Pesten op het werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Sanyi, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.294
    113
    Nederland
    Ik had ze persoonlijk aangesproken en vervolgens de mail wisseling doormailen naar de leidinggevende.

Roddelen op het werk zal je overal wel hebben, maar je hebt roddelen en roddelen/pesten. Bij dat laatste heb je echt een goeie aan mij:D

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #42 SushiLover123, 16 sep 2015
    Laatst bewerkt: 16 sep 2015
    Ik zou zoiets zeggen:

"Als jullie mij een stoorzender vinden, waarom zeggen jullie dat niet gewoon? Dan had ik daar op kunnen letten... Jammer, gemiste kans. "
    en daar meteen achteraan
    "Maar ik vind het schandalig dat jullie achter mijn rug moeilijk doen over dat ik het wel eens heb over mij thuissituatie, waar ik erg mee in mijn maag zit. Ik hoop voor jullie, dat als jullie eens in een dergelijke pijnlijke situatie zitten, jullie omgeving wat meer begrip en gevoel toont."
    en dan het liefst dat meerdere mensen het 'toevallig' kunnen horen ;)

Naar HR is ook een goede tip. En je leidinggevende... sja, je gaat toch weg, dus so what als hij aan hun kant staat? Je kunt het ook zo brengen: Je dénkt een top team te hebben, maar die twee doen/zeggen veel achter ieders rug. Houd ze maar in de gaten of hou ze in toom voor het in jouw nadeel gaat werken. Wedden dat ie zich dan achter zijn oren gaat krabben? Wat hij WIL een top team en als de mogelijkheid er is dat die twee zijn top team onderuit halen, dan zal hij ze met héél andere ogen bekijken!

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind dit trouwens niet eens echt pesten...

4. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vind ik de tip van Tamy erg goed. HR hoort te weten hoe (on)professioneel het personeel is en ik vind, zeker in deze situatie, dat ze absoluut moeten weten hoe bepaalde mensen -letterlijk- te werk gaan.
    Verder zou ik geen woorden vuil maken aan je collega's maar het op deze manier doen, dan heb je ze er veel meer mee want je hebt kans dat als je er wat van zegt, ze niet serieus gaan nadenken maar je eerder uitlachen (misschien niet eens hardop, maar in henzelf), als ze echt zo vies zijn als ze overkomen. Zo zijn zulke mensen vaak. Die leren alleen door de harde hand.

Succes met je laatste dagen!

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb een soort gelijk iets aan de hand gehad bij mijn vorige opdrachtgever (ZZP).
    Degene met wie ik al 6 jaar direct samenwerkte/ voor werkte bleek de laatste maanden achter mijn rug om met mijn vervanger te praten over mij. Op een hele nare manier. Hier kwam ik per ongeluk achter doordat ik verantwoordelijk was voor zijn mailbox en op zoek was naar een e-mail. Hij had alleen deze mailtjes niet gewist.

Ik ben die avond naar huis gegaan en heb er een nachtje over kunnen slapen. De volgende morgen ben ik in mijn auto gestapt. Heb hem gebeld en het volgende aangegeven:

Als jij denkt dat je na al mijn jaren van goede inzet me zo kan behandelen heb ik de volgende mededeling voor jou.
    Ik kom nu naar kantoor, daar pak ik mijn persoonlijke spullen, ik maak mijn overdracht nog af voor mijn daadwerkelijke werkgever. Na vandaag kom ik niet meer terug. Ik neem geen werk meer van je aan en ik wil dat je niet meer tegen me praat.

Toen probeerde hij nog aan de telefoon mij het gevoel te geven dat ik labiel was. Nou gelukkig was dat alles behalve het geval.
    Ik denk dat hij gewoon erg met zichzelf in de knoop zat ofzo.

Toen hij mij vroeg (het lef) om nog een printopdracht uit te voeren heb ik gezegd dat hij dat in zijn *piep* kon steken en dat hij geen polio had.

Heb nog een afscheidsborrel gegeven en hij was daar niet bij. Dus de boodschap was duidelijk. Heb nooit meer iets van hem gehoord. Terwijl ik hem daarvoor zo'n 7 dagen per week sprak.

