Helemaal mee eens! Ik kan me ook echt niet indenken wat er arrogant is aan Peter. Kennelijk bestaan er meerdere definities van arrogantie. Heb er vannacht amper van geslapen. Moest steeds checken of er al nieuws was... Ik hoop in deze dan maar 'geen nieuws is goed nieuws'. We blijven voor hem bidden.
Volgende keer zou ik toch wat kritischer zijn over het: ‘voldoet volledig’ en ‘is door een getuige gemaakt’… Wat mij betreft is iedereen die deze foto verder heeft gedeeld niet zo heel slim geweest https://nos.nl/artikel/2388345-alex-24-werd-door-grap-gelinkt-aan-de-schietpartij-op-peter-r-de-vries
Oeps inderdaad. Dank je voor het delen. Die hebben ook weer een lesje mediawijsheid gekregen.... Edit: maar het blijft sowieso ook gewoon vervelend voor hen, dat het zo uit de hand is gelopen.
Nou, lekkere vrienden heb je dan Wat een flapdrollen! Maar de mensen die zo overtuigd dit verder delen, zijn wat mij betreft ook grote flapdrollen.
Ja dat bedoel ik. Niet echt bijdehand van die vrienden om dit soort fratsen uit te halen, maar ergens hadden ze ook niet verwacht dat het zo uit de hand zou lopen.
En daar hebben ze eigenlijk ook gelijk in, want serieus, wie denkt nou dat je voor of na een moordaanslag heel relaxt wat drinkt, blowt en gezellig poseert voor een foto… Maar toch was het een domme actie. Inmiddels moeten mensen zich toch wel bewust worden van hoe zoiets op social media werkt.
Inderdaad, dat bedoelde ik ook met lesje mediawijsheid: hoe het kan werken met social media. Harde les helaas. Maar gelukkig nog zonder verdere (nog vervelender) gevolgen voor henzelf.
oh, wat een verhaal. zo zie je maar weer. Als we op dit topic afgaan is hij al overleden en de dader geïdentificeerd het is menselijk gedrag om snel nieuws te willen hebben, maar sommigen ook hier mogen wel iets langer nadenken voordat ze informatie delen
Die opmerking werd eerder in dit topic ook gemaakt, waarop een ander lid aangaf: misschien is hij wel gewoon trots of is de foto eerder gemaakt. Dus ik denk dat heel veel mensen serieus geloofd hebben dat deze knul de dader was.
Dit is dus waarom social media echt heel erg gevaarlijk is. Niet alleen je privacy maar ook je gezondheid ( geestelijk of lichamelijk) staat flink onder druk. Een nicht van ons werkt bij de GGZ en het aantal jongeren die slachtoffer is van social media is echt enorm. Mijn broertje heeft het altijd al gezegd...het internet is echt super fucked up. Alles wordt erop gezet. Waar of niet waar. Niet meer te onderscheiden.
Ja en dat is het erge. Voor hetzelfde geld heb je zo'n figuur, die denkt even de politie een handje te helpen of denkt zelf voor rechter te kunnen spelen.
Ja ik denk ook dat veel mensen dat serieus geloofd hebben. Maar dat geloven en er ook actie op ondernemen zijn dan ook nog 2 verschillende dingen, vind ik. En als je al verzandt in ‘misschien is hij trots’ of andere ‘misschiens’ dan weet je eigenlijk al heel zeker dat je het dus gewoon niet zeker weet. Reden genoeg om het dan niet als feit op social media te knallen.
je leest soms van die verhalen ja. Jongeren die zelfs hun eigen leven nemen als gevolg hiervan. Schrijnende en verschrikkelijke verhalen. ondertussen hoop ik steeds op een sprankje goed nieuws over Peter.
Ik snap het op zich wel. Als Peter ergens in een praatprogramma zit, zap ik tegenwoordig ook door. Het is iemand die echt ter zake kundig is als het gaat om alles wat te maken heeft met wat speelt in het criminele circuit, het de politie en het OM werken etc. En ik vind het werk wat hij op dat gebied doet ook echt goed. Hij helpt onschuldigen vrij te komen en schuldigen achter de tralies te krijgen. Dus in dat opzicht vind ik hem een geweldig persoon. Maar wat mij vaak wel stoort is dat hij met net zoveel overtuiging praat over dingen waar hij echt 0,0 verstand van heeft. Hij komt in zo'n praatprogramma voor onderwerp A waar hij veel vanaf weet, maar praat met diezelfde stelligheid ook mee over onderwerp C D en E, waar hij dan gewoon totaal geen verstand van heeft. Of het nu corona is, voetbal, onderwijs... hij heeft over alles een mening. En als hij dat nu nog als mening zou brengen, is dat nog tot daar aan toe. Maar hij probeert het te brengen als feiten en absolute waarheid. En een ieder die er anders over denkt, krijgt vol de wind van voren. Daar heb ik wel moeite mee. En dat zijn misschien keerzijden van dezelfde medaille hoor. Want die zelfverzekerdheid en vastberadenheid maken van hem juist zo'n goede misdaadverslaggever. (En meer dan dat. voor Peter R. is die term echt te weinig om te beschrijven wat hij allemaal doet.) Aan de andere kant maken die trekken het voor mij wel een irritant figuur om naar te kijken als het over andere onderwerpen gaat. Want dat vind ik hem niet meer deskundig, maar een betweter. Maar goed, mijn mening over de man terzijde: wat hem nu overkomt is afschuwelijk. Ik leef mee met zijn familie, vanwege de angst waar ze nu in zitten. En natuurlijk met hemzelf. Geen idee of hij bij bewustzijn is of niet. Eens komt dat moment, dat hoop ik tenminste, dat hij meekrijgt wat er is gebeurd. Maar ook welke lange weg hij nog te gaan heeft richting herstel, als hij herstelt. Heel heftig. Het is niet alleen een aanslag op hem, maar eigenlijk op de hele samenleving zoals 'wij' (de meeste 'brave burgers') die graag willen hebben. Elke keer dat een politicus, journalist, advocaat, rechter etc. vanwege zijn of haar beroep wordt bedreigt of aangevallen, is dat feitelijk een aanval op 'onze' manier van lezen: een democratie, een rechtstaat.