Kinderfeestjes/feesten , hoeveel uitgeven ?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door roever, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

hoi hoi!

Ik ben echt heeeeel nieuwsgierig naar wat een ouder gemiddeld uitgeeft aan een kinderfeestje!?

Reden;
    Ik oriënteer mij op het houden van kinderfeestjes met paard eb wagen!
    Denk hierbij aan:
    A 2 uur durend feestje met dus een tocht met paard en wagen , ranja en chippies oid, en evt. Broodje bakken boven vuurtje .
    In principe sta ik open voor alles dus bijv ook een tochtje in schemering , chocolade rit etc.

Wat zouden jullie uitgeven per kind?

Mijn dank is groot!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    #2 Jo79, 21 aug 2018
    Laatst bewerkt: 21 aug 2018
    Ik verwacht dat je daarvoor een Euro of 85 kwijt zult zijn voor 6 kinderen.

Wat ik uitgeef per kind per kinderfeestje verschilt nogal. Van thuisfeestjes die me alleen wat te eten en drinken kosten tot activiteiten buiten de deur die een Euro of 7,50 per kind kosten.
    Meestal wisselen we het wat af. Komend jaar mag mijn dochter een wat prijziger feestje geven, groep 8, dus daarna zal ze niet echt meer van die kinderfeestjes geven, maar gewoon thuis of ergens wat gaan drinken, taartje eten etc. Verwacht ik dan.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik vind een euro of 15 per kind wel het maximale voor een kinderfeestje. Ik koop vaak nog iets wat ze daarna meekrijgen en taart en drinken ed, dus dan zit je alles bij elkaar richting de 20 euro per kind.

Tocht met paard en wagen zou ik zelf overigens niet snel doen voor een kinderfeestje. Voor veel kinderen veel te lang stil zitten terwijl ze ‘niets kunnen’, dus tenzij de omgeving waanzinnig interessant is, zou ik daar niet snel voor kiezen.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat laatste had ik eerst ook getypt en toch weer verwijderd. Dacht dat ik een beetje verwend zou klinken, maar dat was de eerste herinnering die bij me op kwam van zulke kinderfeestjes waar ik vroeger naartoe ben geweest. Na een kwartiertje is het leukste er wel van af en zit je alleen maar naar hobbelende paardenkonten te kijken en liedjes te zingen.
    Manegefeestje met paardrijden, hoefijzer versieren, paardentaartje maken enzo lijkt me leuker.

littlemunchkin en NiekeKris vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik vind het niet verwend, het is ‘gewoon’ zoals het is. Ik doe ook wel eens feestjes thuis ed, met knutselen (dus niet vreselijk ‘over the top’ oid ;)), maar ook dan merk ik dat sommige kinderen gewoon heel lastig stil kunnen zitten. De eersten zijn met tien minuten of een kwartier alweer klaar en willen iets anders, actiefs, doen.

6. roever

roever Niet meer actief

Yes, eerlijkheid!!!! Thanks!

En kan al vertellen, het is de bedoeling om juist niet van die “saaie” lange ritten te gaan houden!
    Ik wil de kinderen “meesleuren” in de lol die je kunt hebben....
    Dus zelf een stukje sturen, leuke activiteitjes in de wagen zelf, een pitstop onderweg , en de ritten duren zeker geen uren!

Maar zeker blij met jullie eerlijkheid!!

NiekeKris vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Als je je bewust bent van het feit dat stilzitten lastig is en daar rekening mee houdt, dan kan het wel erg leuk zijn! Zelf zie ik het leuke er namelijk wel van in. :D Vooraf misschien het paard borstelen? Bij de pitstop ook zorgen dat het paard wat te eten en drinken krijgt (dat vinden mijn kinderen het leukst van alles ;)). En inderdaad zelf sturen is fantastisch. Zou dan inderdaad wel wat bedenken om de rest te laten doen (om 'zeuren' te voorkomen ;)). En een broodje bakken boven een vuur vinden de meeste kinderen bv. wel geweldig om te doen (of popcorn als je van die dichte 'mandjes' hebt) of marshmellows.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat klinkt wel beter ja. Bij die feestjes vroeger kon je niets anders doen dan zitten en een keer was het ook verrekte koud. Als je dan maar stil zit te kleumen is er ook niets aan.
    De meeste kinderen vinden echt zelf wat met de paarden doen vaak het leukst, inderdaad helpen sturen, paard borstelen en wat te drinken geven enz.

