Petechien, bloedend tandvlees. Doktersassistente gezocht?

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 11 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Hoi!

Via dokter.nl kreeg ik het advies dmv een omschrijving en een aantal fotos om naar mijn huisarts te gaan.

Waarschijnlijk heb ik petechiën op mijn huid, daarbij heb ik ookal jaren last van bloedend tandvlees. Nu heb ik dankzij een andere tandpasta bijna geen last meer van dit ongemak, maar toevallig heb ik deze week op en aan last van mijn klieren in mijn hals.

Ook denk ik soms een ontsteking te hebben in mijn mond. Het is een beetje gek, maar de ene keer heb ik boven last en de andere keer weer onder in mijn kaak.

Ook heb ik soms geen last, maar als ik buk dan heb ik wel last van een kloppend gevoel in mijn mond/kaak.

Ik baal alleen ontzettend dat ik er juist vandaag achterkom dat ik beter een bezoekje kan brengen aan de dokter en wellicht ook tandarts ivm de kaak.

Op Google ben ik al bijna opgegeven. :eek: dus daar ben ik maar mee gestopt.

Stiekem hoop ik op mede forumleden die het herkennen. :p
    (Petechien en bloedend tandvlees)

2. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Niet hier om advies vragen maar je huisarts contacten zsm als de klachten al wat langer bestaan.
    Mochten er nu nieuwe klachten zijn ontstaan even overleggen met HAP

Jessi79 en Prettykitty vinden dit leuk.
  3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Als je twijfelt, zeker naar de huisarts gaan.
    Waar heb je de petechiën?
    Soms ontstaan ze door hogere druk. Mijn dochter had bijvoorbeeld na het spugen ineens haar hele gezicht vol staan.
    Schrok me lens.
    Bloedend tandvlees kan ook verschillende oorzaken hebben, dus daar is niets zinnigs over te zeggen.

Prettykitty vindt dit leuk.
  4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Dank je wel.

Ja, hier zitten een aantal hele lieve doktersassistentes. Vandaar dit topic, en ik dacht misschien is het wel iets wat regelmatig voorkomt terwijl het dan niets ernstigs is en herkennen forumleden het ook.

Ik zal zeker aan de bel trekken mocht ik ziek worden o.i.d.

5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je je rot schrok! Verwacht je ook niet. :eek:

Nou, dus op heel veel plekken.
    Oa mijn armen (ook mijn onderarmen) buik, boven benen zag ik ook wat plekjes.

Ik heb wel foto's gevonden, en zag op mijn arm dus bijvoorbeeld in april 2019 van die plekjes. Wel maar een paar maar ik had enkel wat foto's van mijn blote arm!

Ik zou nu ik dit weet, in combinatie met de druk misschien wel denken dat ze zijn onstaan tijdens mijn zwangerschap. Maar dan had het misschien ookal weg moeten zijn? Het zit er dan al zolang (2017) :roflmao:

Het bloedende tandvlees heb ik echt al jaren, ik weet eigenlijk niet beter. Maar sinds een maandje gok ik heb ik andere tandpasta en gaat het veel beter. Alleen is het nog niet weg!

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Puntbloedinkjes kun je ook krijgen bij een infectie, bv dus aan je tandvlees. Ik zou maandag beginnen bij de tandarts denk ik, maar je nu veel zorgen maken lijkt me niet nodig als je al langer bloedend tandvlees had en die puntjes in 2019 ook al had. Zijn die puntjes niet wegdrukbaar met bv een glas? Zitten ze echt ‘in’ je huid? Geen bultjes ‘op’ de huid?

7. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ze zitten inderdaad echt in mijn huid, en zijn niet weg te drukken.

Ik had beter gewoon even al mijn fotos na moeten kijken voordat ik mij zo zorgen ging maken. :roflmao:

Zo ziet het er bijvoorbeeld uit op mijn arm. Lijken net rode pen stipjes ofzo IMG_20210611_220910.jpg

Als ik op petechien typ op Google, lijken die ook veel meer paars en soms wat groter dan de plekjes die ik heb.

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Als je het al jaren heb zijn het geen petechien, maar waarschijnlijk rode moedervlekjes.
    Bloedend tandvlees komt meestal door niet goed te flossen waardoor je tandvlees ontstoken raakt. Dit zijn voor beide de meest logische verklaringen.

