joran nu oppaken heeft geen zin, voor het weg werken van een lichaam zit 6 maanden en deze heeft hij al gehad. ook kunnen ze hem maar 1x voor de rechter slepen en hiervoor moet zoveel bewijs zijn dat hij er niet meer onder uit kan. als hij wordt vrijgesproken is het gedaan met de zaak en kan hij niet meer voorgeleid worden dus danmaar afwachten wat er gaat gebeuren. als dit de waarheid is (wat ik wel denk) dan heeft hij niet veel gedaan alleen gezorgt dat het licham gedumpt werd en gelogen erover. zonder lichaam zullen ze nooit weten waaraan ze is overleden en kunnen hem denk ik daarom nooit beschuldige van moord. ook al hoeft hij niet te zitten een hell van een leven zoals natalie der moeder wil hebben voorhem zal hij zeker krijgen. dit is wereld nieuws en of naar een onbewoond eiland of een onbekend stam in de rimboe te gaan heeft hij weinig keuze dan met schaamte door de s tad te lopen en de kreten als moordenaar etc aan te horen. ook zal een werknemen hem niet meer willen hebben en een vriendin/vrouw krijgen is ook maar een droom voor hem denk ik nou ja wat er ook gebeurd zijn leven is niet meer het zelfde en blij toe. hij wilde er geld aan verdienen ook nog en nog geen nacht wakker gelegen wat een sukkel zeg
Dat is nou het eerste waar ik aan dacht! Zou lekker wezen als iedereen die zoiets meemaakt diegene in zee dumpt.... Domme oen hoor!
Mijn eerste gedachte was ook 'waarom heeft hij niet gewoon een ambulance gebeld?' Maar die jongen spoort niet helemaal, hij is -denk ik- tot op het bot verwend door zijn beide ouders die van hun zoon, de 'Prins', geen kwaad willen weten. Het komt uit de beelden niet naar voren (en zal het waarschijnlijk ook nooit doen), maar ik heb eigenlijk de indruk dat hij waarschijnlijk iets in Natalee's drankje zou hebben kunnen gedaan en dat hij daarom geen ambulance heeft gebeld. Uit bloedonderzoek of autopsie zou zoiets naar voren komen en dan zou hij als schuldige zijn aangewezen. Maar met het lichaam verdwenen zou zoiets nooit meer te achterhalen zijn. Hoe je het ook wendt of keert, het zal nooit duidelijk worden of Natalee nog leefde toen haar lichaam in zee werd gedumpt; strafrechtelijk maakt dat volgens mij verschil tussen 'het wegmaken van een lichaam' of 'moord'. Maar inderdaad, in die oceaan zal door de verstreken tijd en de roofdieren die daar rondzwemmen haar lichaam nooit meer terug te vinden zijn. Ik kan me trouwens ook niet aan de indruk onttrekken dat de vader van Joran wel degelijk op de hoogte is geweest van wat zijn zoon heeft gedaan.
pff het is wat! Nu hoorde ik net op tv dat de uitzending wel als bewijsmateriaal kan dienen, omdat een verslaggever dit heeft gefilmd en niet iemand van justitie. Dat maakt blijkbaar verschil. Nou ik mag hopen dat er snel een vervolg komt en dat Joran van der Sloot snel mag gaan uitleggen waarom hij dit heeft gedaan. Wat een lafaard zeg!
natalee's moeder zei: I'll hope his living helll is about start to begin. nou, geloof me maar, ze hoeft dit niet te hopen want dat gebeurd gewoon. deze naam en bijbehorende kop is over de gehele wereld bekend. joran van der sloot en natalee holloway zullen altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. buiten het feit om dat hij het leven van de moeder van natalee en familie verruïneerd heeft, heeft hij het leven van zijn ouders, familie en zichzelf ook verruïneerd. zijn vader zal zijn carriëre waarschijnlijk ook wel vaarwel kunnen zeggen. overal waar ze komen zullen ze worden bestempeld als "persona non grata" zijn leugens zullen hem z'n hele leven blijven achtervolgen want niemand gelooft hem meer tenzij hij zich laat behandelen en over een paar jaar roept ïk ben genezen" (maar ja, wie gelooft dat nou?) geen werkgever die hem nog in dienst neemt, want wat moet je in godsnaam met een pathelogische leugenaar (tenzij je uitgever bent van sprookjesboeken) kan me niet voorstellen dat er een meisje is wat met een onbevooroordeelde gedachte hem nog lieflijk in z'n armen kan sluiten en hartstochtelijk de liefde bedrijven alsof hij de prins op het witte paard is die beweerd dat zij de liefde van z'n leven is (yeah, sure) walgelijk gewoon hoe dit figuur zich uitlaat over vrouwen en de minachting voor vrouwen. zelfs in het criminele circuit zullen ze niet in zee (sorry voor de woordspeling) gaan met iemand die z'n mond niet kan houden en onder invloed van drank en drugs het tot nu toe best bewaarde geheim van een medepleger ten gunste van dit figuur (sorry, kan z'n naam niet eens meer over m'n lippen krijgen) gewoon in de wereld gooit. nee, de woorden "onbezorgd en gelukkig leventje" zullen niet meer in zijn woordenboek voorkomen. natuurlijk hoop ik van harte dat hij heel lang opgesloten mag worden, maar zoals zijn leven er vanaf nu uit gaat zien vraag ik me af: wat is erger? ik denk en hoop dat hij nog heel wat slapeloze en eenzame nachten tegemoet gaat.
ik vind het heel goed van peter r dat hij dit heeft uitgezonden, en die man uit almelo is een held in mijn ogen, dat hij zonder ervaring zo'n bekentenis uit joran weet te trekken. ik geloof echt dat dit de waarheid is, omdat hij meerdere keren hetzelfde verhaal zo gedetailleerd verteld. wat een arrogantie, en gewetenloos is hij zeg. en degene die geld over de rug van natalee probeert te verdienen is niemand minder dan joran zelf, dus niet de moeder niet peter r maar joran! en door de uitzending is hij nu vogelvrij! ook al ontloopt hij zijn straf misschien in de toekomst, ik hoop dat hij door zijn wereldberoemdheid een gallig leven tegemoet gaat! peter r !
