vind het zo raar

Discussie in 'De lounge' gestart door citta, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi meiden /dames

vind dit zo raar of vinden jullie het normaal en hebben of doen jullie dit ook ??

mijn verhaal

ik heb een vriendin en zij heeft nu een dochtertje van 6 maanden oud
    vanaf haar geboorte draagt haar dochtertje dag en nacht een slabbertje
    ik bedoel en mee te zeggen

een slabbertje over haar dagenlijkse kleding
    als ze naar buiten gaat over haar jasje een slabbertje
    als ze naar bed gaat over haar slaapzak een slabbertje
    ik heb 1x aan haar gevraagt waarom doe je steeds bij je dochter een slabbertje
    dan geef ze antwoord van ja ze kwijlt zo erg
    en dan word alles zo erg nat
    ook doet ze zelf nog elke keer als ze kwijl ziet of beleblaas een spoegdoekje en dep ze het weg
    ik word er helemaal gek van als k er naar kijkt
    foto;s maak ze gewon met slabbertje om
    pfffffffffffff zelfs toen ze naar de fotograaf ging zoals V&D

ik zelf vind het niet normaal
    ik heb zelf 1 dochtertje van 2 jaar en ik gaf haar een slabbertjes alleen om als ze moest eten en meer niet
    en helemaal niet als ze naar bed gaat vind ik levens gevaarlijk
    volgens mij heeft ze smetvrees

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Blijkbaar voelt je vriendin zich daar goed bij. Zou niet weten wat daar zo verkeerd aan is.

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bij dit soort dingen denk ik altijd: heeft het kind er last van? Zoniet, dan is er eigenlijk niet zoveel aan de hand, behalve dat het 'raar staat' en dat jij het vreemd vindt.

4. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Tja idd voelt je vriendin zich daar blijkbaar goed bij. Moet eerlijk zeggen dat mijn kinderen ook vaak een slabber droegen maar ze hadden allebei reflux en spuugden veel. Mn zoontje heeft zelfs gehad dat ik 4 a 5 keer per dag zn kleding kon verwisselen tja....dan is een slabbetje wat minder erg om te wassen dan kleding.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nee vind je vriendin niet raar, Quinn had ook veel een slabber om, 1 omdat hij extreem veel kwijlde, en 2 omdat hij reflux had en de gehele dag spuugde. Moest hem dan alsnog 2 a 3x per dag zijn truitje omwisselen.

Als hij die slabber niet omhad dan was er geen houden meer aan qua omkleden.

Een kind mag van mij echt wel vies worden hoor, maar er zijn zeker ook wel grenzen.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap wel dat je het raar vind, ik kan mij ook niet voorstellen dat het lekker zit voor zo'n kind om de hele dag een slab te dragen.

7. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    Amber70

klopt ik vind het raar staan
    en ik vind het vreemd
    ik heb het nog nooit gezien dat iemand dat deed hoor
    nee kleine meid heeft er geen last van
    wel doet ze nu veel voor haar gezicht trekken
    ik vind het wel geaarlijk voor snachts
    maar dat is mijn menning

Miepie28 : ja spugen vind ik anders dan alleen maar een beetje kwijl
    en als ze wat kwijlt dan komt ze met de spoegdoekje aan en dep ze het weg

maar goed ieder eigen menning toch

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het ook niet vreemd hoor, mijn dochter kwijlt al sinds baby (blijkt nu erg grote neusamandelen te hebben) en had ook altijd een slab om anders waren haar kleren binnen 10 min doorweekt.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb een oppaskindje, net zo oud als mijn zoontje. Draagt ook altijd een slab want hij kwijlt echt heel erg.

Ieder uur moet die slab worden vervangen, anders is zijn shirt ook doorweekt en kunnen ze hem 4-5 keer per dag omkleden.

Ze vinden het ook niet leuk. Hebben zelfs zijn amandelen laten knippen maar heeft niets geholpen.

Als hij zit te spelen, ligt er ook echt een plasje kwijl!

10. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    mijn eerst die had soms wel 2 slabben om, hij kwijlde als een gek tot een jaar of anderhalf denk ik. Binnen 5 minuten was alles doorweekt, ook met een jas aan die kwijl drong door tot het rompertje. En dat is niet prettig in de winter (en in de zomer net zo min trouwens hihi). Dusja hier zaten er ook altijd slabben omheen.

