Sterilisatie man

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Indy1986, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ik ben nu zwanger doordat we het onveilig gedaan hebben (voor het eerst in 13 jaar, op de 3 keren na dat we wel zwanger wilden worden).

Na deze zwangerschap wil ik dit echt niet nog een keer meemaken.
    Ik wil zelf niet meer aan de hormonale anticonceptie en een koperspiraal wil ik ook niet aangezien ik bij de mirena al een half jaar lang last had van bloedverlies. Na dat half jaar heb ik 'm laten verwijderen.

Nu is mijn man aan de beurt 😊
    Maar daarover heb ik een vraag.
    Wat zijn de kosten voor een man om zich te laten steriliseren?

2. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Verschilt per ziekenhuis. Er zijn ook wel huisartsen die het als behandeling kunnen aanbieden.
    Meestal heb je alleen met het meest uitgebreide pakket van de zorgverzekeraar recht op vergoeding.
    4 jaar geleden hebben wij er naar gekeken en toen was het 450 euro incl. Nacontrole en controle van het kwakje na 3 maanden om te kijken of er echt geen zwemmertjes meer te vinden zijn.
    Je kan het bij een ziekenhuis in de buurt opvragen wat het kost.
    Uiteindelijk ben ik bij mijn laatste bevalling met keizersnede aansluitend gesteriliseerd. Dus mijn man is de dans ontsprongen.

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

Moet je bij Google prijslijst (naam zkh) intoetsen dan kom je via de site van het zkh bij een lijst die je vaak met pdf kan openen bij alle prijzen van behandelingen.

Succes

4. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Is idd per ziekenhuis verschillend, wij waren een kleine 300 kwijt. Vonden we zelf meevallen.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij dik het dubbele, maar werd vergoed dus dat maakte ons niet veel uit. Was zo lopende te doen ;)

6. Indy1986

Bedankt voor de reacties!

Ik had al gegoogled voor ik dit topic opende, maar bij het ziekenhuis bij ons in de buurt staat geen prijslijst op de website helaas.

7. Indy1986

Hier kan wel een slotje op.

Deel Deze Pagina