Dat lijkt me inderdaad stug, maar ik ben geen expert op dat gebied. Ik vraag me trouwens af of er mensen zijn die Joran ECHT kennen. Als hij al liegt tegen een van de twee personen die hij het meest vertrouwt (Patrick).
Tuurlijk kan je wel getuigen oproepen maar dan mag hij niets zeggen over het gesprek, dat kan zijn advocaat aanvechten. En het echt kennen van Joran....niemand hier wil hem echt kennen, het is veel makkelijker te denken van iemand dat hij fout is als je iemand niet kent dan wanneer je iemand wel kent.....hij wordt menselijker als je hem wel kent.
Natalee kan toch helemaal niet zijn gestorven aan prostaatvocht ze hebben helemaal geen seks gehad. Joran zei zelf: 'Ik wilde dr gewoon n**ken, maar opeens..'
Het hele gebeuren is natuurlijk niet grappig maar even een lolletje tussendoor http://www.youtube.com/watch?v=KpoCM6ZFPoE
Precies wat je zegt. Ik denk mede door die hele mediahype is de zaak uit zijn verband gerukt en ZO erg opgeblazen, dat wat Joran gedaan heeft echt extreem slecht is. Althans, zo lijkt het nu. Terwijl er inderdaad meer jongens zijn die zo'n bezopen meisje meenemen en daar gretig gebruik van maken. Toen ik al die mensen in Drachten zag, voor dat apartementencomplex, dacht ik: man kijk ze nou staan! Lijken de Middeleeuwen wel! Iedereen kan een heks zijn, zelfs als je naam 1 letter verschilt met die van Joran. Iemand verteld een verhaal, de volgende verteld het verder met een aantal sappige details, dan komt het op tv, de amerikanen blazen het nog even op met hun sentimentele gedoe (kijk wat ONS land is aangedaan zeggen ze, terwijl ik denk hallo het gaat hier om de familie en vrienden van die meid) en hopla je bent beland in een hypermoderne versie van de middeleeuwen. Joran verdient een gepaste straf, maar ik hoop niet dat met name Amerika de ogen afwent en niet wil inzien dat het gedrag van Natalee interessant genoeg is om naar te kijken. Het ergste vind ik nog dat ze een mens op tv laten zien bij SBS, die haarfijn uitlegt dat ze Joran vermoord als ze hem tegenkomt. Dude! Get a grip. Waarschijnlijk dezelfde persoon die een meer vredelievende samenleving toejuicht, maar ondertussen....echt jammer dat we zo meegaan in die Amerikaanse cultuur van sentimenteel gedrag en agressief gedrag. Ik zeg altijd maar een betere wereld begint bij jezelf en dus ik ga geen rare dingen lopen roepen zoals Joran moet dood. Nee, die jongen heeft zijn straf verdient. Maar: Natalee heeft hier zelf ook een aandeel in gehad.
Mmm vaag, want er werd door de officier van justitie ofzo toen gezegd dat het geldig bewijsmateriaal was... Nou ja we zullen het tzt wel horen...wel jammer als het echt niet mag.
Ja, zoiets heb ik ook gehoord. Maarja, wat is eerlijk...die jongen zit zeer waarschijnlijk te bekennen, maar je mag er niets mee doen. Terwijl dus bijna met zekerheid kunnen zeggen wat hij gedaan heeft. Inderdaad afwachten. Ik vraag me af of eeen gevangenisstraf wel helpt. Ik bedoel, in een eerdere uitzending van De Vries kwam naar voren dat Joran zijn jongere broertje weleens iets heeft aangedaan (weet niet wat) en daarvoor bezocht hij een psychiater. Hij schijnt wel agressief te zijn. Echt jammer dat dit soort dingen dan misschien ook niet meegenomen mogen worden in het onderzoek.
Nou ja vind het helemaal vaag omdat Peter R toch ook wel bekende is in het vak en ik zou toch verwachten dat hij als geen ander moet weten wat wel toelaatbaar is en wat niet...anders gaat ie er toch niet zo'n ophef over maken Nou ja we zullen wel zien!