Mijn 2de heeft nog nooit gekwijld daarentegen die heeft ook nooit slabben gedragen, met eten ook bijna nooit. Dus ik begrijp die moeder wel hoor.
    Lekker boeiend zon slab als het kind maar niet helemaal nat wordt

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Pas op met het woord raar...haha

Maar ik vind het voor overdag niet zo gek als hij echt helemaal nat zou zijn maar 's nachts gaat wel een beetje ver in mijn optiek. En ik vind het niet zo veilig

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Mijn dochter had reflux, dus die heeft ook heel vaak slabbers gedragen.
    Maar echt niet altijd.
    En ZEKER NIET in bed! Dat is levensgevaarlijk.

13. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ja goed, voor het kwijlen snap ik het wel, maar als je je kind op de foto zet (en al helemaal bij een fotoshoot bij bijv V&D) doe je het toch even af?? Dat vind ik wel raar. En 's nachts zou ik het ook niet durven.

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik vind het ook wel raar hoor,vooral als ze elk kwijltje gelijk wegpoetst. daar krijg je toch een schrale mond van;)
    dat wordt dan spannend als hij gaat kruipen,wast ze dan ook na elke meter zijn handjes en krijgt hij een plastic broekje over zijn broek aan omdat zn kleertjes anders zo vies worden?

:)

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Stijn heeft ook de hele dag een slabber om vanwege het kwijlen. Als ik dat niet doe kan ik elke 15 min zijn truitje en romper verschonen omdat het helemaal doorweekt is.

In bed doe ik hem nooit een slabber om dat vind ik idd gevaarlijk.

En dan tot slot nog een tip
    Er bestaan speciale slabbertjes voor het kwijlen, je hebt ze van dribbel ons en van silly billys (wellicht nog wel meer merken), het zijn driehoekjes die veel meer vocht opnemen als gewone slabbers. Die van Silly billys zijn helemaal ideaal, komt echt geen vocht doorheen! Dit is de silly billys

16. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Als er geen goede reden voor is, is het inderdaad wel apart. Maar zoals je zegt, dat de kleine veel kwijlt, dan vind ik het juist goed dat ze een slab omdoet. Het is voor een kind vervelender, om elk uur (bij wijze van) omgekleed te moeten worden, als dat zijn/haar slab even vervangen wordt. Ook denk ik, dat als je steeds met een spuugdoek veegt, dat het voor het kind ook niet echt een pretje is. Heeft hij/zij straks een schrale kin..

Wel vind ik het erg ver gaan, dat ze de slab ook 's nachts omdoet. Vraag me ook af, in hoeverre dat nuttig is, want als mijn dochter in de box/bed ligt, dan loopt het kwijl meestal via de wangen naar beneden en niet richting de kin. Daar naast vind ik het ook wel link om het 's nachts om te doen.

@ Citroentje: Wat een gave slab! :D Ziet er echt leuk uit.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier had mijn dochter ook altijd een slabber om (niet als je bewust foto's ging maken) ivm reflux.
    Uiteraard niet slachts want dat zou ik niet veilig vinden.
    Liever dat dan 6 keer per dag een nieuw shirt aan omdat hij ondergespuugd is. Dat is voor een baby al helemaaaaaal niet fijn!

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind het wel een beetje overmatig zoals jij het beschrijft. s'nachts vind ik het toppunt en gevaarlijk bovendien. en voor een fotoshoot ook. onze jongste had overdag met tijden ook vaker een slab om vooral als hij tandjes kreeg liep het kwijl er met bakken uit. maar dat was dus een functionele slap. gelukkig is het nu vrijwel over.

19. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik vind het absoluut niet raar als een baby/peuter de hele dag slabbers draagt... moet je je eens voorstellen hoe dat moet voelen met een nat tshirt lopen/kruipen de hele dag.. lijkt me echt niet prettig.. !

maar in bed?? dat is toch hartstikke onveilig? ik vind dat je daarover best wel wat kan zeggen tegen je vriendin...

en op een fotoshoot? dat geloof ik haast niet..

20. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb het wel vaker gezien. En ik zie liever een kind met een slabbetje dan een kind waarvan de trui zeik nat is van de kwijl.

Deel Deze Pagina