mijn vk zei het ook, mocht je ooit nog een keer moeten bevallen bel me dan meteen als je weeen hebt anders ben ik bang dat ik het niet red haha. Aangezien ik nu al 2 snelle bevallingen heb gehad. Meestal is het wel zo hoe meer kinderen hoe sneller ze komen....
ik moet idd ook gelijk bellen.... (ze zei er idd bij, we komen liever voor niets, dan te laat...) kraamzorg was idd vorige keer ook te laat... en is DE reden dat ik vorige keer thuisbevallen ben (no 2 was bijna in de auto..) Heb trouwens ook daarom al ECHT alles klaarstaan.... was vk vorige keer ook blij mee... zonder kraamzorg...
Ik sta hier in de tussentijd te stofzuigen, dus ben blij dat het nog maar de derde is Ik had vorige week nog maar 1cm, vond ik best netjes weet niet hoe het nu is, maar er lag hier nog niks op de grond hahahaha echt erg dit, maar ja als ik er nou maar hard genoeg om kan lachen valt het misschien nog wel mee, toch? Het lijkt wel of dit topic over lachgas gaat, ipv pethidine
(lees net op google iemand die van 2 naar 10 cm ging in een kwartier.... vierde kindje...) En ik vanochtend blij dat ik nog maar 1 cm heb....(wel verweekt en geheel verstreken) dacht dan weet ik dat ik nog niet overvallen word....
mijn eerste bevalling was trouwens.... uhh wat rugpijn, om 09.30 slijmprop kwijt... daarna wat weeen... 12.30 uur 4cm... 16.08 geboren nummer twee 06.00 uur wakker dat ik moest piesen... daarna begonnen weeen om 07.15 uur vk gebeld... ondanks dat ze nog niet echt regelmatig waren... daarna storm.. 08.00 6 cm... 08.40 persen 08.46 geboren...
Ik ben nu 38 w en 3 dagen, reden dat ik als ik volgende week niet bevallen ben ingeleid word is dat het nu al 1,5 week flink rommelt en het niet wil doorzetten. Ik heb een puber en een peuter in huis en peuter wordt volgende week 2, de gyn wil ze ook niet op dezelfde dag jarig hebben, vond ie zelf niet zo leuk (hij heeft zelf 4 kinderen, dus meedenkend ) Ik krijg van mezelf geen sterke weeen althans bij de eerste 2 niet, vandaar dat het zo ingepland staat op zich wel fijn, kan ik alles op mijn gemak regelen met de kinderen en zo
maar mocht ik echt weeen krijgen moest ik wel gelijk bellen, omdat mijn bevallingen best snel gaan en de gyn zei al dat ie klaar zou staan met keeperhandschoenen
Hier waren ze niet zo snel nr 1.. 8 uur s'ochtens vliezen gebroken en meteen redelijk stevige weeen. Pas om 3 uur s'nachts geboren dmv de vaccuumpomp en een achterstekende schouder. Heb 2,5 uur persweeen gehad en ontsluiting vlotte niet goed na de 9cm. Kind opgenomen en zelf veel bloed verloren. nr 2.. 12 uur s'avonds wat bloedverlies en weeen begonnen. 8 uur volgende ochtend naar het ziekenhuis en weeen waren nog goed op te vangen en kon tussendoor goed praten en nog geintjes maken. Rond 11 uur had ik 7 cm en werden even later mn vliezen gebroken.. 11.38 geboren.
Ik vond pethidine een stom middel. Ik was zo dronken als een tor, heb die uren niet goed meegemaakt en tegen de pijn hielp het geen zak. Volgens mij zou je het met 7 cm ook helemaal niet moeten krijgen, want het is pas na 4 uur uit je lichaam en ze willen dat het er uit is voordat de baby geboren is (idd vanwege misselijkheid). Dus volgens mij is de enige optie voor jou yoga ofzo, of iets anders natuurlijks, maar medicijnen geven ze gewoon met zoveel cm's niet snel meer. Ook geen ruggenprik!
2x pethidine gehad. De 1e keer hielp het goed tegen de pijn, maar uiteindelijk niet voldoende - de bevalling duurde ook gewoon te lang. Dus uiteindelijk nog een ruggenprik er bovenop gehad. Bij de 2e deed het niet zo heel veel tegen de pijn, maar ik werd volledig (lekker) ontspannen tijdens die 30 seconden tussen de weeen. (zoiets las ik ook al bij iemand anders). En die ontspanning heeft de bevalling snel doen verlopen . Voor de prik had ik 2 cm ontsluiting en daarna in 1,5 uur tijd volledige ontsluiting. Nu is die ontspanning iets, waar het me bij de 1e bevalling ook al aan ontbrak denk ik. Want toen ik de ruggenprik had gehad, ging het ook ineens snel...
