Hi dames? Ik heb een vraagje voor de dames die hun kinderen tussen 36 weken en 37 weken hebben gekregen. Moest jullie baby in een couveuse? En hoe lang? En hoe is de rest van de groei verlopen? Ik heb de laatste dagen teveel weeën die niet echt doorzetten maar indien het toch door zet dan ben ik benieuwd wat me te wachten staat. Alvast bedankt
Hier zijn met 36+1 mijn vliezen gebroken en met 36+4 is Damien geboren. Hij was 2480 gram en 48 cm. Hij kon zich meteen zelf warm houden en er is geen couveuse aan te pas gekomen...zelf geen kruik of niets! In het begin was ie best klein maar al heel snel zat ie op t gemiddelde en nu nog steeds. Mocht je vragen hebben, vraag maar raak! Hoop natuurlijk dat je kleintje nog ff blijft zitten! Succes!
Mijn dochter is geboren met 36+6 en gewicht 3080. Ze heeft een paar uur in de couveuse gelegen, en heeft bijna 3 weken geduurd voordat ze zichzelf warm kon houden. Verder had ze amper zuigreflexen wat resulteerde dat we op kraamdag 2 met finger feeding zijn begonnen (ze dronk niet meer). Gelukkig kreeg ze op deze manier weer melk binnen en mochten we van de VK de nacht met haar ingaan. Zodra ze 1x niet zou drinken terug naar het ZKH, Gelukkig niet gebeurd. Ook sliep ze veel (23.55 uur per dag), ze had amper haar ogen open de eerste week. Haar bloedsuiker schommelde ook enorm, en maakten ze hele aparte geluidjes. Volgens de VK typische prematuur geluidjes. Voor mijn dochter was het beter geweest als ze nog een paar weken was blijven zitten. Ik hoop dat je uk nog even wil blijven zitten. Succes!!
Meisje met 36+6. Gewicht 2825 gram en 46 cm. Heeft 5 dagen in couveuse gelegen, wrs niet door termijn waarop ze geboren was maar door de bevallling. Ze had in het begin weinig zuigreflex en werd via sonde gevoed. Na een dag of 3 kwam dat toch en toen we na 6 dagen naar huis mochten dronk ze goed aan de borst. Ze had in begin thuis nog wat moeite met op temperatuur houden maar dat was een klein weekje. Ze is de eerste jaren een kleintje geweest, onderin de groeicurve maar inmiddels zit ze gemiddeld.
Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden, ik hoop natuurlijk dat puck ook nog blijft zitten maar ik ben wel blij dat ik weet wat ik ongeveer kan verwachten mits het toch gebeurt. Het rommelt al de hele dag en de weeën komen en gaan......pffff
Ik ben ingeleid met 36 weken en drie dagen, ivm goeivertraging en minder beweging. Hij werd geschat op de echo op ongeveer 2100gram, maar bij geboorte woog hij dik 2700 gram. Hij mocht het proberen zonder couveuse , en het is gelukt. Wel goed kruiken erbij en niet te lang rondlopen. Wel even lastig met de kleertjes want ik had niet echt gerekend op een maatje 44 na mijn vorige baby van 4300 gram. Hij dronk heel goed bij mij. Na 4 dagen mochten we naar huis, hij werd nogal geel maar ook dat liep goed af. Ik hoop dat je baby nog even blijft zitten
De eerste is geboren met 36+2. Ze woog 1900 gram (groei achterstand) en moest wel in de couveuse. Een dag later mocht ze al in een gewoon bedje op neonatologie afdeling, daar is ze een week gebleven. Ze had wel een kruik nodig, en zag geel dus lag ze veel bij het raam (hoefde net niet onder de lamp). Ze sliep zo ongeveer de hele dag, net even bij het in badje gaan was ze wakker maar zodra ze de kleertjes aan had, sliep ze alweer. De eerste drie weken geen geluidje gehoord! Was raar maar we wisten dat het kwam dat ze alle zeilen bij moest zetten om te groeien. Uiteindelijk goed gekomen, inmiddels is ze 3 jaar en nog steeds een klein meisje maar kerngezond en met uitzonderlijk veel energie!
Dames vorige week bevallen van onze dochter ingeleid met 36.5 weken. gewicht 2970 gram 49 cm onze meid had ook een lage suikerspiegel 1,9 bij geboorte. wij mochten na 3 dagen naar huis onze meid ziet iets geel en kan zich ook slecht warm houden. slaapt veel en drinkt precies genoeg zit nog steeds op hetzelfde gewicht als toen wij ontslagen werden. Zoon geboren met 37 wk nav het HELLP Syndroom en die woog 2400 gram 43 CM flibke groei achterstand. Hij hield zich gelijk warm maar huilde juiste heel veel al vanaf het begin en heeft niet geel gezien! Ds elke kindje is anders maar hebben wel bepaalde raakvlakken zoals: temperatuur, groeien en idd de geluidjes Succes met alles gr Chantal
HIer een dochter met 36.1. Ingeleid vanwege Hellp. Ze woog 2980 gram, scoorde meteen een Apgar van 9 en heeft niet in de couveuse gehoeven(hadden ze me ook totaal niet op voorbereid). Ze deed alles meteen prima. Werd wel goed warmgehouden met kruikjes. Na 4 daagjes mochten we naar huis, toen ze stabiel was in gewicht. Het was echt een poppetje, maar als je haar een jaar later had gezien....het was ineens een dikke Boeddha...hahaha. Nu is ze trouwens gewoon normaal.
Hier ooh dochter geboren met 36+ met 2980 gram ingeleid gezien wij bij de eerste ooh help hebben gehad, knap dat je een derde kindje aandurft mote je medicijnen slikken moest ik wel bij dochter ascal en labetalol nou succes met de zwangerschap gr chantak