Pestgevoelige naam, of valt het mee?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Dot, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik vind Fenna ook heel leuk, maar je hoort hem wel steeds meer.
    Jammer is dat he?

Bij namenteller al 304 keer gegeven vorig jaar..... ;)

2. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    ben ik het helemaal mee eens!

Overigens vind ik het als Friezin toch wel gek dat mensen een Frieze jongensnaam als meisjesnaam gaan gebruiken :) Zag het laatst ook al met een andere naam!

Maar, als het de naam is moet je er gewoon voor gaan vind ik! Wat boeit het dan wat een ander er van vindt ;)

3. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik vind het super leuk!
    Een keer wat anders joh.
    Dat het een friesland een jongens naam zou zijn? So what!

En ja zoals hier al gezegd word als ze willen pesten vinden ze altijd wel iets.
    Het enige wat ik kon bedenken als pest ding was: pinne.
    Wat hier in drenthe ookwel ''kreng'' betekend.

Maar ik zou het gewoon doen!

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik vind het een mooie naam, zou er zelf geen pest associaties mee hebben als jij het niet gemeld had in je post :) Stom genoeg ben ik nu wel rijmpjes in mijn hoofd aan het maken met die naam ;)

5. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    mooie naam! Heeft ook op ons lijstje gestaan. Nooit gedacht aan de eventuele pestgevoeligheid ervan. Bij de zwemles zit nu een meisje minne en heb nooit gehoord dat zij gepest wordt. Doen dus zou ik zeggen!

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ken iemand die Minne heet, heeft er echt nooit last van gehad hoor. Denk inderdaad dat het aan de persoon ligt.

Iemand kan nog wel Daan of Jayden heten, maar als het een pestgevoelig kind is (sorry voor de uitspraak, maar ook voor de klas dus die ervaring) wordt het evengoed gepest.

Ik vind Minne wel lief en ook leuk als ze volwassen is. Gewoon lekker doen hoor :).

Hoorde laatst Ninthe, vond ik ook erg mooi, misschien is dat nog een tip voor als je blijft twijfelen....

7. xIkkeXx

xIkkeXx Lid

22 sep 2011
    41
    0
    0
    fulltime moeder
    Kerkrade
    Vind Minne echt leuk klinken eigenlijk. Ik zelf heb nooit gedacht aan het pestgevoelige en gegarandeerd dat mijn kind(eren) er misschien ook mee te maken "kunnen" gaan krijgen. Maar dan vind ik. Mensen die (willen) pesten, die vinden ALTIJD iets om mee te pesten (rood haar, bril, dikheid of slankheid van iemand) dus laat je eigenlijk niet weerhouden om die naam wel/niet te gaan gebruiken opdat je kindje er (misschien) mee gepest zou kunnen worden.

8. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind minne ook een erg mooie naam. gewoon doen hoor als het voor jullie de naam is er is altijd wel iets te verzinnen om mee te pesten. Ik vond Minne ook erg mooi voor onze dochter uiteindelijk is het M.irre geworden

9. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    hey DOT,

Superleuke naam en vind m eerlijk gezegd helemaal niet pestgevoelig. als Minne Plusse het ergste is dan ken ik veel ergere namen die veel meer voorkomen:
    denk aan:
    jan die niks kan
    piet moet ik niet
    linda pinda poepchinees
    joris clitoris
    jill kikkerdril
    en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vind Minne ook echt absoluut een meisjesnaam, zou er nooit een jongetje bij verwachten.

Bij ons staat Linne op het lijstje voor een meisje.

kortom: gewoon doen!!!

10. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik zou het niet doen als je nu al twijfelt dan krijg je er misschien spijt van..Ik zou alleen de naam kiezen als je er echt helemaal weg van bent..

11. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Mirre vind ik ook heel mooi alleen vriend niet zo.

Ninthe ook heel mooi, staat ook op ons lijstje

Inderdaad een beetje hetzelfde genre.

Bedankt voor de reacties!:)

12. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Gek genoeg kan ik de naam maar niet voor een jongen voorstellen, zo vrouwelijk.
    Gek;)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ken de naam niet maar vind ik 'm wel erg leuk. Ik zou eerder aan een meisje denken dan aan een jongen. Pestgevoelig? Het kind kan pestgevoelig zijn en op ELKE naam is wel iets te verzinnen.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind Minne een prachtige meisjesnaam die ook hier op het lijstje zou kunnen staan :)

15. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Minne echt een hele leuke naam en ook niet een hele erge pestnaam .

16. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ik vind persoonlijk wel dat het een pestgevoelige naam is, maar goed we hebben tegenwoordig ook Krulle, Sterre, Beer en Vlinder enz, dus misschien valt het wel mee... want er worden tegenwoordig meer 'aparte' namen gegeven.

17. Janiz

Janiz Actief lid

5 mei 2011
    462
    278
    63
    Ik vind de naam Minne wel enigszins pestgevoelig, maar de dingen die je erop kan bedenken zijn dan weer niet al te ernstig, dus ik zou me er niet te druk om maken. Bovendien groeien ze er gauw genoeg over heen.

Verder vind ik het een mooie, lieve, zachte naam. Het mag dan blijkbaar in bepaalde delen van het land een jongensnaam zijn, maar ik vind hem qua klank vrouwelijk. In Duitsland is het trouwens een meisjesnaam.

En wist je dat het liefde betekent? Prachtig toch?

18. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ja ook iets middeleeuws, Diets, een tijdje geleden gelezen.
    Minne, beminnen, beminnelijk, lief he, en toch niet te zoet.....

Maar toch nog een beetje twijfel tussen een paar namen die hier ook in het topic genoemd zijn en we ook al een oogje op hadden.......;)

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zag in eerste instantie toen ik vlug overheen keek eigenlijk ook Minnie staan... dus wat dat betreft.

Namen als Mirre, Ninthe, Minthe, Fenna vind ik persoonlijk minder dingen op te verzinnen , maar dat komt natuurlijk ook omdat ze wat gangbaarder zijn en dat (ik tenminste) dus gewend ben die namen te zien staan..

20. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zou voor Ninthe gaan ;)

Deel Deze Pagina