De bevalling verloopt waarschijnlijk snel genoeg, bij mijn 2e van de 1e wee tm geboorte nog net geen 2,5 uur, dus gyn verwacht dat deze nog sneller komt, Mijn eerste is overigens ook in 5 uur tijd geboren, wat natuurlijk behoorlijk vlot is, aangezien hij ook nog met een schouderdistofie is geboren (schoudertjes zaten vast) Vandaar dus dat hij pethidine voor heeft gesteld, omdat hij me geen ruggeprik wil geven. Maar als pethidine 4 uur duurt eer het uit gewerkt is, denk ik dat ook dat het niet gaat worden. Ik geloof dat ik liever een weeenstorm van zo'n 20 minuten "wil" en daarna lekker weer alles zelfstandig kan doen, als stoned worden, want dat lijkt me ook helemaal niks. Ik lees ook bij de meesten dat je toch ook nog pijn voelt, het hooguit de randjes eraf haalt. Denk dat ik het ook deze keer puur natuur ga doen. Ook omdat het me voor de baby ook niet helemaal geweldig lijkt, want ook die zal wel wat binnenkrijgen denk ik?
Amen! Hier ook. Ruggeprik, anders niet. Pethidine, na al die verhalen laat maar. Remifentanyl, heb ik gehad, lekker spul, werd er high van, scherpe randjes zijn er idd een beetje af maar mijn dochter was zelf ook stoned volgens mij waardoor de bv en het aanleggen in dat eerste, oh zo belangrijke uur zoals ze zeggen, niet wilde lukken. 6weken later, gekloot met vingerspuitjes, flesjes en kolven als een gek hapte ze uiteindelijk toe.gyn bevestigde dat de Remifentanyl best de oorzaak kon zijn. De ruggeprik gehad bij mijn andere dochter. Ideaal. Er was voor haar echter geen gevaar meer want zij was overleden. Toch zou de ruggeprik de enige mogelijkheid zijn. LUMC, werkt trouwens nog niet met Remifentanyl omdat ze er nog niet achterstaan en ze het nog aan het onderzoeken zijn. Natuurlijk vind de gyn in de periferie het geen probleem. Geen gezeik met vrouwen die een ruggeprik willen.
Hier deed t helemaal niks. Behalve dat ik manlief onderspuugde Tijdens de zwangerschap ook pethidine injecties gehad en daar werd ik high van. Heeeeeeerlijk. Weet nog dat ik mijn moeder opbelde: 'mam, de pijn is weg. Maar echt overal. En ik weet niet, ik voel me zo ehm... Opgelucht. Helemaal gelukkig voel ik me! ' En 's avonds toen mijn man er was heb ik toch genante opmerkingen zitten maken
Ik heb bij mijn beide bevallingen een pethidine injectie gekregen (in mijn bil). De 1e keer heb ik er niets van gemerkt (niet stoned, slaperig of suf, maar ook niet meer ontspannen, ik heb uiteindelijk een ruggenprik gekregen) en de tweede keer was de werking precies zoals hier boven beschreven. Tijdens de heftige weeen door kon ik me iets beter ontspannen. Bij mij gaven ze aan dat ze dit i.d.d. alleen geven als de geboorte nog even op zich laat wachten ivm effecten voor het kindje. Mijn zoon het echter geen last met met een agpar van 9-10-10.
Ik heb ook Pethidine gehad. Het hielp niet tegen de pijn, het enige wat er gebeurde was dat ik tussen de weeen door in slaap viel..
Ik vond de pethadine prik heerlijk! Maar ik had daarvoor ook al 2 dagen heftige (voor)weeen die om de 7 minuten kwamen en daardoor kon ik gewoon niet slapen. Kortom ik heb van 4 december tot 7 december geen oog dicht gedaan, dus die prik vond ik heerlijk! De weeen voelde ik nog wel erg goed, maar ik keerde door die prik helemaal in me zelf, zodat mn lijf toch een beetje rust kreeg.
ik werd compleet koekkoek van de pethidine (heb 3x een prik gehad in minder dan 24u en toen nog een ruggeprik omdat ik compleet flipte...(smeekte mijn man of hij me van een dak kon gooien )
Voor mij echt nooit meer pethidine..... Vreselijk spul en hielp niks, stond alleen maar op zn kop van dat gekke spul.. Heb dit al besproken bij de gyn dat ik dat in mijn dossier wilde hebben dat ik pertinent GEEN pethidine wil. Ruggenprik was voor mij de hemel. Gyn heeft idd ook al remifentanylpompje geopperd maar als ik lees dat kind stoned ter wereld kan komen dan word ik daar niet heel blij van. Ga ik dus nog maar eens even bespreken met de gyn.
Nou meiden ik ben echt heeeeeeeeeel blij dat ik dit topic geopend heb, ik weet in elk geval heel zeker dat ik dus geen pethidine wil als ik de verhalen zo lees, ik was er al bang voor dat je er erg dronken en slaperig van zou kunnen worden en dat is iets wat ik absoluut niet wil. Heel erg bedankt dat jullie je ervaring over pethidine wilde delen.