9. roever

roever Niet meer actief

Ik ben persoonlijk ook een doener en een levensgenieter !
    En wil dit proberen op de kinderen over te brengen!
    Gezien het tegenwoordig een heel ander wereldje aan het worden is.
    Binnen twee weken sta ik ingeschreven bij kvk en dan zullen we het wel zien of ik de kindjes iets mee kan geven!

10. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Ik vind buiten de deur feestjes wel heel makkelijk. Maar een goed in elkaar gezette spannende speurtocht is ook leuk, vergt alleen iets meer voorbereiding.
    Dochter had laatst een feestje bij iemand met een megatuin. Stond een springkussen. Hartstikke leuk, maar dat gaat bij ons niet passen.
    Valt mij wel op dat kinderen ondanks alle buiten de deur feestjes, nog steeds snel tevreden zijn, zolang ze ook maar ruimte krijgen om te spelen. Zit je met je hele programma :roflmao:

2littlemonkeys en roever vinden dit leuk.
  11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik vind je vraag moeilijk... niet zo zeer om wat ik uitgeef, maar meer omdat ik het nooit uit zou geven aan zoiets. Ik heb zelf nl nogal een hekel aan paarden, ik vind ze stinken ;) dus ik heb geen ideewat het ‘waard’ zou zijn.

Voor volgend jaar zouden er hier al twee opties zijn: zeemeerminzwemles of surfles. Als compleet kinderfeestje dan dus. Georganiseerd en buiten de deur. Beiden kosten €15 per kind en is voor 2,5 uur. Dan met zo’n 6 kindjes, die alle 6 in het bezit moeten zijn van A en B.

roever vindt dit leuk.
  12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Leuk idee. Maar ik begrijp dat je voor jezelf gaat beginnen met een huifkar en feestjes gaat organiseren? Leuk leuk. Zoals andere dames ook zeggen, moet wel wat omheen gebeuren. Misschien onder het laten sturen, de overige kids die wachten een opdracht geven met tekenen oid wat natuurlijk helemaal niet lukt met een hobbelige kar met paarden, wat het dan juist zo leuk maakt. Wie einde van de rit het beste zn opdracht heeft gedaan krijgt een prijsje(maar uiteindelijk iedereen wat kleins krijgt ivm ruzies onder 't mom van dat iedereen het goed heeft gedaan) ik noem maar wat natuurlijk

Wat ik zou uitgeven aan zoiets? Ligt er beetje aan wat erbij zit natuurlijk, zo'n 12,- per kind? Vanuit gaan dat er patat/broodje en 2x ranja bij zit(tussenstop wat drinken en erna bij het eten)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Ik vind het erg leuk klinken! Mijn jongste zouden het zeker leuk vinden (mijn oudste wil alleen voetballen).
    Ik geef max 15 euro pp uit aan een activiteit op een kinderfeestje.

14. roever

roever Niet meer actief

Ik ben echt super blij met met jullie eerlijkheid!!!
    Zelf “net” moeder van twee jongens. (Oudste is net 2) dus zit persoonlijk nog niet in de feestjes haha
    Dus input vanuit andere hoek is superfijn!!!!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat misschien ook een leuk idee is om op je site te zetten is dat je ze van school op kunt halen met paard en wagen (mits ze binnen een straal van zoveel (k)m op school zitten).
    Elk jaar staat er van een manege in de omgeving iemand met een paard naast school om flyers uit te delen voor hun open dag. Trekt ook altijd veel bekijks.
    Of gewoon als de scholen te ver zitten om echt met paard en wagen naartoe te gaan, met je paard naast scholen te flyeren als ze uit zijn.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Klinkt leuk! Ik probeer ook max 15 euro per kind uit te geven incl. lunch of avondeten (gewoon simpel frietjes met een snack of pannenkoeken oid is prima).

Mijn zoon nodigt altijd héél veel kinderen uit (op zijn laatste feestje waren er 16), dus bij hem probeer ik de kosten wel wat lager te houden. Bij mijn dochter komen er een stuk minder (de helft ongeveer) en dan mag het wel een keer iets duurder zijn. Maar dan wel alleen als het echt héél leuk is ;).

Ik denk zelf overigens wel dat 2 uur wat kort is voor een feestje. Hier duurt het altijd wel een stuk langer en ik zou me dan verplicht voelen zelf thuis ook weer vanalles te bedenken.

Deel Deze Pagina