PBLS (kinderreanimatie)

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik ga morgen mijn certificaat PBLS halen (als het goed is) en ik vroeg me af of er nog meer dames zijn die dat hebben gedaan en wat ik me er een beetje bij voor moet stellen. Ik geloof dat omgaan met verstikking er ook bij zit.

Het lijkt me ook best een beetje confronterend als moeder om op zo'n kleine pop te oefenen, maar ik wil dit echt al heel lang.

Fijne dag nog!

2. tuc

tuc Niet meer actief

ja ik heb het vanwege mijn werk gedaan (kinderopvang)....het was erg confronterend en zelfs eng, zo'n kleine pop. Degenen die het niet aan konden mochten de handelingen voor kids op een grote pop doen, als je maar goed oefende wat je moest doen. Ik heb niet alleen reanimatie gedaan, maar ook wat te doen bij.... dus idd verstikking, vergiftiging e.d.

Ik vond het een heel leerzame cursus en zeker nu ik zelf 2 kinderen heb ben ik blij dat ik in die eerste minuten kan doen wat nodig is tot de ambulance er is.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Vanwege mijn vakgebied (zorg) ben ik al gewend om dat soort handelingen bij poppen of patiënten niet op mijn eigen gezin / leven te betrekken, dus vond het niet confronterend.

Ben wel erg blij dat ik het kan, laatst verslikte mijn zoontje zich in een dropje, omdat ik wist wat ik moest doen en voor hem ook rustig bleef is het dropje niet verder zn luchtpijp in geschoten, zodat hij net niet geintubeerd hoefde te worden. Wel heeft hij een dag op de kinder IC gelegen maar het had ook makkelijker verkeerd kunnen aflopen.
    Dus ja, ik ben blij dat ik weet hoe ik moet handelen in dit soort gevallen en kan iedereen een cursus aanraden!

Deel Deze Pagina