hoi, ik hoor heel veel verschillende meningen over welke maat babykleding bij de geboorte. nu verwacht ik dat ik geen groot kindje ga krijgen. ik was zelf bij de geboorte 3000 gr en 49cm. en manlief was zo rond de 7,5 pond. we verwachten een jongetje en ik denk gemiddelde grootte. nu is mijn vraag. hoeveel stuks maat 50 heb ik ongeveer nodig? en nog belangrijker welk merk valt ook echt als maat 50? tegenwoordig zijn alle pakjes van elke winkel verschillend. de een valt klein en de ander juist groot. nog een vraagje hadden mensen van te voren een lijstje. bijv hoeveel rompertjes mt... boxpakjes mt... shirtje = broekje mt.. ik weet gewoon niet wat ik moet aanschaffen.. en hoeveel. ik hoop dat iemand mij tips kan geven. alvast bedankt
Merk kan ik je niet geven, want ieder kind is anders. Ene kind is een klein proppie en de andere een slanke, lange. En toch kunnen beiden maat 50 of 56 hebben. Dus dat weet je achteraf pas. Ik heb zelf niet teveel. Je kan altijd bijkopen of iemand op pad sturen toch? maat 50: 3 broekjes, 3 shirtjes en 3 pyjama/box pakjes. maat 56: 3 broekjes, 6 shirtjes en 3 pyajam/ box pakjes. Rompers rekken goed mee, dus maat 50/56 heb je vaak in combi. Ik heb zo'n 10 rompers in maat 50/56. Als ik wat mis, dan koop ik wel wat bij, maar in mijn situatie is het anders.
Ik heb begrepen dat Hema en Prenatal aardig goed/ruim vallen qua maat. Maar dat heb ik ook van horen zeggen. Ik ben zelf zwanger van mijn eerste kindje en dus ook nog zoekende qua aantallen van kleertjes. Op internet staan diverse maattabellen: Maattabel baby- & kinderkleding | Babyplezier weblogBabyplezier weblog# Ik heb begrepen dat maat 50 soms de vraag is of ze dit bij de geboorte passen, soms is het al te klein. En als ze het passen zijn ze er soms binnen een paar weken al uitgegroeid. Ik zou zeggen: koop hier niet te veel van. Je krijgt ook vaak kleine maatjes; ik heb afgelopen weekend ook een pakje maat 50 gekregen en in een gratis babypakket zat bij mij een romper maat 50. Het is overigens ook erg persoonlijk hoeveel je nodig hebt van alles. Hoe vaak ga je straks bijvoorbeeld wassen? Als je het opspaart heb je meer nodig dan wanneer je elke dag wast. Kijk anders ook eens op internet naar de uitzetlijsten. Pas overigens wel op deze lijsten, er staan ook wel eens dingen op die je helemaal niet (meer) nodig hebt, zoals navelbandjes, aldus mijn verloskundige. Succes ermee en ik lees mee met de tips!
Je kan er niks van zeggen. Het ene maatje 50 is de andere niet. En het ene kindje is het andere niet. Een lange slanke kan 50 hebben maar een kort stevig kindje ook. Vooral broekjes bleef mijn zoontje lang 50 houden omdat hij zijn beentjes zo op bleef trekken. Hij zit nu met 3 maanden in maat 62 en ook hier valt alles weer net even iets anders.
Zelf vond ik 3 broekjes maat 56 echt veel te weinig. Ik gaf dan weliswaar borstvoeding, maar die spuitpoep zorgde er echt voor dat ik haar soms 3x per dag moest omkleden.
Is ook te weinig, maar mijn kindje ligt de eerste 4 weken van haar leven in het ziekenhuis. Dus ik koop alles wat ik meer nodig heb, als het zover is. En bovendien is het toch leuk als je dan met de huidige mode, weer leuke dingen kan kopen
Feetje valt klein maar blijft wel heel mooi. Hema was ik voor dochter gek op, voor zoon valt het te wijd. Behalve de pakjes uit 1 stuk, die zaten perfect. Prenatal valt ook gewoon normaal. En de kleine kleertjes van de zeeman zijn ook prima. Ik had zelf 18 rompers mt 50/56 waarvan 3 ofzo lange mouw voor een winterbaby zou ik half half doen denk ik. Maar zeker wel 5 rompers maat 50, en de rest 50/56. Qua kleertjes; ook 5 setjes (broek shirt, of pakje uit 1 stuk ) maat 50, 5-8 in 56 en dan na de geboorte eventueel bij halen als je het gewicht weet. Zo heeft mn dochter bijna geen maat 50 aan gehad, mn zoon toch wel een maand ofzo. En andere kinderen zitten wel tot 2 of 3 maanden in 50/56.
