HELP!!! Zwanger worden vitamines Etos.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Susannelilian, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik wilde net mijn pillendoosjes vast vooruit vullen en tot mijn grote schrik kwam ik erachter dat ik ipv Etos zwanger zijn Etos zwanger worden heb geslikt, waarschijnlijk al bijna een maand (het doosje is bijna leeg).

Het is behalve de naam verder hetzelfde doosje, waarschijnlijk heeft de zwanger worden gestaan bij de zwanger zijn en heb ik daarom het verkeerde gepakt. Ga morgen gelijk de goede kopen, hopelijk is het dan nog niet te laat.

Ben zo bang dat ons kindje nu niet meer gezond is of nog erger, zou dat mezelf nooit vergeven. Heb de verloskundige net gebeld en zij gaat morgen uitzoeken of het schade kan hebben toegebracht aan ons ongeboren kindje. Ben zo bang nu, kan echt wel janken. Weet dat me druk maken geen zin heeft, maar kan mezelf wel voor me kop slaan dat ik dit niet eerder gezien heb.

Wat denken/weten jullie?

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Je zou even kunnen kijken maar de hoeveelheid vitamine A en hoeveel je daar pd van binnen mag krijgen.
    Voor de rest zal het waarschijnlijk wel meevallen. En bovendien je placenta filtert gelukkig heel erg veel dingen die niet goed zijn voor je kindje.

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat het schadelijk is. Je slikt het tenslotte ook op het moment dat je nog niet weet dat je zwanger bent. Staat er op het doosje dat je het niet mag nemen als je zwanger bent? Als dat er niet op staat hoef je je echt geen zorgen te maken hoor.

4. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heb gelezen dat je er een miskraam van kunt krijgen door iets met cactus. Zie helemaal geen vitamine A staan bij de ingrediëntenlijst...

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Er staat let op: niet gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding, dus maak me echt zorgen!

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Maar ik neem toch aan dat het niet heel schadelijk kan zijn aangezien je waarschijnlijk vaak ook nog slikt als je nog niet weet dat je al zwanger bent?

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik hoop het zo, kan de angst dat het schade heeft veroorzaakt maar niet loslaten... Vergeef het mezelf nooit als ons kindje hier iets aan overhoudt of nog erger...

Hopelijk belt de verloskundige snel en kan ik desnoods vandaag nog langskomen voor een echo. Heb morgen wel de 3/4d echo, maar is niet bij mijn eigen verloskundige en weet graag voor die tijd of het schade heeft veroorzaakt. Als daar al op een echo te zien is... :(

8. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Vraag het anders even aan je gyn of vk. Denk dat die er beter antwoord op kan geven...

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heb gisteravond mijn verloskundige ook al gebeld, ze zou het voor me uitzoeken en belt me er vandaag over terug. Hoop zo dat zij me gerust kan stellen en dat ik langs mag komen voor een echo of op zn minst om naar het hartje te luisteren.

10. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heb het net ook nog bij de Etos gevraagd toen ik nieuwe (dit keer de goede) vitamines ging halen, maar helaas wist zij ook niet wat de risico's zijn.

Hopelijk hoor ik snel van de verloskundige, voel me er nog steeds erg rot over en ben erg bang voor de mogelijke gevolgen voor het kindje.

11. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Vervelend susanne! Ik hoop dat ze je gerust kunnen stellen. Evt Aangeven dat je een extra echo wilt ivm zorgen?

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hoop ik ook en ga zeker vragen om een echo en anders in ieder geval naar het hartje luisteren. Heb morgen wel de 3/4d echo, maar is bij een ander bureau en hoop daar zonder teveel zorgen naar toe te kunnen...

13. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Volgens mij mag je die zwanger worden pillen nog tot 12 weken gebruiken. Ik zou nu wel gewoon overstappen op de zwanger-zijn pillen, maar het luistert allemaal niet zo nauw hoor.

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik slikte ook al lang de zwanger zijn capsules (vanaf dat ik zwanger ben), maar waarschijnlijk stonden deze zwanger worden capsules verkeerd en heb ik die zonder het te weten meegenomen. Slik vanaf vanmorgen weer gewoon de zwanger zijn capsules. Heb de zwanger worden denk ik een kleine maand gebruikt (het doosje was voor 3/4 leeg), maar ga nu aan alles twijfelen.

15. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Wat balen dat die potjes ook zo erg op elkaar lijken. Maar ik denk echt dat je je hier niet te druk om hoeft te maken. De hoeveelheden in die pillen zijn echt minimaal, anders zouden ze dat niet zomaar verkopen bij een drogist. En je bent nu weer over gegaan op de juiste soort. Morgen zal je zien, een prachtige 3/4d-echo van een gezond kindje ;)

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het vast meevalt.

Cactus? Wat zou daar dan inzitten dat het mis zou kunnen gaan? Voel je je kindje nog goed?

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ja, de doosjes zijn gelijk, behalve dat op ene zwanger worden en op de andere zwanger zijn staat. Dat zei mijn man ook al, maar kan de angst maar niet uit mijn hoofd zetten... Ook al is morgen de echo goed, dan nog zal ik bang zijn dat er iets is dat niet te zien is op de echo. Gadver, schopte het kindje me maar bont en blauw, dan zou ik er misschien iets meer vertrouwen in hebben dat het toch nog gewoon goed zit.

Geen idee van die cactus, maar lees dat op internet... Voel ons kindje wel minder sinds eergisteren, had daar al eerder over gebeld. Ben zo bang dat het daarmee te maken heeft... Maak mezelf helemaal gek en wat mijn man ook zegt (hij doet zo ontzettend zijn best) hij krijgt me niet gerustgesteld.

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oh wacht, het is Vitex agnes cactus.
    Dit is monnikspeper.
    Je zou is kunnen googlen.

19. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik weet dat het een cliché is TS maar de stress die je hier momenteel over ervaart kan meer kwaad dan die verkeerde pillen die je hebt geslikt. Als je het idee hebt dat het kindje niet genoeg beweegt zou ik contact opnemen met je vk, kijken wat zij zegt en je misschien langs laat komen. Maar probeer die stress over de pillen echt van je af te laten glijden, het is echt niet levensbedreigend voor jullie kindje.

20. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Je zo druk maken heeft noggeen zin tot je meer weet.
    Wacht het even geduldig af.
    Ik bergijp je bezorgdheid wel heel erg goed hoor!
    Maar hiermee maak je het niet beter voor jezelf en jullie kindje!

Deel Deze Pagina