Jeetje wat volwassen not! Ik zou idd verder kijken naar een andere baan want zo wil niemand werken. Wat ik in tussen tijd zal doen is toch als eert het gesprek aan gaan met de leiding gevende. daarin zou ik vertellen dat ik als persoon er last van heb en dat het werk er onder lijdt. Ondanks dat hij mee doet met het pest gedrag zal ik deze stap als eerste zetten zodat je stok achter de deur hebt daarna zou ik de rechtsbijstand en de bond bellen. Heel veel sterkte in deze situatie
Maar heeft jouw vriend sindsdien nog geen stappen ondernomen dan? Dat is toch geen doen zo? Direct actie, dit kan niet zo doorgaan..
wat vreselijk kinderachtig zeg van die zogenaamde volwassen collega's.... zijn ze dan echt zo vreselijk jaloers op hem dat ze zich niet kunnen gedragen? incl. leidinggevende? of is jouw man dan zo'n vreselijk makkelijk slachtoffer? hoe dan ook, het is fout. en moet stoppen. het gaat vooral mondeling begrijp ik dus laat je man dan alles opnemen met zijn telefoon. dan heb je harde bewijzen hoe ze tegen hem praten. zelfde met zijn direct leidinggevende die gezellig mee doet...allemaal opnemen, en probeer met vrij vragen e.d. ook via de mail te doen. dan heb je het zwart op wit. en ik zou dit aankaarten met de vertrouwenspersoon van het bedrijf, bespreek de situatie met diegene en vraag hem/haar om advies. daar zijn ze voor, dat is hun werk. misschien is het advies kaart het toch aan bij direct leidinggevende en stap pas daarna hoger op, of misschien is het advies wel om meteen hoger te gaan. maar ik zou die keuze wel af laten hangen van het advies van deze persoon (hoort idd thuis onder een P&O afdeling). daarnaast zou ik erg veel tijd stoppen in het zoeken naar een andere baan. dit kan eens mens niet lang volhouden. zeker als ze met zoveel tegen 1 zijn....denk zelf ook niet dat zich dat op gaat lossen... ik zou vooral willen weten waarom ze het nou doen, maar doorgaans kom je daar toch niet achter. ze hebben gewoon een pispaal gekozen maar ze allemaal overheen kunnen zeiken 'zie ons eens stoer zijn zeg'. veel sterkte in elk geval, enne misschien een assertiviteitscursus een optie voor je man? dat ie steviger in zn schoenen staat als hij dit aan gaat kaarten?
Als het er allemaal zo erg aan toegaat, dan snap ik niet dat je vriend/man nog niet naar een hogere leidinggevende is gegaan. Of is dit nu ondertussen wel gebeurd? Toen ik dit verhaal aan mn man voorlas zei hij dat het verhaal wel meevalt. ( tot mijn vebazing) Hij is in de bouw hefigere dingen gewend en in de bouw schijnen ze dit bij iedereen te doen die ze nog niet kennen of die een makkelijk slachoffer is. En dan is het in eerste instantie nog geeneens persoonlijk gericht, maar gewoon om de lolbroek uit te hangen. Zolang je er niet op in gaat of meelacht/ zelf geintjes uithaalt dan is de lol er vanaf. Als ik zelf jou verhaal lees dan zou ik die dingen ook niet gepikt hebben en zou ik ook met mn mond vol tanden staan en naar een hogere leidinggevende gaan.