peterpan kostuum maken

Discussie in 'De lounge' gestart door bonnievdakker, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Zijn er hier soms dames die in carnavalstijd hun eigen kostuum maken of handig zijn met het maken van kleding in het algemeen? Ik moet namelijk voor de laatste schooldag bij ons op school verkleed als peterpan. Ik ben aan het zoeken geweest om zo'n kostuum te kopen, maar ik vind het allemaal wel erg duur. Nu wil ik proberen het zelf te maken, maar kan nergens een patroon of iets degelijks vinden. Ik hoopte dat iemand van jullie me hier misschien mee kon helpen.

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Misschien kun je een lang donkergroen t-shirt kopen, en dan langs de mouwen en de onderkant een grote 'zigzag' knippen,in de hals een V-vorm knippen en een grote veter in maken.
    Dan om je middel een lint/riem en een donkergroene maillot of leggen aan.
    Ik zeg zomaar iets, maar als je naar de foto's kijkt lijkt het me niet zo ingewikkeld.:)

http://ecx.images-amazon.com/images/I/4 ... AA280_.jpg

En dan nog een hoedje maken of kopen :)

3. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    in het disney verkleedklerenboek staat een peter pan kostuum, Geweldig boek

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bonnie, ik kocht ooit bij Zara een groene glimmende blouse die je om je middel moet (hoe zeg je dat?) insnoeren met een koordje. Er zitten grote manchetten en kraag op en het lijkt werkelijk waar op een Peter Pan outfit! Ik weet niet wat je maat is, maar als je serieus bent stuur ik je een foto waarop ik 'm a la Peter Pan zal aantrekken, en als 't wat is: stuur ik 'm naar je op.
    Ik moet eerlijk zeggen: ik heb HEEEL vaak gezegd dat ik het een Peter Pan blouse vind, dus ik hoop dat het wat voor je is.
    Ik heb maat 36/38. Hij zal in maat 38 zijn. (check het vanavond voor je, zit nu op mijn werk. foei Amber!)

groetjes
    Amber

ps: misschien vraag je je af: waarom koopt een (mode-bewuste :) ) vrouw een peter-pan-outfit? Omdat het een prachtige blouse is! Ik droeg 'm op een kerstdiner. (nee, zonder maillot eronder)

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    En is huren niets? Dat deden wij altijd :D

6. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    @ Amber, ik vind het heel lief van je, maar helaas is het niet mijn maat. Ik heb zelf maat 46 en zal me onmogelijk ik 38 kunnen persen.

@tummetje, Daar heb ik ook voor gekeken, maar bij ons in de omgeving hebben ze nergens peter pan

@joepies, dat boek heb ik wel gezien ja, maar vind het zonde om een heel boek te kopen. Heb jij het boek misschien, dan zou je misschien de blz voor me kunnen scannen of kopieren.

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
  8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Helaas... ik had 'm je met alle plezier gegeven.
    succes met zoeken!

9. Niet meer actief

Ik maak zelf heel veel kleding en maak vaak dingen die ik zelf bedenk ofzo. Ik werk alleen niet echt met patronen (vaak bedenk ik iets, teken het globaal op de stof, knip het uit en naai het in elkaar enzo..). Maar misschien kan ik wel een patroon voor je uittekenen hoor. Wil je echt een disneypeterpanoutfit, of had je wat anders in gedachten? Stuur me maar een pm, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen.

Deel Deze Pagina