ik niet echt wat ik zocht. Ik ben zwanger en ga hopelijk i het voorjaar bevallen. Nu wil ik een goede verzekering die ook een kolf en evt kraamzorg dekt. Waar zitten jullie bij en met welke aanvullende verzekering?
Ik ben overgestapt naar zilverenkruis ipv fbto. Krijg 75 euro voor een kolf en de kraamzorg vergoed. Heb wel 3 sterren dus geen basis pakket . Ook krijg je een cursus van deel vergoed. Bij fbto krijg je weinig.
Zilverenkruis vanaf 2 sterren vergoeden ze zh bevalling, kraamhulp, tot 75 eu voor een nieuwe kolf, lactatiedeskundige etc.
Ik zou de aanvullende pakketten van een aantal aanbieders bekijken. En daarna even een berekening maken of je echt goedkoper af bent om je uitgebreider te laten verzekeren voor de zwangerschap/bevalling. En niet vergeten om op te letten bij welke ziekenhuizen je terecht kunt. Ik zit bij OHRA, fijn is dat je daar overal bij terecht kunt. Maar omdat de ziekenhuisbevalling al medisch was zou ik veel meer geld kwijt zijn geweest aan premie, dan bespaard hebben op de kraamzorg bijdragen enzo.
Ik stap over naar DSW.. Alleen geen idee of ze ook cursus / kolf vergoeden. ga ik geen gebruik van maken
Omdat wij hopen zwanger te worden ben ik overgestapt van IZZ naar CZ. Had bij het IZZ alleen een basis verzekering. Bij het CZ nu ook een aanvullend pakket gekozen 'Basis Collectief' , daabij zit een vergoeding voor zkh bevalling zonder medische noodzaak, 75% vergoeding eigen bijdrage kraamzorgen, 4 dagen extra kraamzorg bij med noodzaak, 12 uur couveuse nazorg, 200 euro voor lactatiedeskundige, prenatale screening zonder med indicatie
Alleen zijn er heel veel ziekenhuizen die nog geen contracten hebben afgesloten waardoor het nu heel moeilijk is om een beslissing te nemen. Advies op het nieuws was zelfs, huidige verzekering opzeggen en pas in het nieuwe jaar een nieuwe afsluiten omdat er nu nog te veel onzekerheid is waar je straks terecht kan.
Ik zit bij zilveren kruis met een aanvullend twee sterren. Medisch en niet medisch ziekenhuis bevalling word daar volledig vergoed en kraamzorg ook.
Ik zit bij zilveren kruis 3 sterren aanvullend verzekerd ik krijg heel veel vergoed van ze en heb ook recht op een kraam pakket. Tot nu toe ben ik tevreden met mijn verzekering
Ik stap over naar Delta Lloyd. Via Independer zag ik dat dit de goedkoopste verzekering met aanvullende verzekering is voor mij die kraamzorg en poliklinische bevalling vergoed. (Premie 109 per maand met eigen risico 385)
Kun je dit toelichten? Bij mij komt FBTO juist heel goed uit de tests. Wat bedoel je met dat je bij FBTO weinig krijgt?
Ik zit bij de Friesland en dan optimaal. Ik krijg kraamzorg en alles vergoed. Ook wil ik met vrijwillige basis in het ziekenhuis bevallen en ook dat wordt vergoed. Wel betaal je 139 per maand.
Bedankt! Ik ga eens bij zk kijken. Ik heb een medische indicatie en een vriendin als lactatiekundige dus daar maakt het niet zo voor uit. Enkel voor kraamzorg en kolf kopen, alhoewel ik me dan inderdaad afvraag of ik dat niet beter los kan betalen
Kiemer en dan pakket best. Krijg kraamzorg vergoed en poliklinische bevalling wordt ook vergoed. (Is goedkoper dan friesland zie ik terwijl het daar onderdeel van is )
Geen cursus, kolf vergoeding. Daarnaast ook nog wat andere niet zwangerschapgerelateerde dingen zoals bril vergoeding. Dus dat was voor mij voordeliger. Moet wel zeggen dat ik collectiviteit korting krijg, anders was zilverenkruis wel duurder en was ik mischien gebleven bij fbto.
Hoi, Ik heb het van de week uitgezocht, omdat ik goed verzekerd wil zijn voor als ik (zonder medische noodzaak) toch in het ziekenhuis wil bevallen. Ook wil ik een goede verzekering voor als de kleine meid er straks is. Ik heb gekozen voor Delta Lloyd, het aanvullende pakket heet 'start'. Ook heb ik tandengaaf 100% erbij genomen. Via de site HoyHoy kreeg ik nog een leuke collectiviteitskorting van 12,22. Ik kom nu uit op een totaalbedrag van 125,38, maar ben dan best goed en volledig verzekerd naar mijn idee. Succes met uitzoeken!!