wat is wijsheid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sas31, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Even een vraagje wat is wijsheid?

Wij zijn nou sinds augustus dit jaar begonnen met iui (in september 2007 gestopt met de pil)
    Eigenlijk kunnen ze niet een reden vinden alleen dat het zaad van mijn man wat aan de trage kant zou zijn.
    We hebben nou 3 keer iui gehad en alle keren was het van hem uitstekend:(

Nou hebben we de vraag gekregen of wij de komende 3 keer zo willen doorgaan zonder hormonen of clomid of puregon te gaan gebruiken.

Ik heb een mooie eisprong en gebruik nu dan ook alleen pregnyl.

Wat is dus wijsheid gaan we zo door of vergroten we de kansen en ook kans op een meerling.

Als jullie mochten kiezen welk hormoon zouden jullie dan kiezen en wat zijn dan ook de bijwerkingen??

Hopelijk kunnen jullie me een beetje inzicht geven alvast bedankt

Veel liefs saskia

2. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    In jou geval zou ik GEEN hormoon kiezen,...maar voor alleen iui gaan,....waarom hormonen gebruiken, wanneer je zelf een regelmatige menstruatie hebt, de kans op overstimulatie is volgens mij ook groter, waardoor een ronde wordt afgebroken en je een maand weggooit. Maar goed,...dit is mijn mening,... heel veel suc6;)

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zou ook kiezen voor GEEN hormoonstimulatie.
    Lijkt me heerlijk om gewoon zonder 'gedoe' mijn eisprong te kunnen afwachten.
    Wat Rissy ook zegt over kans op overstimulatie, daar zit je ook niet op te wachten.
    En meerdere eitjes, betekent niet altijd meer kans. Ik had eens 3 eitjes, maar toch niet zwanger...
    Je kunt ook bijwerkingen krijgen van de hormonen en het kan ook nog zo zijn dat je niet eens meer dan 1 eitje krijgt. Dan heb je hormonen gebruikt, terwijl het niet eens hoefde, want je hebt van jezelf al elke maand een ei.
    Heel veel succes met jullie afweging en besluit!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat dacht je van nog eens 3 maanden zonder hormonen en eventueel indien nog niet zwanger na 3 maanden wel hormonen?
    IUI krijg je onbeperkt vergoed... Dus je hoeft niet bang te zijn dat straks je IUI kansen op zijn ;)

5. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik zou het ook niet doen. Heb 3x IUI in natuurlijke cyclus gehad en 5x (of eigenlijk 6 x, maar die werd afgebroken) met hormonen. Bij een 2nd opinion in een ander ziekenhuis (UMC) kreeg ik te horen dat dat in mijn geval totaal onnodig was achteraf (maar dat was bij mij zo, kan bij jou uiteraard anders zijn). Bovendien reageerde ik niet zo goed op de hormonen, bij 75 EH had ik uiteindelijk toch maar 1 eitje die doorzette, bij 112,5 EH minstens een heel elftal ;), waardoor ik overstimulatie had en mijn mooie natuurlijke cyclus drie maanden van slag was.
    Als ik opnieuw voor de keuze zou staan zou ik alleen vragen om een Pregnyl-injectie, zodat de timing mooi is (het enige effect wat die Gonal f mij gaf (naast stemmingswisselingen), was dat ik zelf al een eisprong in gang zette nog voordat de Pregnyl gespoten kon worden (al bij 17 á 18 mm), dus het voordeel van een perfecte timing viel ook nog eens weg...
    Succes met je beslissing en hoop dat je snel zwanger wordt!

6. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem
    Thanks dames voor jullie reactie ik neig zelf ook na gewoon zo verder te gaan maar we zullen zien we hebben de 22ste een afspraak bij de gyneacoloog.

Bedankt

Saskia

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Sas,
    Mijn zh biedt alleen behandelingen aan met hormonen. Dit omdat het de slagingskansen wel vergroot (maar ook het risico op mk). Zelf heb ik geen last van de hormonen die ik spuit, niet lichamelijk en niet emotioneel. Alleen krijg ik buikpijn van de pregnyl maar niet zo erg dat ik niet kan werken. Door de GonalF groeien er bij mij 2 eitjes per keer. Dat vergroot wel degelijk je kansen maar het geeft uiteraard geen enkele garantie. Het risico dat Botervliegje noemt is idd aanwezig en het vervelende is dat dat niet eenvoudig wordt aangetoond omdat ze na de pregnyl in de meeste zh geen fm meer doen. Maar na lang aandringen gaan ze bij mij as do voor de inseminatie een fm doen.
    Succes met je keuze! Lastig hoor, het blijft toch een beetje koffiedik kijken voor ons allemaal... Wat zouden we graag zekerheid willen!

8. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem
    Bij ons doen ze wel altijd voor de insiminatie even kijken of het eitje al gesprongen is ja of nee dus dat is wel fijn en zo zie je maar dat het vrouwelichaam en het ZH overal verschillend reageerd:)

Deel Deze Pagina