Hoi hoi... ik weet toevallig dat dat wel eens gedaan wordt, die kombi. Maar wie heeft er ervaring mee? Ik heb al een aantal keren te horen gekregen dat "een stortbevalling" erg slecht is voor een bekken. en er zijn meerdere mensen die vragen of ik een keizersnede ga krijgen. Voor mij hoeft dat niet, ik zie dat niet zitten. Heb bij Kyana een bevalling gehad van 3 uur en de huisarts m.n. vond dat eigenlijk wel erg heftig voor mijn bekken. Heeft iemand hier ervaring mee? ik hoef geen keizersnee en vraag me af waarom een gyn bijvoorbeeld hiervoor kiest? is gewoon bevallen en dan zo snel dan zo slecht?
Ik heb juist een hele lange bevalling gehad van mijn tweede en daardoor is de bekkeninstabiliteit verergerd. dat ze erg zwaar was heeft ook niet echt mee geholpen zeg maar... Maar toch, ik heb bij mij eerste een keizersnede gehad en ook nu ik ernstige bekkeninstabiliteit heb zou ik toch weer voor een vaginale bevalling kiezen. Ook met wat ik nu weet.
bekkeninstabiliteit is op zich geen reden voor een keizersnee. Bij de bevalling moet wel opgelet worden dat bij de uitdrijving de benen door anderen in een bepaalde stand geforceerd worden. Je moet zoveel mogelijk zelf je benen vast kunnen houden of in de beugels. Een heel groot kind kan wel slecht voor je bekken zijn. Bij mijn eerste ( had toen behoorlijke bekkenklachten) heb ik uiteindelijk wel een keizersnee gehad maar dat had met een niet vorderende ontsluiting te maken. De fysio gaf achteraf aan dat een natuurlijke bevalling je lijf eerder triggert tot herstel. Vaginaal bevallen ( mits met beleid) heeft dus duidelijk de voorkeur. Dat het nu weer een keizersnee wordt heeft met andere medische problemen te maken. Mijn bekken speelt daarbij een kleine rol. Omdat de laatste weken wel erg pittig zijn is het fijn dat ik in ieder geval niet overtijd ga lopen.
Ik mag met bekkeninstabiliteit ook gewoon thuis bevallen. Dit was geen reden om in het ziekenhuis te moeten bevallen. Alleen moest er opgelet worden dat mijn benen niet te ver opgetrokken werden en zo, maar dat was het enige.
Hoi Ik heb ook bekkeninstabiliteit gehad tijdens de zwangerschap. Ik kon niet meer voor of achteruit. Ik ben in ongeveer 4,5 uur bevallen en ik ben nu overal vanaf. Tot ongeveer een maand na de bevalling had ik nog wel dat mijn bekken nog wat pijnlijk was maar dat is nu helemaal over.
gelukkig! ben blij dit te lezen ik wil ook gewoon weer thuis bevallen en weer gewoon op de baarkruk want op me rug liggen kan ik wederom niet!
Hier zware bekkeninstabiliteit tijdens beide zwangerschappen. de eerste was een keizersnede vanwege stuit, de tweede vaginaal. de tweede is met 4400 gram geboren na inleiding bij 40.3 in 2 uur en 40 minuten. zware 'stort' bevalling, maar had het niet anders willen doen, de keizersnede was vele malen zwaarder, óók voor mijn bekkeninstabiliteit!
De orthopeed heeft gezegd dat ik niet meer normaal mag bevallen. Heb ook erge bekkeninstabiliteit gehad bij mijn eerste, en tijdens de bevalling zijn er bandjes geknapt/stuitje gebroken. Doordat mijn bekken nog steeds pijnlijk is en verwrongen is, mag ik dus niet meer gewoon bevallen en zal ik een keizersnede krijgen bij een volgende.
Ik heb zelf bekkeninstabiliteit vanwege een oud trauma (een dubbele bekkenbreuk gehad dat niet mooi genezen is) het is echter geen reden voor een keizersnede geweest. Ik heb uiteindelijk een stortbevalling gehad van krap 3,5 uur maar omdat de kleine in stuit lag was de keizersnede gepland (maar dan eigenlijk pas 2 weken later) die werd dus wat vervroegd uitgevoerd. Heb na de bevalling niet meer last van mijn bekken gehad of gekregen als ik normaal al had.
