Pestgedrag kleuters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bozoe, 25 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Eerst gaf ze aan dat ze liever een dossier opbouwen en vorige week werd als reden gegeven dat ze geen partij willen kiezen. Ik vind dat ook echt heel bijzonder.

    Ik heb zelf een moeder aangesproken maar kreeg 0,0 empathie of medewerking om samen tot een oplossing te komen.
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Vind ik ook, en als je dan bedenkt dat ze wellicht de hele basisschool periode bij elkaar in de klas zitten, is het juist zo belangrijk hier alle aandacht aan te schenken. @bozoe wel fijn te horen dat je gehoord bent en dat je dochter weer gedeeltelijk naar school kan.
     
    Anna009 en bozoe vinden dit leuk.
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Dom want met alle veranderingen die er nu gaande zijn gaan ouders praten. Dan komt het via het roddelen wel bij de betreffende ouders terrecht. Kan me voorstellen dat die daar dan niet zo blij mee zijn en zich afvragen waarom juf dit niet gewoon bij hun gemeld heeft.

    Hier was , destijds, groep 1 van mijn dochter ook zo'n ellende. 35 kleuters en een juf die er niet echt de controle over had. Het enige verschil is dat de directie het wel meteen serieus nam en stappen ondernam. Uiteindelijke resultaat was ( na de kerstvakantie) een andere juf voor de klas.
     
    bozoe en NiekeKris vinden dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.250
    113
    Yes! Klinkt alsof de school het serieus neemt! Ook goed dat de juf (denk ik) een standje heeft gekregen aangezien er een oogje in ‘t zeil wordt gehouden.

    ik denk dat je jezelf een pluim mag geven! Echt super goed gedaan mama!
     
    Snoopy1979 en bozoe vinden dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Het is zo sneu dat je kleine dame zich niet prettig voelt op school. Ze voelt zich niet eens veilig om bij de klassenassistent of stagiaire aan te geven dat ze een ongelukje heeft gehad.

    De reacties van juf zijn opmerkelijk. Had je al een gesprek gehad met de directie?
    Als je daar niet uitkomt zou ik in je schoolgids zoeken naar de vertrouwenspersoon. Iemand van buiten de school die met je mee kan denken.


    Zelf zou ik niet de ouders aanspreken. Je zit dan in een lastige situatie want ouders zijn er zelf ook niet bij. Het gebeurt op school dus die moeten het oplossen.
    De juf is degene die het normaal gesproken ziet en hoort.

    Heb je haar nu ook thuis?
     
  6. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Wat jammer dat die moeder dan zo reageert
    Eigenlijk asociaal
     
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Wat goed, en fijn dat er eindelijk wat mee gedaan word.

    En toch vind ik het slecht dat school er niks mee doet. Vorig jaar zaten een paar jongetjes bij m’n dochter in de klas die vrije losse handjes hadden. Dochter wilde toen ook niet meer naar school, s avonds huilen in bed. Toen het ook gelijk aangegeven bij de juf, die waren er al bekend mee en ook al in contact met de ouders.
    Ouders waren juist blij er vanaf te weten, zijn er ook gelijk mee aan de slag gegaan..
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.556
    3.458
    113
    Fijn dat er eindelijk actie wordt ondernomen. Goed dat je het er niet bij hebt laten zitten, want het probleem beperkt zich vaak niet tot 1 kind (in dit geval jouw kind), maar er zijn vaak heel veel die in hetzelfde schuitje zitten door de doofpot-mentaliteit op sommige scholen.
    Mooi dat de juf nu ook beter in de gaten wordt gehouden.

    School houdt meer in dat het cognitieve waarover ze ouders moeten informeren, het sociale is net zo belangrijk.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Als ik de moeder van één van die jongens was geweest, was ik woest geworden. Ze doen niet alleen de kinderen te kort die gepest worden, maar je doet de pesters hiermee ook te kort. Hoezo een dossier opbouwen? Als één van mijn twee kinderen zou pesten had ik het de zelfde dag nog willen weten zodat we met zijn alle om tafel zouden kunnen zitten om te kijken hoe we het de kiem in kunnen smoren. En mijn zoon had persoonlijk zijn excuses mogen maken naar je dochter toe.

    Als ouder van één van die jongens was ik nu denk ik bozer op de school geweest dan op mijn eigen kind. Hoe kunnen ze dit nou niet melden bij de ouders?! Als ze het direct hadden gemeld hadden ze waarschijnlijk ook geen dossier om op te bouwen. :rolleyes:
     
    Lisa280887, bozoe, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina