pesten rtl 4

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zustertje12345, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Wie kijkt dit ook nu?

Zo zielig.. breekt echt mijn hart!

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik verschrikkelijk.

3. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    ja zo bizar.. echt een brok in mijn keel!

4. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker, had mijn kindjes echter wel eerder van school gehaald hoor!

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Was inderdaad ook niet zo door blijven sukkelen, en wat een kwal die blanke jongen...

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ja wat een knurft.. nog steeds zon uilskuiken..

7. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Wat mij bij dat programma opvalt is dat degene die hebben gepest dat die van niks weten. Terwijl degene die gepest was er een trauma aan over hebben gehouden. Zoiets wil je toch niet op je geweten hebben.

8. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Was dit geen herhaling?

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja herhaling

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Herhaling idd. Tegenwoordig alles wat weer komt is herhaling, balen zeg!!!

11. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Heb het gezien en vond het verschrikkelijk, er was eigenlijk ook maar een persoon die oprecht zijn excuses aanbood, de rest zat eigenlijk maar een beetje schaapachtig erbij met een houding van 'tja het lag ook wel een beetje aan haarzelf'. Ik kan hier zo niet tegen, uiteindelijk kwamen ze allemaal wel een beetje over de brug, maar echt gemeend vond ik het niet, maar het leven voor dit meisje is wel getekend. Bah, hoop dat dit mn kindjes nooit overkomt. Heb zelf helaas ook een pestverleden.

12. ik vroeg me af waarom die ouders dat kind niet van school af gehaald hebben.

als het mijn kind zou overkomen, en ik was 3 x serieus bij school zijn geweest en het zou niet overgaan of zelfs verergeren, zou mijn kind er af gaan....

Verder vond ik het een leuk grietje.
    Jammer dat haar thuissituatie zo,n grote rol heeft meegespeeld.

13. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Over die pestkoppen valt wat te zeggen, maar mij verbaast het dat de school en docenten niet aan het programma wilde meewerken. Geef je fouten toe en laat zien dat je nu wel iets aan het pesten doet!

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Zegt al genoeg lijkt me waarom ze niet meewerken.
    Zwijgen is toestemmen.

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Myrthe: Ik kan me ook best voorstellen dat een school gewoon geen zin heeft om mee te werken aan een commercieel televisie programma. Ik zou er zelf ook niet aan meewerken en ik ben ook faliekant tegen pesten. Maar ze zouden naar mijn menig wel de hand in eigen boezem moeten steken en privé excuus moeten doen aan het slachtoffer en daarnaast het huidige pestbeleid eens goed onder de loep nemen.

Wat het pesten betreft, echt intens triest :(. Mijn hart zou compleet breken als dit mijn dochter ooit zou overkomen. Scholen (en ouders!) kunnen en moeten wat mij betreft veel meer doen om dit te voorkomen. Bij verregaande vormen van pesten zouden ouders de school en andere ouders aansprakelijk moeten kunnen stellen.

16. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik bedoelde het sarcastisch richting de school ;)
    Snap het persoonlijk niet waarom school het laat afweten.

17. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het juist zal helpen om aan een commercieel televisie programma mee te doen, vind dat ook wel de taak van een directeur. Tegenwoordig (met social media) gaat pesten ontzettend ver, er zijn te veel kinderen die het niet meer zien zitten, en dan zouden ze goed gebruik kunnen maken van dit programma.

18. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Myrthe: ok, ik snap hem :)

@Winterbird: Ik weet niet of een televisieprogramma de oplossing is. Immers de makers hebben waarschijnlijk als ultiem doel toch altijd kijkcijfers en centen en niet het (helpen) oplossen van een maatschappelijk probleem. Maar ik ben het helemaal met je eens dat er meet ondernomen moet worden tegen pesten, zowel digitaal als in RL! De overheid zou scholen moeten verplichten hier meer aan te doen.

Deel Deze Pagina