Ik kan niet kiezen...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ffion, 11 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Zucht, 30 weken zwanger en nog geen keuze gemaakt voor wat betreft de naam.

We hebben nu 2 namen over. Mijn man heeft een lichte voorkeur. Ik niet per se, ik vind beide namen erg leuk, maar heb met de favoriet van mijn man een klein beetje moeite met de uitspraak.

De naam eindigt op een r en mijn man spreekt die mooi rollend uit. Ik daarentegen kan dat niet zo goed, bij mij wordt het meer een "Gooische r". De naam klinkt mooier net een rollende r. Ik kán het wel met een rollende uitspreken, maar daar moet ik moeite voor doen en voelt wat geforceerd. Ik denk dus dat ik, als we voor deze naam gaan, de naam voornamelijk toch met "mijn" r zal uitspreken.

Mijn man heeft dus sowieso al een lichte voorkeur voor de naam en vindt deze ook beter bij de namen van onze andere twee kinderen passen. Iets wat ik dan weer niet zo belangrijk vind.

Hoe maak ik nou een keuze?

Geen idee eigenlijk wat ik nou met dit topic wil, want een ander kan de beslissing niet voor me/ons maken. Maar ik vind het echt rete-irritant dat ik maar geen keuze kan maken. Bij de andere 2 was namen kiezen echt geen issue. En nu...pfff....:rolleyes:

NurseKel vindt dit leuk.
  2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Zoveel mensen zoveel uitspraken... straks gaat echt niet iedereen de naam van jullie kindje met die rollende R uitspreken. Hoeveel maakt dat voor jullie uit? Zou het een reden zijn om dan voor de andere naam te kiezen?

Ik ben wel benieuwd naar de naam :roflmao:

3. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik ben ook benieuwd! Ik heb zelf een beetje een spraakgebrek met de R, ik rol hem ook meestal aan het einde van het woord. Alle babynamen die ik in gedachten heb zijn toevallig R-loos, maar ik denk niet dat ik het er echt om zou vermijden als jullie het een mooie naam vinden

4. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Het gaat me vooral om hoe ikzelf de naam uitspreek. Ik vind het jammer dat ik de naam op de minder mooie manier, in mijn ogen dan, uitspreek. Mijn man maakt dat dan weer niks uit. Maar voor mij is het dus wel een twijfelgeval om voor de andere naam te gaan.

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn neef twijfelde ook tussen twee namen voor zijn zoon. Hij en zijn vrouw hebben gewoon gewacht tot na de bevalling en toen gekeken welke naam het beste bij de baby paste. Dit kunnen jullie ook doen. En als je het juiste gevoel krijgt bij de naam die je (in jouw ogen, of eigenlijk oren :D) niet mooi uitspreekt kun je dat misschien makkelijker accepteren omdat die naam nou eenmaal beter bij de baby past. En als de keuze op de andere naam valt is het altijd goed, toch? Je hoeft niet persé nu al te kiezen, hè?

6. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Heb ik ook nog wel over nagedacht inderdaad, maar ik ben toch wat bang dat ik ook dan nog geen beslissing zal kunnen nemen, hahaha. Hebben we straks een K.Z.N. ;).

Novastar vindt dit leuk.
  7. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Het gaat overigens om een naam die qua lettergrepen en einde van de naam lijkt op Jasper, Casper, Runar etc.

8. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Dit hebben wij ook gedaan bij de jongste.

9. K00

K00 Niet meer actief

Oe lastig!

Wij hadden dat met Ruben en Thijmen.

Ik zeg Thijmuh, mijn man Thijmun
    Ik zeg Rubun, mijn man Rubuh

Nou dat ging dus mooi niet door. Ik wilde niet dat we het anders zouden uitspraken.. Maarja als je articulatie nou eenmaal anders is, is het wel ingewikkeld.... Alhoewel ik onze zoon (R.ens) waarschijnlijk ook iets harder uitspreek dan mijn man... Ik zal er eens op letten..

Euhm, in jullie geval zou ik gewoon gaan voor de naam die jullie het beste vinden!

Ffion vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En wat vindt je man van jouw voorkeur? Of heb je die niet echt?
    Ik zou niet wachten tot hij is geboren. Baby’s veranderen toch met een week heel erg dus ‘het is een echte [naam]’ gaat nooit zo op vind ik.

11. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier hebben we de knoop voor de naam van de jongste pas doorgehakt op de ochtend dat de vliezen waren gebroken. Ik bleef maar twijfelen over deze naam en een andere maar op die ochtend was ik er echt zeker van. En gelukkig voelt dat nog steeds goed. Dus ik zou vooral je niet te druk maken. Het komt vast echt goed.

12. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk geen voorkeur. ik vind beide namen erg leuk. Mijn enige minpuntje over de favoriet van mijn man is dus dat ik 'm wat minder mooi uitspreek.

Maar gisteravond realiseerde ik me dat ik bijv. de naam Jasper (zo heet mijn broertje) ook met een niet-rollende r uitspreek en dat stoort me dan weer niet.

Ik ben het hele namen kiezen een beetje aan het over-analyseren geloof ik :rolleyes:.

13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Haha leuk he, hormonen. Ik zou de voorkeur van je man nemen. Die uitspraak is hoe t is en jij hoort t erg waarschijnlijk, maar een ander valt t denk niet eens op!

Deel Deze Pagina