Mamapower hahahah, we moeten wel Ik ga tegen mijn man zeggen dat ie me moet helpen met de ademhaling, hoewel de vorige keer de zuster me daarmee hielp en inderdaad wat ik persoonlijk erg vervelend vond bij de laatste was dat er wisseling van wacht was. De ploeg die mij in eerste instantie hielp vond het zo leuk dat de baby geboren werd, dat ze erbij wilden blijven (wat ik ook best prettig vond had ze al de hele dag gezien) Maar de wisseling stond dus OOK in mijn kamer, wat ik dus te druk vond en zeer onprettig eigenlijk. Want ze stonden echt met 7 man of zo om mij heen. (als ik het goed heb hoor) Heb wel doorgegeven dat ik dat absoluut niet meer wil. Als het goed is ben ik volgende week bevallen en zeg ik: oh het viel wel mee (zoals altijd achteraf hahahahah)
Het is voor jou nu ook zo dichtbij dat het hartstikke logisch is dat je vertrouwen even weg is. Hormonen zijn ook vervelende dingen . Je hebt het twee keer hartstikke goed gedaan en dat ga je gewoon ook een derde keer doen. Nare co-assistenten moeten gewoon heel ver weg van je bed blijven en met je eigen oerkrachten en de steun van je man ga je het helemaal redden!
Ja het was zo'n meid die zelf nog nooit bevallen was en mij tijdens mn weeenstorm boos ging toespreken dat ik 'Nu even rustig moest doen!'.. de ontsluitingsweeen gingen over in de persweeen en besloten de gyn, arts en co assistent dat het tijd was om even te gaan lunchen. Nou echt ik dacht dat ik gek werd en heb geschreeuwd dat ze de kamer niet mochten verlaten.
ik herken dit gevoel zooooooooooooooooooooooo (en heb ik makkelijke bevallingen gehad, iig voor een bevalling dan....!!!) ennuhhhhhhh in tegenstelling tot...... Geldt voor bevallingen wel: "size doesn't matter".... hier was nummer 3 onverwachts een flinke vent... maar ging echt makkelijk hoor.... bij bevalling nummer 3 zit er trouwens vaak (heb het meer gehoord) "meer opbouw" in als bij nummer 2..... ondanks dat het sneller gaat... vaak geen echte "storm"... (had ik bij twee ook)... gaat goedkomen dus...!!
Kijk aan zo'n pep talk hebben we wat umm !! Word al iets beter hier, iets minder nerveus. Bij jou ook? Dank je wel Trees
haha size doenst matter haha, nou laten we inderdaad hopen dat hij er soepeltjes uit komt. Fijn om zo'n berichtje te lezen En idd Trees met haar peptalk!
Oke ik hoop het Zou wel fijn zijn. Trouwens misschien gaat de spreuk: Men lijd het meest, om het lijden dat men vreest wel op voor ons. Het is nu gewoon de angst
Wat een achterlijke reactie van dat personeel bij jullie Oke ik had ze dubbelop staan is ook niet alles, maar dit is echt apart
We stappen er ook niet meer "blanco in"...... Terwijl er van ons "verwacht" wordt... dat we het zomaar even doen.... "hoe kun je nu opzien tegen de bevalling, het is je vierde"..... krijg ik dan te horen hier.... Net of ik een programma krijg, hoe dingen gaan verlopen??!!! (maar ga off topic...) heb trouwens niet echt schrik ofzo... maar dr gewoon geen zin in... "DAAR GAAN WE WEER...."....
Nou hier dus ook mensen in mn omgeving Cerebrus 'het is je derde, waar maak je je nu opeens druk om?' Ja dus? Echt een heerlijke ervaring vind ik het niet, geen bevalling is hetzelfde en het is niet iets wat je even doet tussen een bezoekje aan de AH en de Kruidvat door.. er moet toch weer een kind doorheen.