Ben bevallen met vrij zware bekkeninstabiliteit. Ik kon ook niet op mijn rug liggen omdat ik dan door mijn botjes bij mn stuitje zakte. Vanaf het bgin van de bekkeninstabiliteit is gezegd dat een keizersnede zeker niet per definitie beter is voor je bekken. Een van de redenen is dat je veel meer na de bevalling moet liggen ivm de wond van de keizersnee, waardoor de spieren in het bekken nog meer verslappen. Dit was gezegd over mijn situatie, dat zal vast niet voor iedereen gelden hoor. In overleg met fysio en verloskundige ben ik op de baarkurk bevallen en daar ben ik nog steeds erg blij mee. mijn benen hoefden niet ver uit elkaar en ik lag niet op mijn stuitje. daarbij komt dat ik het prettig vind dat de zwaartekracht meewerkt in plaats van dat je tegen de zwaartekracht in moet werken, maar dat heeft niet met bekkeninstabiliteit te maken. Van te voren was de verwachting dat ik na de bevalling niet eens mijn eigen kindje zou kunnen tillen, maar gelukkig is alles juist veel beter dan voor de bevalling en heb ik veel minder pijn. Ik gun je hetzelfde: heel veel succes!
Ik ben ook bevallen met bekkeninstabiliteit. Je krijgt juist GEEN keizersnede omdat dan de buikspieren worden doorgesneden. Die heb je nodig om de bekkeninstabiliteit te stabiliseren. Wat inderdaad wel fijn is, is als je op de baarkruk mag bevallen. Ook mag er niemand aan je benen komen.
Ik heb anders en bekkeninstabiliteit en heb een keizersnede gehad.... en waarschijnlijk word het nu wederom een keizersnede, kind lag in stuit met voeten eerst en dan gaat het niet anders, ben prima hersteld en dat terwijl ik al ruim 10 jaar bekkeninstabiliteit heb.
Ok. Kan natuurlijk. In het ziekenhuis waar ik ben bevallen was het geen optie. andere ziekenhuizen zullen daar misschien wel anders over denken.
bekkeninstabiliteit is geen primaire reden om een keizersnede te krijgen. Ik heb na een dramabevalling wel een keizersnede gehad en merkte dat doorsnijden van de buikspieren behoorlijk. Kon de eerste dagen niet eens draaien in bed! Nu weer een keizersnede maar niet vanwege mijn bekkenklachten maar andere medische problemen.
hoi, heb zelf ook enorme last van bekkeninstabiliteit, maar ben bij al mijn drie kids gewoon vaginaal bevallen nu zwanger van nr 4 en de bekkeninstabiliteit is wel heel erg aanwezig helaas maar wil toch gaan voor een natuurlijke bevalling,meer omdat ik vaak na de bevalling vrij snel weer normaal kon lopen sterkte!
Hier bij beide zwangerschappen zeer zware bekkeninstabiliteit gehad. Wat al eerder is gezegd, bekkeninstabiliteit is geen reden voor een keizersnede. Ik ben bij beide keren vaginaal bevallen, maar bij de eerste hebben ze me 6 uur lang op mijn zij laten liggen (geen rekening houdend met mijn bekkeninstabiliteit) dus toen heb ik ruim een week lang niet kunnen lopen doordat mijn hele bekken "verkeerd" zat (ook nog eens een kind van 9 pond). Bij mijn tweede bevalling heb ik dit vroegtijdig aangekaart en ook gezegd dat ik hoe dan ook niet op mijn zij wilde liggen. Dit hebben ze gerespecteerd en ik kon een paar uur na de bevalling alweer lopen! Nou ja, lopen, schuifelen dan, maar ik zat in een rolstoel voor mijn bevalling! Er is mij ook verteld dat een keizersnede juist voor bekkeninstabiliteit niet echt een goede oplossing is ivm met die buikspieren doorsnijden.
Dit klopt...heb zelf ook bekkeninstabiliteit en aangezien dit mijn 2e kindje in stuit is krijg ik een geplande keizersnede. Heb ook van haar het advies gehad om een keizersnede te doen ipv een stuitbevalling omdat dat ook erg heftig is voor je bekken. Maar als het kindje goed had gelegen absoluut geen keizersnede inderdaad...
Ik heb ook bekkeninstabiliteit achter (si-gewrichten) en voor (symfyse). EN ik verwacht een heel grote baby. TOCH wil mijn gyn het vooralsnog niet hebben over keizersnede of inleiden. Hij zegt dat -als je niet een te krap bekken hebt en dat weet je niet bij de eerste- het beter is om rustig zelf te ontsluiten. Waar ik wel bang voor ben is de combi bekkeninstabiliteit en groot kind ivm de verhoogde kans op schouderdystocie. Als dat gebeurt leggen ze je benen in je nek en douwen ze op je schaambeen.... 'k moet er niet aan denken! Maar een keizersnede is volgens mijn fysio ook slecht voor je bekken omdat je buikspieren verslappen die je zo nodig hebt voor het herstel van je bekken. En je ligt langer plat, dat doet de zaak ook geen goed. Moeilijk allemaal!
Een keizersnede is inderdaad minder goed voor je buikspieren... maar zoals hier eerder gezegd dat er buikspieren worden doorgesneden is dus niet zo! Spieren worden aan de kant geschoven...