Sinds ze 6 is en ze heeft een vaak een verkoudheidsvirus te pakken dan is de verkoudheid zo heftig en lang. Eind vorig jaar is ze bijna 2 maanden verkouden geweest. Echt helemaal vast en groen/geel slijm uit der neus. In januari bij de dokter geweest omdat ze moeilijk door de neus bleef ademen (snot verkoudheid was toen wel over). Moest het van de dokter aankijken want het kon zijn dat ze vergrote neus amandelen heeft (kan de dokter zelf niet zien). Nu is het al weer 2 weken raak. Weer helemaal vast en veel snot. Me man heeft op ongeveer 6 jarige leeftijd chronische bronchitis gekregen (waar hij nog steeds last van heeft) dus ik twijfel nu een beetje zou het 1 van die 2 kunnen zijn... Ze snurkt ook al vanaf dat ze baby is. Als peuter/kleuter was ze nooit vaak verkouden. Net wel overleg gehad met de assistent van de dokter maar die zegt nog aankijken (denk ook omdat er een vakantie voor de deur staat en ze gesloten zijn volgende week) Iemand ervaring met symptomen van bovenste 2 ?
Mijn dochter is geopereerd aan haar neus amandelen, deze waren vergroot en zijn verwijderd. Sindsdien is ze niet meer chronisch neus verkouden, dus ook niet meer standaard zo'n vieze dikke snottebel uit dr neus. Chronische bronchitis uit zich meer in hoesten en kortademigheid.
Dat snurken was hier bij onze jongste wel een teken aan de wand. De keelamandelen waren sowieso vergroot, dat was heel duidelijk te zien, maar ook de neusamandel bleek gigantisch te zijn. Die zijn dus allemaal geknipt toen ze 2,5 was. Het wordt minder vaak gedaan dan vroeger, maar ademhalingsproblemen zijn echt wel een indicatie voor een ingreep. Helaas weet je dus niet van tevoren of de neusamandel vergroot is, dat merk je pas bij het eruithalen.
Hier weinig klachten, niet vaak ziek maar het snurken nam de huisarts wel serieus. Ze had vergrote keelamandelen en de neusamandelen bleken ook vergroot bij de operatie.
Mijn zoontje is gevoelig voor bronchitis. Maar dat is vooral hoesten en benauwheid, piepende ademhaling ook tijdens het slapen. Neusverkouden is hij eigenlijk nooit, snurken doet hij ook niet.
Oke thnx. We gaan morgen weer naar de huisarts. Ze is ook weer slecht horend door die verkoudheid. Ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Doorgestuurd naar de kno arts. Bronchitus denkt ze inderdaad niet. Keelamandelen waren nu niet extreem groot. Neus en oren worden dus nagekeken door de kno arts... Huisarts zei dat de kno arts wel van te voren kan zien of de neus amandelen te groot zijn