peter r de vries lost verdwijning nathalee holloway op

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door noura, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn schoonzusje is 9 jaar geleden vermoord! en godzijdank heeft de dader niet de tijd gehad om haar te verbergen! ondanks dat wij weten wat er gebeurd is, is het verwerken een ander verhaal, en ga niet zeggen dat een rouwende moeder mediageil is, of dat je het na 2 jaar maar naast je neer moet leggen! je mag hopen dat het je nooit overkomt! want de pijn, verdriet, onmacht en woede zijn niet te omschrijven, en het doet na jaren nog pijn!

al zou peter r de vries het om zijn cijfers hebben gedaan, dan nog, hij flikt het nu mischien, terwijl justitie na jaren met veel man erop te hebben gezeten de zaak hebben gesloten.

hoe en wat er ook gebeurd, ik vind dat haar moeder het recht heeft te weten wat er gebeurd is met haar dochter. de pijn word er nietminder om, maar niet weten of je dochter nog leeft of niet, en altijd leven met angst en hoop is ondraaglijk.

2. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik zat ook al te denken dat dit hele gebeuren door peter r opgezet is om iemand in de val te lokken , soort van opgezet plan ?

3. sim

sim Niet meer actief

ook mee eens noura, je kunt pas weten hoe iets is als je het zelf heb meegemaakt... en wat vreselijk van je schoonzusje :(

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Noura ik ben het met je eens , er is geen tijd gebonden om te rouwen over iemand ... en als die vrouw daar behoefte aan heeft om constant de media op te zoeken moet ze dat vooral doen ...

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik bedoel niet van goh get over it. Dat absoluut niet, maar ik ben gewoon van mening dat je jezelf en je gezin tijd van rouw moet gunnen. Ik heb er gewoon moeite mee dat ze ruim 2 jaar lang in elke talkshow verschijnt. Ik heb het dan te doen met de rest van het gezin. En ook met haar, want zo kan ze het geen plekje geven. Maar dat is mijn mening, wilde niemand voor het hoofd stoten. Zeker niet in jouw geval, want dat is heel erg!

6. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik denk persoonlijk dat peter zijn excuses gaat aanbieden aan joran! Want Joran zal haar (denk ik) niet hebben vermoord. Of hij haar lichaam heeft weggewerkt weet ik niet! Maar die moeder zei "kijk nou wat ZE met haar hebben gedaan". En op tv zeiden ze dat de kalpoe broers er niets mee te maken hebben gehad! Dus ik ben benieuwd! Heb alleen geen sbs 6 hier! Maar ik zal het wel op een van de amerikaanse kananlen langs zien komen!

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Rouwen doet iedereen op zijn/haar eigen manier.
    Daar staat geen tijd en geen methode voor.
    Ik denk dat voor (bijna) niemand voor te stellen is om zo'n lange tijd in onzekerheid te leven en dan heb ik het nog niet over het verdriet.
    Denk dat iedere onzekerheid betr een dierbare je drijft tot elk stuk aandacht/attentie ....en idd ook de media.

Wat Peter R betr. is het afwachten.
    Ik kan me haast niet voorstellen dat hij z'n enigszins goede naam te grabbel gooit als ie niet behoorlijk zeker ergens van is.
    Aandacht heeft ie normaal ook al genoeg.
    We zullen zien.

Mirre

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

9. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    De opmerking dat peter r over de rug van een dood meisje geld wilt verdienen vind ik niet kloppen, hij lost een zaak op dat hem heel veel doet.
    Geld verdienen over een dode dat doet rachel hazes dat is lijkepikken maar niet wat peter r de vries doet.

Ik ben heel erg benieuwd wat er uit gaat komen zondag, misschien weet joran al wat er uitgezonden gaat worden en is hij al ingelicht.

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    justitie zegt inmiddels ook dat het er naar uit ziet dat de zaak opgelost kan worden, stond op teletekts.

jannes, het kwam wat hard over.
    maar ik denk dat als je niet weet waar je kind is dat je dan geen rust hebt.
    kijk naar de moeder van marion van buren die verdween met haar dochtertje, die moeder kwam steeds weer op tv, en in de bladen, het heeft jaren geduurd maar uiteindelijk is de zaak opgelost omdat iemand niet langer met het geheim kon leven. ik denk zeker dat het geholpen heeft.

ik zie toch wel uit naar zondag, wil het nu wel eens weten

11. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Nee, de bekentenis waar Peter R de Vries over spreekt is door het OM bevestigd. Deze zou Joran een tijd geleden hebben afgelegd, en die is door een verborgen camera gefilmd.

12. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    eter R. de Vries lost de zaak Natalee Holloway op.

DAGDROMEN OVER EEN
    ‘ONMOGELIJKE’ OPLOSSING….

Ook een misdaadverslaggever door wiens toedoen al eens eerder geruchtmakende moord- en verdwijningszaken zijn opgelost, dagdroomt nog wel eens over zaken die hij in zijn carriere graag zou willen oplossen. De harde werkelijkheid is dat dit meestal illusies zijn. De verdwijning van Natalee Holloway was aanvankelijk zo’n zaak.