haha ik moet wel lachen om alle racties hoor. ik beval in maart dus duurt nog even. maar het is wel precies een maand waar het of koud is of al wat warmer.. ik ben nu even op marktplaats aan het kijken naar maatje 50 of 50/56 daar staan er ook veel nieuw met prijskaartje omdat er kindjes waren die er niet in paste.en het scheelt enorm in de prijs! dan durf ik ook iets meer te kopen. zoals ik van de meeste begrijp kan ik het beste. van elk dingetje . mt 50 :3 rompers 3 shirtjes 3 broekjes mt 50/56 3 rompers 3 shirtjes 3 broekjes 3 boxpakjes mt56. 3 rompers 3 shirtjes 3 broekjes 3 boxpakjes zoiets? en de rest als je weet hoe groot je kindje is en hoe hard het groeit zoals ik begrijp?
HEMA past hier goed behalve de broeken, die zijn echt te wijd. Zo zonde, daar heb ik heel veel van gekregen maar dochters passen het beide niet. Tegen de tijd dat het in de breedte wel pas zijn de pijlen te kort Verder vind ik dat maar 50/56 groot valt.. vond ik eerder maat 62. H&M vind ik zelf erg fijn net als de ZARA.
name it valt heel groot (is mijn ervaring) net als z8. zelf had ik wel wat meer in de kast liggen. had zo'n 5 shirtjes maat 50 en 7 broekjes, 50-56 bijna niets, en 56 ook zoiets. daarnaast heb ik 5 pakjes maat 44 gekregen bij kraamvisite (klein poppetje hadden we) en ze heeft ruim 2 maanden in maat 50 gezeten. dus was erg blij dat ik veel van de kraamvisite had gekregen in de kleine maatjes!!
Onze zoon was bij de geboorte 7 pond (heel gemiddeld dus) en 51 cm. Ik had een pakje van noppies was hij direct na de geboorte aankreeg. Het broekje dat bij het pakje hoorde was eigenlijk al te kort voor het mooie en nu 4 weken later is het broekje meer een 3 kwart broek geworden. Heb hem nu alleen nog aan binnen huis of snachts want dan heeft hij zijn trappelzak aan. Kortom volgens mij valt noppies redelijk volgens de maat verder heb ik een pakje maat 50 van feetje en het broekje zit nog steeds mooi (ook al in het begin) en het vestje was gelijk al redelijk krap (past nog wel maar net aan moet hem er echt in wurmen) Maar heb ook een ander pakje van feetje in maat 56 en daar verzuipt hij echt nog in terwijl hij andere kleding wel past in maatje 56.
Heel grappig: ik heb een romper maat 50/56 van baby-dump (gekregen in de gratis doos) en die is echt veeeeeel kleiner dan de maat 50/56 van de zeeman! De 50/56 van de zeeman is qua lengte van het rugpand langer en breder dan de maat 62/68 van Bambino die ik heb gekregen! (alleen de armschaten zijn een stuk smaller) Echt vaag! Zo raak je ook wel in de war!
haha grappig dat je dat zegt want ik stond van de week bij de hema te kijken naar maat 56 en toen kwam ik bij de zeeman maatje 50/56 tegen kleiner dus maar die zag er vele maten groter uit. nu denk ik dat de maten van de zeeman de "verkeerde" zijn of zou die van de hema nu extreem klein vallen hihi. ja idd die romper in gratis doos van babydump heb ik ook. die ziet er idd klein uit. ik heb nu op marktplaats 2 dingetjes gekocht. nieuw met kaartje. waren kindjes die er met de geboorte niet in paste. en zo kan ik er geen bult aan vallen scheelt een hoop geld zo
prenatal en hema vallen vrij groot, noppies en z8 vallen mooi slank en lief! valt kort en wijd vind ik altijd...
Mijn ervaringen: Prenatal valt redelijk gemiddeld, al zitten er pakjes tussen die groter vallen. Hema valt wat groter dan gemiddeld, tot maat 86. Noppies valt wat kleiner dan gemiddeld. Name-it valt net iets kleiner dan gemiddeld. Feetje valt ook net iets kleiner dan gemiddeld. Lief! vond ik net wat groter vallen dan gemiddeld. Als je een gemiddeld kindje verwacht zou ik zeker wel voldoende maat 50 halen. 5/6 pakjes zeker. 50/56 was hier te groot. Mijn zoon was gemiddeld qua lengte maar wat dikker en toch nog een maand in maat 50 gepast. Ik heb zelf redelijk wat rompers, 12 stuks van iedere maat ofzo, stel dat ie dan spuitpoep heeft en de pakjes zitten in de was kan je je kindje ook in romper in een doek wikkelen zodat ie het niet koud heeft.
@babyengel grappig want ik vind name-It groot vallen. Maat 50 valt hetzelfde als prenatal 56. En mijn dochter draagt nog steeds alles van name-It een maat kleiner.