9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Dit zijn idd rode moedervlekjes! Niks om je zorgen over te maken.

suus1983 en Prettykitty vinden dit leuk.
  10. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik zie hier geen petechien, kan je een plekje wat meer ingezoomd op de foto zetten? (los daarvan zou ik bij twijfel gewoon naar de huisarts gaan en niet aannames doen obv adviezen op dit forum).

11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Nou, ik begon mij zorgen te maken doordat een dokter via dokter.nl zei dat ik naar de huisarts moest. Toen ben ik door gaan Googlen en ik dacht nog hmmm echte petechien lijken wat groter en paarser. Die van mij zijn echt rood!
    Als een stipje enzo. Sommige inderdaad wat moedervlekkerig (qua vorm)

Ik zal nog wat foto's maken!

Neskio vindt dit leuk.
  12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Screenshot_20210611_222059_com.android.gallery3d.jpg

Er zitten ook een aantal bruine moedervlekjes tussen. De rode zijn de meeste stipjes zeg maar

13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik zie nu een foto op een website, en dat lijkt echt 100% op wat ik heb.

https://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/haemangioma-senilis.htm

(De middelste foto)

Jeetje, ik voel mij stiekem echt HEEL DOM. Dat ik niet gewoon op "rode moedervlekjes" heb gezocht.

Sorry voor dit stomme topic. Maar anders had ik ook echt even niet bedacht dat het gewoon rode moedervlekjes zijn... Zo zie je maar waar dit forum goed voor is!!! Dankzij jullie weet ik dus dat het helemaal niks is (de plekjes op mijn huid)

suus1983, Zeebra en Siepie85 vinden dit leuk.
  14. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Dit zijn geen petechien.

15. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    @Beheer dit topic mag gesloten worden.

Door dit super toffe forum, weet ik dat het gewoon rode moedervlekjes zijn.

Als je zelf door slaapgebrek niet kan bedenken om even te zoeken op rode moedervlekjes, zijn deze geweldige forumleden er gelukkig wel om mij erop te wijzen. :D <3

einad, Fuddey en Siepie85 vinden dit leuk.
  16. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Iedereen bedankt voor het reageren. :D

Siepie85 vindt dit leuk.
  17. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Nja beter het zekere voor het onzekere toch! (petechien kunnen wel rood zijn hoor het zijn uiteindelijk kleine bloedingen, maar dit zijn inderdaad kleine moedervlekken)

18. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Ik heb ook zulke rode moedervlekjes; gewoon in de gaten houden.

Qua tandvlees: bloedend tandvlees is een teken van ontsteking. Gezond tandvlees bloed niet. Ik heb genetisch gezien aanleg voor tandsteen door mijn speeksel ofzo (ja, dat schijnt echt te kunnen volgens tandarts én mondhygiëniste), maar sinds ik élke avond flos/stoker met Gum stokjes en elektrisch poets is mijn tandvlees nu gezond. (Maar is de MH nog steeds elke drie maanden een uur bezig met schoonmaken. Heb schijnbaar wel sterke tanden, want mijn aanleg voor tandsteen had ieder ander al tig gaatjes gehad). Lang verhaal kort: maak een afspraak met de MH zou mijn tip zijn.

19. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik vond dit forum altijd al leuk, voor alle leuke tips en het kletsen en bijvoorbeeld toen ik tips nodig had qua verborgen reflux. En nu weer!
    Wat een geweldig forum is dit toch.
    Ik maakte mij door de reactie op dokter.nl echt een beetje zorgen, en dankzij alle dames hier weet ik dat het "gewoon" moedervlekjes zijn!
    Echt tof!!!

Beheer vindt dit leuk.
  20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
    Ja, ik ga in juli weer naar de tandarts toe.
    Zal gelijk met hem overleggen of ik niet ook nog naar een MH kan.
    Moet wel zeggen dat mijn tandvlees al stukken beter is sinds ik poets met Vitis, Period aid, en ik heb van die TePe dingen om te "stoken" tussen mijn tanden.

Ik ben echt van 100% bloed naar 25% gegaan denk ik. Dus dat is gelukkig al een hele verbetering, maar ivm corona mijn controle overgeslagen. Beetje dom achteraf, maar is nu eenmaal zo gelopen!

Splitijsje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina