pethedine prik

Discussie in 'De bevalling' gestart door MuscleMe, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    he wat naar sommige verhalen over dat je zo buiten jezelf raakt, vooral van jou Renske!
    Dit was precies mijn angst (heb namelijk op mijn 12-de voor een operatie een middel gekregen waardoor ik al wat ontspannen zou zijn, maar ik verloor eigenlijk alleen maar mijn functies (horen, zien, praten, goed bewegen) maar was me er wel bewust van maar kon het niet zeggen. Heel eng, en sindsdien gezworen om nooit geestveranderende medicijnen in te nemen ;))
    Daarom, en omdat het idd veel veiliger is voor de baby heb ik voor een ruggenprik gekozen bij mijn eerste. Mijn weeen zakten helaas daarna wat in (maar volgens gyn had dat anders ook kunnen gebeuren); ik was echter bij het persen wel weer zo helder en fit dat ik haar heel snel eruit kreeg.
    Als ik jou was zou ik je goed in alle opties verdiepen. Een ruggenprik klinkt misschien heftiger omdat het in je ruggenmerg komt, maar het komt niet in je bloedbaan; oftewel niet bij de baby. In mijn ogen dus daarom de beste optie voor de baby. En het werkt ook nog eens voor jou veel prettiger en effectiever (bij 95% van de mensen).

2. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kreeg hem middein een weeenstorm. Ik ben even suf geweest en tegen de pijn hielp het helemaal niet. Of de prik pijn deed kan ik mij niet meer herinneren het viel waarschijnlijk erg mee in vergelijking met de constante weeen.

3. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Hier ingeleid in het ziekenhuis, Hier ook gehad toen ik rond de 6cm zat, in mijn bovenbeen, deed geen pijn en kon heerlijk even ontspannen waardoor de ontsluiting verder vorderden.
    Me zoontje heeft geen opstart problemen gehad ging allemaal super.
    Nu bij deze bevalling zou ik het zo weer doen, al gaan we nu voor een thuisbevalling, en is het hopelijk niet nodig om naar het zh te gaan:)!

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier heeft de prik niets gedaan. Behalve een blauwe plek. Ik kreeg hem toen ik in het ziekenhuis moest gaan slapen ivm bi

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb ik deze prik gehad om te kunnen slapen, omdat ik al vanaf 11.30u weeën had en om 22u nog steeds op 2 cm zat.

Prik deed ff zeer, maar daarna ben ik gelijk als een blok in slaap gevallen!
    Ik werd 2u later wakker van de pijn, de weeën zette toen ineens echt door!

Ik ben wel heel veel stukken kwijt, dat vind ik nog steeds wel eens lastig!
    Uiteindelijk ook nog een ruggenprik gehad.

Ook nog behoorlijke tijd een rot gevoel in mijn been gehad.
    Ik hoef hem niet meer! ;)

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik kreeg hem met 6 cm ontsluiting om 9.15 om 9.40 lag mn jongste op de buik.
    Toen ging hij pas echt werken gevolg uren stoned geweest blegh.

7. Ik kreeg deze prik om te kunnen slapen omdat ik al 33 uur weeën had zonder slaap en op 3 cm bleef hangen. De prik deed best zeer en ook lang (na de bevalling) een zere plek gehad.
    Ik heb een half uur geslapen en toen maakte de verpleegkundige me wakker om aan een ctg te gaan... Ik heb me nog nooit zo raar gevoeld! Alsof ik heel diep in mezelf zat en ik door 2 tunnels naar buiten keek. Toen ging ze me ook nog allemaal vragen stellen van "hoe heet je en hoe oud ben je". Ik weet nog dat ik hier echt over na moest denken...
    Uiteindelijk na in totaal een uur kwamen m'n weeën er alweer door... Remifentanil mocht ik daarna niet omdat tussen pethedine en een pompje minimaal 6 uur moest zitten. Ruggenprik mocht wel dus uiteindelijk om 3 uur 's nachts m'n ruggenprik gehad, daarna heerlijk liggen slapen. Door de ruggenprik is het uiteindelijk toch nog een prachtige bevalling geworden.

Voor mij de pethedine prik nooit meer.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Toevallig was ik mij er net over aan het inlezen. Ik wil in principe geen pijnstilling maar ik kreeg het verzoek er wel over na te denken mocht ik het tijdens de bevalling toch willen of mocht de VK het echt nodig vinden. Pethadine klinkt na deze verhalen echt als een afvaller zeg!

9. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga deze optie in ieder geval goed bespreken met vk. Nare ervaring heb jij op je 12e gehad!!!

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Misschien kan je je eens verdiepen in Hypnobirthing? Klinkt zweverig maar is het niet. In Amerika heeft iemand zonder pijnstilling een lies breukoperatie doorstaan met enkel hypnose dus zo krachtig kan t werken :)

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Heb hem ook gehad bij mijn eerste bevalling.. Merkte niks van de prik maar ben tussen de weeën door helemaal van de wereld geweest

12. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    heel veel ziekenhuizen geven deze prik niet eens meer!
    Ik vond het ook echt troep.
    het heft mijn hele video opname verpest.
    Ik was zo stoned als een garnaal en lulde echt heel stom.
    vind het nog walchelijk om naar te kijken.
    ik hoorde weleens dat ze deze geven zodat de zusters wat rust hebben maar jij zelf hebt net zoveel pijn, alleen ben je te ver heen om er wat van te zeggen.

13. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik sta voor alles open, dus ik zal me hier zeker in verdiepen! Bedankt voor de tip!

14. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Nou ik was helemaal van de wereld! Begon liedjes te zingen en te fluiten. Ik was zo stoned als een garnaal. Weeen nog net zo erg maar je word er echt relax van haha. Kleine was niét suffig ofzo.

15. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Nou ik werd er niet suf van en denk dat ik meer dingen heb gezegd dan iemand anders. Lieve dingen tegen de zusters maar ook dingen die echt niet kunnen.

16. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Nog nooit geen pijnstiling gehad en deze x ga ik ook voor zonder

17. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Heb ik ook gezegd. Maar toen ik eenmaal bezig heb heb ik gezegd geef me maar iets anders ga ik naar huis haha

Deel Deze Pagina