belasting betalen bij bestelling vanuit buitenland

Discussion in 'De lounge' started by love 8, Jul 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. love 8

love 8 Bekend lid

Jan 16, 2009
    580
    0
    0
    als je iets in amerika besteld kan je er voor kiezen of je wel of geen belasting betaald.

nu kan je natuurlijk bij de douane door de mand vallen, maar nu is mijn vraag, als je door de mand valt, betaal je dan alleen het verschuldigde bedrag aan belasting of krijg je er nog een boete bovenop?

2. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    je betaald de douanekosten + 12,50 afhandelingskosten aan TNT geloof ik

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Apart, ik bestel regelmatig wat uit Amerika en heb nooit op een webwinkel de keuze gekregen om wel of geen VAT te betalen.

De douane in NL is steeds actiever geworden de laatste jaren. De kans dat je pakje niet wordt gecheckt is echt klein.

Met de douane in BE heb ik nog wel het geluk dat m'n pakjes zonder extra douanekosten erdoor komen :D

4. marjol

marjol Fanatiek lid

Nov 14, 2009
    1,881
    3
    36
    Gelderland
    Ik heb erg slechte ervaringen met bestellingen uit de Verenigde Staten. Mijn man is erg fan van NFL (American Football) en heeft weleens een jas besteld. De jas was 60 dollar, maar uiteindelijk met alle douanekosten, verwerkingskosten hebben we uiteindelijk iets van Euro 135 betaald voor de jas :x. Daarna hebben we het nog een keer geprobeerd met iets via E-bay en wederom ging de prijs 3x over de kop omdat

5. love 8

love 8 Bekend lid

Jan 16, 2009
    580
    0
    0
    meestal staat er gewoon nee aangevinkt, en dan kan je het veranderen in ja, maar ja als je dat doet is het artikel ineens een stuk minder goedkoop.

6. love 8

love 8 Bekend lid

Jan 16, 2009
    580
    0
    0
    oh dat is balen zeg,
    ik denk dat je ook geluk moet hebben,
    en als je echt iets wilt hebben, wat ze hier niet hebben en je houd er rekening mee dan verzacht dat misschien een beetje.
    maar het blijft gewoon balen natuurlijk

7. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer

Share This Page