Bult onder oksel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nicolevanl, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Heeft iemand dit wel eens gezien, over gehoord of zelf meegemaakt? Ik ben bevallen van mijn zoontje en heb sindsdien een grote kwab onder mijn oksel hangen. Een extra stuk vel zeg maar. volgens de verloskundige een vergroote melkklier, maar nu, 2 jaar later is het er nog steeds. Doet geen pijn en is ook niet hard o.i.d., maar ziet er zo vreemd uit. Herkent iemand dit misschien? Kan er niets over vinden op internet.

2. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik ken het niet, maar zou hiermee echt wel naar de huisarts gaan. Een bultje/kwabje dat geen pijn doet zou ik nooit vertrouwen. Succes!

3. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik heb dit ook gehad, het zit precies echt in de weg als je arm gewoon naar beneden is.
    Het was volgens de gyn inderdaad een melkklier die niet ingedaald was tot in mijn borst, dit zou wel wegtrekken.
    En bij mij is die inderdaad snel weggegaan,ik heb ook bv gegeven, misschien daarmee?

Misschien toch maar eens een scan laten nemen?

Tijdens mijn zschap had ik ook een 'tic tac-groot bolletje' in mijn andere oksel, heb een scan laten nemen en dat bleek een gewoon 'vetbolletje' te zijn en dat was daarna ook weg. Nu bij mijn tweede zschap, is dat wel terug precies :) Maar beter een keer teveel op controle dan te weinig hé!

4. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik heb dat ook en bij mij is het ook een melkklier! Tijdens de kraamweek had ik er zelfs stuwing in en kwam er melk uit :x
    Nu met 36 weken zwangerschap begin het alweer dik te worden!

5. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Hallo,

Bedankt voor jullie reacties! Bij mij is er nooit melk uitgekomen, maar tijdens mijn zwangerschap was het ineens welk duidelijk aanwezig. Het is dus geen harde bult bij mij, gewoon een extra stuk "vel" wat naast mijn oksel hangt. Echt heel vreemd. Laat het toch nog een keer nakijken door de huisarts, maar denk dat ik er gewoon mee moet leven ;)

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik heb dat nu ook. Toen ik stuwing had bij Fenna was het nog erger.

Ik moet wel vertellen dat ik een brandwond heb op mijn arm/oksel. Dus het kan ook zijn dat er klierweefsel is meegetrokken toen er huid op getransplanteerd werd. Dat is zo'n 24 jaar geleden.

Een aantal jaar geleden is er al een bult weggehaald en dat was toen een vetbult.

Het is overigens na de borstvoeding toen weggegaan.

7. Boo

Boo Niet meer actief

Hallo,

Ik heb het ook gehad bij mijn dochter en bij mij kwam er ook melk uit na de bevalling. Supervreemd he... Maar het is toen weggetrokken en ik heb er nooit meer last van gehad.

Nu ben ik weer zwanger dus ik ben benieuwd of ik er nu weer last van krijg.

Groetjes van Boo

Deel Deze Pagina