hahahaha ja hier krijg ik ook hetzelfde te horen, of je wilde toch zelf nog een kind? Ja en?? dus mag ik niet tegen de bevalling op zien? Het is heerlijk om er een kindje bij te krijgen daar niet van, maar die bevalling kan mij echt gestolen worden. Ik snap ook echt niet dat er vrouwen zijn die de bevalling geweldig vinden Maar goed dat kan natuurlijk ook aan mij liggen Zo staat er in mijn boek "VERWELKOM DE PIJN" mja denk ik dan, MOET DAT????? hahahahah kan ik niks mee
ik vind de bevalling ook geweldig.... ALS HET ACHTER DE RUG IS..... hahahahaha..... Moet trouwens zeggen dat wij met 3 echt klaar waren.. had het ook afgesloten en was ook blij dat ik niet meer hoefde... Heb daardoor sowieso (psychisch) meer moeite om de nadelen te "accepteren"... (moeilijk uit te leggen... ) verwelkom de pijn....???!!! uitzwaaien wil ik best... maar verwelkomen... Dacht het ff niet.... Al begrijp ik de gedachte wel... als je je verzet doet het alleen maar meer zeer omdat je bepaalde spieren gaat aanspannen, die daardoor juist mee gaan verkrampen.... ooooo trouwens... WEL een voordeel: las op een Amerikaanse site, dat de meeste pijn tijdens weeen wordt veroorzaakt doordat (buik) spieren een beweging moeten maken die ze niet gewend zijn.... (laten we hopen dat die van ons nu wel genoeg geoefdend hebben... had bij de laatste al alleen maar onipijn trouwens tot 9 cm...)
de pijn uitzwaaien .... whahahahaha lig hier in een deuk . Hoe lang had jij ongipijn dan? Heb ik al 3 dagen en kom er niet vanaf niet dat ik straks in eens een baby op de bank heb liggen heb net 5 min nieuwe kleden en kussens erop....
mijn vliezen braken spontaan... terwijl ik uit bed stapte om te piesen... ofja ik voelde wat druppelen (de eerste keer dat dit gebeurde....) ging naar de wc en vond iets "kwallerigs" terug... maar twijfelde of mn vliezen nu gebroken waren.... maar zag toen roze druppels.... elke keer iets... 3 kwartier later begonnen weeeen... maar dit was dus niet heftig.... gewoon ongipijn +kramp... met af en toe een plasje van onderen.... op aandringen van man vk gebeld... die had zoiets van: Het valt wel mee, maar ze ging toch even checken (01.30 uur) had ik dus 6 cm ontsluiting.... Toen kreeg ik wel echte weeen en moet ik op bed gaan liggen, bleek ik 9cm te hebben...om 02.00 uur mocht ik persen en bleek dat mn vliezen bovenin gebroken waren, moesten alsnog doorgeprikt worden en om 02.03 uur is onze zoon geboren... 4240 gram... (ipv de 6 pond die hij een paar uur van te voren volgens echo zou zijn...)... niet geknipt, gescheurd of iets dergelijks... De persweeen waren trouwens ook erg "vlak".... ik voelde ze niet zo heftig, waardoor ik soms twijfelde wanneer ik nu moest persen.... dus tja... eigenlijk.... waar maak ik me druk om...??
Zo dat is snel gegaan, wel fijn natuurlijk, maar dat verwacht je niet. Ben benieuwd hoe snel jij de vierde krijgt dan....
Ik ook.... (ga ook elke keer naar wc kijken of ik niemand hoor huilen... hahahaha...) nee, maar toch... het geeft geen garanties he?!....
Mijn eerste bevalling was 24uur moet zeggen was na zoveel uur wel bekaf dat ik de weeen niet meer eens meer voelde. Bij de 2e werd ik ingeleid en was ik binnen 1,5uur al bevallen. Ging van niks na 6cm en van 6 na 10 dit alles binnen 1,5uur. Ging van niks na persdrang en dat vond ik vreselijk want ik mocht niet persen. Tot ik uiteindelijk niet meer kon, en de kleine zelf gewoon kwam. Ik riep toen ik doe het nooit meer zonder pijnstilling. Door die bevalling ben ik ook echt heel erg bang geweest voor me 3e bevalling. Dankzij me goede vk en de rust die zij uitstraalde ben ik thuis bevallen in 3 uurtjes zonder te vroege persdrang of echte pijn of paniek. Ik vond het heerlijk, het is de aller makkelijkste bevalling geweest van de 3. Mocht ik ooit toch nog zwanger raken van een 4e dan wil ik in eerste instantie na het ziekenhuis. Ondanks dat de bevalling goed ging durf ik niet weer thuis, maar dat kan op dat moment ook best veranderen haha....
Het scheelt dames, hoe meer kinderen, hoe makkelijker je ze krijgt (althans gaan we maar van uit) En dan te bedenken dat ze er vroeger rustig 10 kregen, pffff moet er niet aan denken
Ja precies haha.. Mamabri, ik denk dat ze vanaf nr 4 of 5 er gewoon uitvallen tijdens het dweilen ofzo. Draai je je om, ligt er een kind op de vloer Hier moet ik sowieso naar het zkh, durf ook niet al te lang af te wachten maar ben ook zo bang voor een tegenvaller in het zkh en dat ik echt amper ontsluiting heb.