Dat dacht ik nou ook. Vond het vreselijk hoe respectloos hij over haar en vrouwen in het algemeen sprak. En die vader maar zeggen dat hij zo goed opgevoed is.
hij spoort idd niet echt volgens mij! maar volgens mij fladdert hij mooi overal door heen zonder opgepakt te worden, hoe hij het doet geen idee heb er de hele nacht mee in me hoofd gezeten tot vervelend aan toe zeg!
ik kom even op terug wat ik gisteren verteld had. Ik heb het toch gekeken en was erg onder de indruk. ik ben er vannochtend ook mee opgestaan, k vind het vreselijk. Maar nu hoop ik dat Joran een eerlijke straf krijgt voor wat hij heeft gedaan.
Ik werd er licht onpasselijk van, hoe hij triomfantelijk zijn verhaal zat te doen. Helaas denk ik dat hij over een jaar of 10 toch gewoon een vriendin en een baan heeft, zo gaat het nou eenmaal. De ergste seriemoordenaars hebben nog vrouwen die verliefd op ze worden.
Eerlijk gezegd denk ik dat hij er geen minuut minder om slaapt.... Dat heeft hij tot nu toe toch ook niet gedaan, wat zou er nu anders zijn? Eenzaam? Ja dat wel, en eerlijk gezegd, dat gun ik hem van harte! En nee, ik ben van nature geen wraakzuchtig persoon..
Las trouwens net dat de uitzending van Peter R. de Vries gister een dikke 7 miljoen kijkers heeft gehad.. denk dan ook dat er nog lang over nagepraat gaat worden. Ik heb net even op de hyve-site van Joran gekeken, daar is het ook smoordruk met allemaal TERECHTE kwade berichten! Bah, je moet er toch niet aan denken dat je zo iemand in je buurt hebt....
nou ik zal toch eerlijk m'n mening geven maar hij zegt dat hij haar niet vermoord heeft. oke de manier waarop hij haar heeft laten verdwijnen is natuurlijk nogal wat. maar ik had er meer van verwacht ik dacht dat hij haar vermoord had. hij was gewoon radeloos en dronken bla bla bla. ik zie de kwaad er niet van in, als hij haar vermoord zou hebben dan wel. mijn mening.
Ik ben er ook echt naar en aangedaan van. Waarom heeft dei l*l geen ambulance gebeld. Dat doet toch ieder normaal mens. Hoop van harte dat ze al dood was toen ze gedumpt is. Vreselijk dit. Ik vind het wel vaag dat ze nog geen 2 kilometer uit de kust gedumpt is en niet verzwaard o.i.d. dan zou ze aangespoeld moeten zijn. Als je een uurtje gaat snorkelen word je toch ook niet meteen belaagd door een groep haaien? En als Joran iets in haar drankje gegooid zou hebben zou hij in principe niet bang hoeven zijn want die meiden waren zelf ook veel alcohol (en waarschijnlijk drugs) aan het nuttigen. Dus dan had hij gewoon kunnen zeggen dat ze het zelf had genomen. Ik denk dat de vlieger niet opgaat. Hij zei wel dat hij haar een drankje met 75% alcohol had gegeven en dat ze daarvan ter plekke super dronken werd. Dus misschien had hij dat in zijn achterhoofd... Anyway er is een hoop speculatie en heel veel verschillende meningen. Ik denk persoonlijk dat hij niet de hele waarheid heeft verteld. En dat hij zo stoer deed om die Patrick te imponeren. Dat neemt niet weg dat ik het vreselijk vond hoe respectloos hij over Natalee praatte. Vreselijk voor haar nabestaanden. Daar wil ik als laatste nog aan toevoegen dat "Joran ' echt wel een baan en een vrouw vind. Er trouwen ook nog steeds seriemoordenaars in de gevangenis...en hij kan altijd nog verkassen naar een land waar dit niet zo speelt.
Maar stel jij had daar gestaan, zou je toch 112 hebben gebeld ofzo? Waarom toestemmen met het laten verdwijnen van het lichaam, zonder te weten of ze wel echt dood was en niet in een coma! Hij denkt slim te zijn als zoon van rechter/advocaat en er een slaatje uit te slaan.. Ik word er misselijk van!
heb gisteravond met verbijstering zitten kijken... wat een koude klootzak is hij ook zeg. en hoe respectloos tegen vrouwen, dat wijf, die hoer, die wijven etc etc, echt goed opgevoed hoor paps! hij zal nooit, maar dan ook nooit meer normaal kunnen leven. heel nederlands kent zijn gore ***kop en hij mag van geluk spreken als er niet een of andere psychopaat hem overhoop knalt zoals bij meerdere spraakmakende figuren is gebeurt. en die patrick...hij is echt een held! geweldig hoe hij dit heeft klaargespeeld! :thumbright: en het klopt idd dat verborgen camera materiaal van een burger wel rechtsgeldig is en van justitie niet. en laten we maar blij zijn dat peter hier goed van op de hoogte was!