Natalee Holloway

Nadat justitie de zaak had gesloten geloofde bijna niemand meer dat dit raadsel ooit zou worden opgehelderd. Maar op basis van 30 jaar journalistieke ervaring, mijn misdaadkennis en intuitie wist ik dat dit drama opgelost moest kúnnen worden. Maar dat is uiteraard makkelijker gedacht dan gedaan. Dat vertrouwen in een oplossing werd alleen maar bevestigd toen ik samen met redacteur/regisseur Kees van der Spek eind 2006 voor de eerste keer naar Aruba ging om de zaak te onderzoeken en we vele ongerijmdheden ontdekten. We maakten een onthullende, extra lange aflevering over de lotgevallen van Natalee en vanaf dat moment waren we allebei in de greep van Het Mysterie…

We aarzelden dan ook niet toen zich een aantal maanden geleden, in de herfst van 2007, een nieuwe kans aandiende om ons intensief met de verdwijning bezig te houden. Hoe dat precies zit, kan ik hier nu nog niet onthullen. Dat komt later. Hoe dan ook, samen bedachten Kees en ik een ingenieus, gedurfd plan dat de waarheid aan het licht zou kunnen brengen. Om het goed te kunnen uitvoeren moesten we geduld hebben en op kousenvoeten manoeuvreren. Er mocht niets uitlekken van onze operatie. Niemand mocht argwaan krijgen en zelfs op onze redactie moesten we daarom noodgedwongen bij vragen wel eens het ‘nice-to-know or need-to-know’criterium hanteren.

Er volgden uitermate spannende weken, waarin de zaak naar een climax toeging, waar we vooraf niet op hadden durven hopen. Kees en ik belden dag en nacht met elkaar, stippelden nieuwe tactieken uit en analyseerden de vorderingen. Soms konden we onze opwinding maar nauwelijks verbergen. En het aantal keren dat we ’s nachts wakker schrokken met invallen, twijfels of voornemens is niet te tellen. De vrees dat de operatie zou mislukken of op het laatste moment zou stuklopen, achtervolgde ons elke minuut. In de loop der jaren heb ik voor hete vuren gestaan in grote zaken, maar de kriebels, spanningen en stress die ik tijdens deze operatie – waarbij zoveel fout kon gaan – heb gevoeld waren nieuw.

Maar het is de inspanning waard geweest. Het moment dat Kees van der Spek en ik – staande in een benauwd spothokje op de redactie – dé beelden bekeken die alles duidelijk maakten, zal ik nooit vergeten. De woorden die we toen spraken kan ik hier niet ongekuisd optikken, maar daar zult u begrip voor hebben als u de beelden heeft gezien. De beelden van de spannendste verborgen camera-actie die ik ooit heb gedaan.

Soms leiden dagdromen toch tot harde journalistieke producties. En de bittere waarheid…

Peter R. de Vries

http://www.peterrdevries.nl/

Ben heel benieuwd en ga zeker kijken en onderaan de site kun je een promo zien voor zondag

13. sim

sim Niet meer actief

in veel gevallen (denk de meeste) is wetenschap van wat er gebeurd is een aanleiding om je in de zaak te berusten, denk dat je ook voor nooit rust zult vinden als je niet weet wat er met je kind is gebeurd, hoe kun je dan dingen een plek geven (als dat in dit geval al mogelijk is). ik weet niet hoe ik zou reageren, maar door de media te zoeken is er misschien iemand die breekt en gaat praten...
    net als inderdaad met marion, wat ik ook heel aangrijpend vond... en wederom had peter r een grote rol in het oplossen van die zaak...

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volg het op de voet, al vanaf het begin. Ga zondag dan ook zeker kijken
    Hoop dat ze haar vinden en dat haar ouders normaal afscheid kunnen nemen.

Misschien dan niet meer lichamelijk,maar het wel geestelijk kunnen afsluiten.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lees net op de website van AD dat ze vanaf een boot overboord is gegooid, als dat zo is dan ben ik bang dat haar lichaam niet meer gevonden gaat worden i.v.m de haaien enzo.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen zondag

16. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Kan niet wachten tot zondag. Zal echt op het puntje van mijn stoel zitten!

17. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ben ook benieuwd nu wat er nou waar is en wat niet..

18. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Ik ga ook zeker kijken :)

19. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ben blij dat de zaak bijna opgelost is, nog ff zondag afwachten.
    snap wel hoe peter het heeft aangepast, dit zorgt gewoon voor torenhoge kijkcijfers over de hele wereld en hij is financieel binnen.
    een amerikaans station heeft de uitzending al gekocht en dat zal wel een leuk bedrag zijn!

ben wel heel nieuwsgierig hoe het nu allemaal gegaan is, iedereen is aan het speculeren en eigenlijk weten we met zijn allen nog helemaal niets. kan nog alle kanten op!

joyce

Deel Deze Pagina