Ts: Ik zou mijn mond niet kunnen houden maar dat zit helaas soms in mijn aard. In jou geval zou ik de dagen afmaken. En de laatste dag de mails uitprinten en bij je leidinggevende afgeven. Daarbij direct aan de 2 collega's mededelen dat je dit hebt gedaan en ze succes wenst voor de toekomst.

6. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Eens. Maar wist ff geen betere titel te bedenken.

7. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Dank je!
    Ik ga ook naar hr heb ik besloten, niet vandaag. Heb zo slecht geslapen hierom. Ik overdenk snachts helaas alles, ben bang dat ik dan inb tranen uitbarst en daar heb ik geen zin in. Dat zijn ze niet waard.

8. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Hier hetzelfde. Ik zocht een mail op een bepaalde term voor een document en dat zij zo stom zijn om de mails niet te deleten..
    Stond zelfs onder: you know the drill. Delete......
    Hoe dom ben je dan om hem niet te deleten, maar dat zegt ook weer genoeg dat ze dit dus met regelmaat doen.

Ik ga ook een borrel geven, maar zij zijn ook niet meer welkom. Het lullige is dat de een steeds zegt, dat ze het zooooo jammer vindt en kreeg zelfs een kaartje thuis. En dan achter je rug om doen ze dit.

Onbegrijpelijk, ook in jouw geval. Je werkt jaren samen en dan ga je zo uit elkaar.

9. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de laatste dag in de laatste vijf minuten een mail opstellen naar je baas en overige afdelingen. HRM bijvoorbeeld. Plus een CC naar de personen waarover het gaat. Afsluiten en pand uitlopen klaar over.

Maar energie zou ik er niet meer insteken;)

10. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik beschouw dit niet als pesten maar als roddelen.

Jij hebt schijnbaar nooit iets gemerkt totdat je de mails las dus valt het mijns inziens niet onder pesten maar onder roddelen.

11. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Dit!

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Of je het nou roddelen of pesten noemt, het doet er nu niks toe. Het is wel gebeurd. Ik denk dat roddelen net zo erg kan voelen als pesten. Persoonlijk heb ik de roddels zelfs als erger ervaren dan het steeds maar weer afpakken van spullen.
    Ts je bent echt sterk. Ik vind het knap hoe je er mee omgaat

13. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Dat vind ik lief!
    Heb inmiddels wel al een gesprek gehad. Ik was uiteraard niet te genieten vandaag en ze merkte dat er wat was. Ze zei iets tegen mijn collega over zullen we even roddelen, die collega wist het, en die werd meteen boos en zei iets. Daardoor voekde ze dat er iets was en vroeg aan mij wat er dan was. Ik heb iets kort gezegd en gezegd dat we er over moesten praten, maar niet op dat moment. Later kwam ze weer en ging volledig door het stof. Ik heb alleen geluisterd en gezegd dat ik niet weet wat ik hiermee ga doen nog. Pz of leidinggevende.

Het lucht bij mij iig al wel flink op, en daarna kwamen collega's met een super lief cadeau alvast.

14. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    En benieuwd hoe het afgelopen is?

15. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik zou ook zoiets doen.. gelukkig ben je bijna weg daar, wat een kinderachtige

16. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ook!

In mijn dromen zou ik HR en de directie hun mailtjes doormailen. De boosdoeners en je leidinggevende als cc.

Maar in het echt ben ik en schijter.....

Maar zo op je laatste dag zou ik ze er toch zeker mee confronteren. Hopelijk heb je het op een mooie manier kunnen afsluiten.

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Oh ik lees het nu pas. Wat een trutten daar zeg! Lief van het cadeau. Ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat

18. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ondanks dat jullie het er nu een klein beetje over gehad hebben, zou ik in jouw schoenen een mail naar leidinggevende en pz sturen, met de pestkoppen in CC.
    Dan lekker van je af zetten en ze het daar op laten lossen.

19. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Heb dit topic gevolgd en ben benieuwd hoe het is gegaan ts? Heb je de laatste werkdag al gehad of moet die nog komen?

20. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63

Deel Deze Pagina