Wij krijgen vandaag een nichtje te logeren (5 jaar). Mijn oudst (4 jaar)e en zij kunnen het heel erg goed met elkaar vinden. Alleen als die twee samen zijn doen ze er vrijwel alles aan om de middelste (2,5 jaar) buiten te sluiten en/of te pesten. Hoe ga ik dit in goede banen leiden zonder heel de dag te hoeven mopperen (en nichtje denk dat ik een monstermoeder ben) en zonder dat de middelste het rotste weekend van haar leven heeft... Nu vragen jullie je natuurlijk af; als je dit op voorhand weet waarom komt ze dan logeren? Omdat zij daar laatst ook uit logeren is geweest en het voor haar ook kei leuk is om eens met een ander kindje te spelen ipv met haar peuterzusje en babyzusje.
Pfff lastig zeg! Wellicht zelf suggesties doen voor activiteiten zoals knutselen of zo? Dat kunnen ze samen maar toch individueel doen? Of lekker koekjes bakken met de middelste. Wellicht komen ze dan vanzelf meedoen of anders gaan ze samen spelen zonder de middelste te treiteren. Succes iig!
Dat zal wel meevallen joh kinderen vinden het vaak erg fijn als er regels zijn. Verder zijn de tips van Fairy Tale wel een goed idee.
Ik zou het in ieder geval van te voren met beide dames bespreken; ze zijn oud genoeg om te snappen wat je bedoelt. En inderdaad soms allemaal samen laten spelen en soms aparte activiteiten.
idd lekker aan het knutselen ofzo zetten en ik denk even bespreken met de dames succes hopelijk word het een geslaagd weekend voor allemaal!
ik zou proberen om dat die 2 wat leuks samen te laten doen en dat jij zelf samen met je middelste wat gaat doen...
ik zou ook voor de optie van Mora gaan... Schrijf ik terwijl mijn oudste de jongste aan het terroriseren is.. (te horen aan het gekrijs)