Ja, ik begrijp je punt. Maar ik denk dan: De Vries staat onder contract bij een zwaar commerciele zender dus wie weet MOET hij er wel zo'n ophef om maken wegens zijn contract. en kiest hij ervoor op deze manier veel kijkers en aandacht voor zijn zaak te trekken: gerechtigheid. Hij is toch wel iemand die gaat voor gerechtigheid en tja hij gaat daar ver in. dus ook met die camera's. en natuurlijk zou hij daar een straf voor kunnen krijgen, maar ik vind het toch ontzettend belangrijk dat hij zulk goed bewijsmateriaal heeft geleverd. dus zelf zie ik het meer als De Vries die gewoon aan een contract vastzit van een commerciele zender. wie weet hadden die andere zenders geen interesse in hem. hij heeft niet alles zelf in de hand, zoals die irritante reclameblokken tussendoor
idd triest, mensen die zeggen dat ze joran willen vermoorden, dan zijn ze toch net zo slecht als hem? Moeten hun dan ook weer vermoord worden omdat zij iemand vermoordhebben? zo blijf je bezig.... Maar twijfel of de hele waarheid ooit boven water komt, Joran is toch echt de enige die weet wat er echt gebeurd is...
wie weet was hij ook wel zo stoned als een garnaal en heeft hij het hele verhaal gehallucineerd ofzo beter nog, ik hoorde laatst iemand een goeie verklaring geven: joran IS nathalee hollaway
Nou als je een regelmatige blower bent blijf je nog redelijk normaal na een joint dus daar ligt het niet aan. Veel mensen denken ook dat Daury zijn vader is. Dat zou natuurlijk ook goed kunnen want z'n vader weet natuurlijk alle regeltjes maar ja er wordt van alles gespeculeerd maar alleen Joran en z'n hulpje weten de waarheid.
Nou ik vind deze opmerking toch echt schokkend! Hoezo heeft zij er zelf een aandeel in gehad? Omdat ze teveel gedronken had? Omdat ze met joran mee is gegaan naar het strand? Dus is het eigen schuld, dikke bult? Overigens ben ik van mening dat wat je zaait zul je oogsten dus hoe dan ook krijgt Joran het wel op zijn bordje terug, of hij nou wel of niet de cel in moet.
Niemand weet of Nathalee dood was toen ze volgens Joran gedumpt werd in zee, daar kan alleen achtergekomen worden als Nathalee gevonden wordt. En over eigen schuld, dikke bult dat is natuurlijk niet zo....je vraagt niet om misbruik/moord wat dan ook, ik hoop dat andere meiden hier een les uithalen....
ik vrees dat mr. moscovitch een dezer dagen wel om de hoek komt kijken in deze zaak. als er 1 is die de zwaarste criminelen vrij kan krijgen of de gruwelijkste moordenaars de minste straf kan bezorgen is hij het wel. deze man blijft net zo lang doorspitten tot hij een of ander vaag en vergeten wetje uit 1678 vind en daar de rechtbank mee om de oren slaat waarmee dit figuur wel weer vrij gesproken word! wat ik me wel afvraag is: heeft aruba hetzelfde rechtssysteem als nederland? heb me er nooit zo in verdiept maar valt aruba nog steeds onder nederland of is het onafhankelijk?
Geen idee of Aruba hetzelfde rechtsysteem heeft. Iemand? En ik vind ook zeker niet dat mensen allemaal als gekken achter Joran aan moeten gaan. Ik ben sowieso tegen de doodstraf dus vind niet dat hij dood moet ofzo. Ik vind wel dat hij onder psychiatrische behandeling moet en een gepaste gevangenisstraf. Verder vind ik dat hij eerlijk zijn verhaal moet vertellen en zijn excuus aanbieden aan Natalee's nabestaanden.
Vind ik ook, zij heeft geen aandeel in haar eigen dood kom op zeg. Hoeveel mensen hier hebben een blind date met een man die ze via internet kennen, hoeveel mensen gaan met iemand mee na 1 keer gesproken te hebben: duizenden. En ten tweede als 17 jarige ga je echt niet van uit dat je ook nog eens vermoordt gaat worden door een andere 17 jarige