hallo iedereen, maak me toch een beetje zorgen vandaar dat ik dit topic open om zo jullie meningen te horen..wat zouden jullie doen? nog even afwachten of vk bellen? ik heb vandaag de hele dag nog geen leven gevoeld, ik voel de baby al vanaf 14 weken, en binnen een paar dagen al regelmatig. voel het meestal sochtends, of begin van de middag..en vooral savonds rond een uurtje of 7 is hij/zij lekker aanwezig! maar het is nu zo stil, hele dag nog niks gevoeld, geen kriebeltje/plopje gewoon niks! en het is nu half 9 en nog steeds geen drukke beeb gevoeld. zit ik me nou gewoon aan te stellen, of is er echt rede tot "paniek" ?
Met dit termijn hoef je de baby nog niet elke dag te voelen. Probeer aders even plat op je rug op bed te gaan liggen en kijken of je de kleine dan voelt?
ik weet dat ik de baby nog niet elke dag hoef te voelen, maar als je het elke dag al voelt en goed ook en dan ineens niks meer, tsja dan gaan er toch dingen door je hoofd.. ah dat ga ik even proberen! dankjewel
Kan je geen advies geven maar ik hoop dat alles goed gaat! Kan je niet je vk bellen? Gewoon om even te horen wat zij ervan denkt?
Het klopt dat je je kleine nog niet elke dag hoeft te voelen. Ik voel ook sinds een weekje nu de kleine maar ook niet elke dag. Zou me er niet te druk om maken. Aan de andere kant, moet je wel gewoon je gevoel volgen. Dus vertrouw je het niet....gewoon even bellen. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig.
16 weken is volgens mij een termijn dat je nog niet hele dag wat hoeft te voelen, maar ik zou je vk even bellen. Die kan het denk ik beter beoordelen met deze termijn!!
Geen reden tot paniek, maar... als niets werkt en je blijft niets voelen, zou ik wel even bellen. niet omdat er iets hoeft te zijn, maar voor je eigen gemoedsrust. Ik heb dit zelf ook gehad met 18 weken. Ze hebben toen een echo gemaakt en pas toen ik het hartje zag kloppen kwam ik een beetje tot rust. Doen wat goed voor jou voelt!
Heb ik ook gehad! Verloskundige is er ook om jou gerust te stellen! Gewoon bellen. Waarschijnlijk mag je morgen even langskomen om naar het hartje te luisteren. Waarom jezelf ongerust maken als het niet nodig is.
bedankt allemaal! ik ga zo even op bed liggen en hopelijk ga ik de beeb dan voelen .. als ik morgen ochtend nog niks gevoeld heb dan ga ik de vk even bellen.
Ik had ook zoiets! Voelde de baby dagelijks vanaf 15 weken en met 18 weken viel/gleed ik van de trap, daarna voelde ik 'm niet meer. Op de vierde dag ging ik naar de vk om te checken, was heel bezorgd. Ze had meteen t hartje te pakken en we hoorden zelfs wat geschop. Ze zei dat m'n baarmoeder wat gedraaid (geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen?!) kon zijn of de placenta. In ieder geval, een week daarop de 20 weken echo, tegen die tijd vorlde ik hem al weer gelukkig. Toen bleek m'n placenta voor te zitten. In de tussentijd voel ik hem heel vaak en flink, soms gaat hij wat meer naar achter ofzo waardoor ik hem minder (aan de buitenkant) voel, dus dat kan natuurlijk ook nog gebeuren
pas vanaf 28 weken moet je de beeb elke dag voelen. De mijne was rond die termijn soms ook erg rustig. Plat op bed liggen hielp hier wel, of ff porren.
Had ik ook precies met die termijn! Ik heb besloten het uit te zitten en niet te bellen. Had er ook wel vertrouwen in dat het goed zat. Na 2 dagen voelde ik haar weer. Ook met 18 wkn een rustige periode gehad. Sinds 20 weken voel ik haar de hele dag door, soms een beetje meer dan prettig is
ik heb niet gebeld, vanmorgen gelukkig heeel eventjes wat gevoeld..dus het is nog in leven gelukkig! pffooee was echt heel erg opgelucht. liefs,
Ik had dat ook rond die termijn, maar de baby is nog relatief klein en kan net zo liggen dat je weinig voelt van zijn/haar bewegingen. Ik maakte me er niet al te druk om... Met een week of 24 werden de bewegingen regelmatiger en krachtiger en kon ik ook beter waarnemen of ik het kindje echt niet gevoeld had. Maar fijn dat je het kindje inmiddels gevoeld hebt!
fijn om te horen dat je je kleintje weer voelt. Is toch altijd even schrikken he! Nu weer lekker genieten hoor!