7 weken zwanger en niet kunnen slapen

Discussion in 'Zwangerschap' started by moederlief, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moederlief

moederlief Actief lid

Feb 15, 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo forum dames

Ik ben nu inmiddels 7 weken zwanger heel blij natuurlijk:)
    Alleen nu heb ik een probleem. Ik kan snachts niet meer slapen, Ik slaap ook super licht en ben om de haverklap wakker:( overdag ben ik moe ik heb nog 3 kids
    Ik kan niet smiddags even gauw gaan liggen savonds ben ik gewoon niet meer moe, dan stap ik rond 12 uur me bedje in. Ik lig dan gewoon nog 3 uur wakker pffff wordt er echt beetje gek van:(
    Wie herkend dit of heeft ervaring hiermee????

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik slaap ook heel lichtjes daardoor word ik echt ook van alles wakker nu. Denk dat ik ook 5 keer per nacht wakker ben.
    Het is lastig met een kleintje of zelfs 3!
    Het enige wat bij mij soms wel lijkt te helpen is ontspannen voor het slapen. Dus geen diepgaande films of progammas kijken. En het liefst jezelf nog even door het mannetje laten masseren ook nog. ;)

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja herkenbaar.. had ik ook heel erg in het begin.
    Is bij mij vanzelf over gegaan.
    Misschien lekker warme douche ofzo voor je gaat slapen? Of lekker een boek lezen?

Lavendel naast je bed zetten werkt schijnbaar ook

4. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    jeps ik heb dat ook.
    slaap altijd wel licht of slechter maar kan nu echt helemaal niet in slaap komen.
    en slaap ik ben ik vroeg wakker. vd week 2 nachten gehad waarin ik een uurtje half sliep. en dan moet je de hele week werken.
    ik ga elke avond al ff lekker afdouchen dus dat is het ook niet.
    ik weet ook niet meer wat ik doen moet.
    gebruik ook een rustgevende spray voor op mn kussen maar helaas.

5. moederlief

moederlief Actief lid

Feb 15, 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heel vervelend vooral als je zo graag gewoon even goed slapen wil!

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel vervelend!
    Ik had het vanaf dat ik 4 a 5 weken zwanger was, wist af en toe niet meer wat ik met mezelf aan moest in de nachtelijke uurtjes.
    Het is vanzelf iets beter geworden. Nu is het weer ietsje minder maar lig niet zoveel wakker als helemaal in het begin.
    Ik hoop voor je dat het bij jou ook weer wat beter gaat straks, Lijkt me heel zwaar met 3 kids en slapeloze nachten.

Ik sluit me verder aan bij de tips van Chaii.
    Ik ben uiteindelijk maar gaan lezen als ik echt heel wakker was want ik ging erg piekeren en dan viel ik helemaal niet meer in slaap.

7. moederlief

moederlief Actief lid

Feb 15, 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja indd heel zwaar vooral omdat je gewoon graag je rust wilt. Overdag heb je er echt last van en savonds laat kan je niet slapen zo krom! Ik hoop dat dit niet te lang duurt!

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Had ik dus ook, overdag heel gaar en dan 's avonds had ik zelfs het gevoel dat ik het huishouden nog wel even kon gaan doen... niet heel handig. Hoop echt dat het gauw beter gaat!

9. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,341
    5
    38
    Ik herken het ook.. in het begin heb ik ook ong 7 weken aan een stuk door heel slecht en weinig geslapen. Door de week werk ik iedere dag, dus was helemaal kapot in het weekend. Ik ben toen iedere zaterdagmiddag een paar uurtjes in bed gekropen. Alleen heb jij 3 kleine hummeltjes rond lopen en kan ik me voorstellen dat het lastig is om tussendoor even te gaan liggen.. en als je probeert om eerder naar bed te gaan? Misschien ben je (als je rond 12uur naar bed gaat) wel over je slaap heen?

Ik hoop dat je er snel vanaf bent!!

Share This Page