Wel eens van de Amerikaanse Duggar familie gehoord? Wel, ze verwachten rond Nieuwjaar hun 18e kind! http://www.savethechildren.nl/nieuws/ar ... de_top_10/ Kinderen zijn hartstikke leuk, maar 18... lijkt mij toch iets teveel van het goede. Benieuwd met welke naam ze dit keer gaan komen... alle andere namen van de kinderen beginnen met een J. http://voornamen.web-log.nl/voornamen/2 ... ilie_.html
ze hebben er duidelijk geld genoeg voor..en ze zijn heel gedisciplineerd in hun opvoeding..tsja..anders dan 'normaal' maar heb er wel bewondering voor.. http://www.duggarfamily.com
http://www.duggarfamily.com/index.html had de verkeerde link neergezet..dit is hun website.. Moet je de fotos van het huis eens bekijken..WOW hehehe
hey wat vreemd..je wordt dus naar the discovery site gestuurd..dat heeft er neits mee te maken.. http://www.duggarfamily.com/aboutus.html en deze? hehe
Hmm.. ik vind het systeem waarin ze leven nogal benauwend. De kinderen worden allemaal thuis onderwezen en lijken nauwelijks buiten hun eigen familie te komen. Lichamelijk lijkt het me toch ook niet helemaal gezond om zoveel kinderen te krijgen.
Zal het ze nog lukken om een naam te vezinnen met de J? Vind de tweeling wel erg jut en jul hoor: Jeremiah & Jedidiah Denk dat de meiden in het gezin later ook een groot gezin nemen/willen/krijgen. Gewoon omdat het met de paplepel ingegoten wordt,en ze idd niet op school ofzo leren dat het ook anders kan.
had het artikel van 't weekend al in de telegraaf gelezen en de reactie van de vader was, op de vraag hoeveel kinderen er nog komen, dat ze door zouden gaan zolang god het zou willen. pfffffffffffffffffffff
jeetje hey zoveel kinderen. tja de andere kinderen zouden wel moeten helpen in het huishouden want dat kan de moeder nooit alleen. maar wat een huis zeg zo mooi.
Ik vind het wel leuk, maar zou er zelf nie aan willen beginnen. Ik vind 4/5 kindjes al een heeeel groot gezin haha
Thuis scholing is in Amerika veel meer doornsee als hier vermoed wordt Ik zou best een groot gezin willen als ik er het geld en het huis voor had (en de tijd want ik ben al bijna 35 dus nog 15 kinderen eruit persen zal niet meer lukken bij mij ). Maar ZO groot nou ook weer niet. Lijkt bijna wel een leef gemeenschap ipv een familie. Heb wel bewondering voor de geordentheid en discipline van dat gezin.
Waarom niet, vroeger was het niet meer dan normaal, ik werkte in de thuiszorg en later verpleeghuis maar bijna alle oude vrouwen hadden tussen de 8 en 15 kinderen, er was 1 vrouwtje bij die kon geen kinderen krijgen en die werd heel vreemd aangekeken vertelde ze..... Ik hoef ook geen 18 kids, ik heb dan echt het idee dat ik alleen broedmachine ben maar als een ander ermee gelukkig is waarom niet
Ik vind ze er heel gelukkig en tevreden uitzien.. en het lijkt me echt super gezellig bij hun thuis.. er heerst wel discpline..maar dat is ook wel nodig met zo'n groot gezin..
18 kinderen, ik moet er echt niet aan denken!!! Maar serieus, betreft dit gezin heb ik aan één woord genoeg: RESPECT!!! Liefs Esther
@Daya: helemaal off topic, maar in je handtekening staat bij Naeyyssa een geboortedatum van 29/29/2007. Met vroeger en nu vind ik toch nog wel een verschil; vrouwen hadden vroeger weinig keus (anders kwam de pastor langs om te vragen waar de kindjes bleven) en anti-conceptie was niet voorhanden en niet geaccepteerd. Mijn moeder heeft vroeger als gezinszorgster gewerkt, waar de desbetreffende moeders in spé echt niet zo blij waren als er wederom een kindje op komst was... maar dat waren dan wel gezinnen waar ze met meer dan 10 kinderne op een 2-kamerappartement woonden en die arm waren... de Duggars hebben het zo te zien wel goed voor elkaar. Toch heb ik met een aantal dingen wel moeite: de oudste dochter maakt 's avonds het eten voor het hele gezin en de jongste dochter zorgt voor de lunch... dan blijft er weinig tijd over voor schoolwerk, volgens mij. Daarnaast is verder studeren er voor de meiden niet bij, terwijl het voor de jongens wel geaccepteerd is... natuurlijk hoeft niet iedereen carriere te maken, maar ik vind het niet goed dat de meisjes eigenlijk gewoon geen keuze hebben. Dat ze allemaal min of meer hetzelfde gekleed gaan (hoewel praktisch met de was) en allemaal een naam met een J hebben... het heeft idd een beetje sekte-achtige vormen. Daarnaast vraag ik me af wanneer iemand binnen hun familie besluit zijn/haar eigen weg te volgen, een ander geloof of geen geloof aan te nemen of dat een van de dochters perse naar de universiteit wil en carriere wil maken... worden ze dan nog wel geaccepteerd door de rest van de familie of worden ze verstoten?
Thanks voor de offtopic-opmerking heb het meteen even aangepast! En betreft de rest; jeuj daar heb je een punt....... Ik ga die website eerst maar eens helemaal uitpluizen voor ik weer mijn mening uit....... Liefs Esther
Ik vraag me nu wel eens af of het niet te druk wordt met drie kinderen, maar sinds ik dit gezin gezien heb, maak ik me niet zo veel zorgen meer, en mocht ik het voor mijn gevoel ooit heel druk hebben, dan zal ik aan dit gezin denken en dan zal het vast weer beter gaan