Petitie tegen plannen nieuwe regering: zij willen van 3 naar 1 IVFpoging gaan...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Timon, heel weinig ( ouders, broers en zussen en 2vriendinnen) weten van onze MMM. De rest niet. Maar elke stem geldt natuurlijk. Dus ga het gelijk doen.

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Vruchtbaarheidsbehandelingen:naam verz 2011IVF-behandelingen:100%; 1e drie pogingen per te realiseren zwangerschap Abortus:100%; (medisch doel)

Betekent dat.... of kan de verzekering dat nog gaan veranderen?

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het ziet ernaar uit dat er in 2011 nog 3 behandelingen worden vergoed, maar de regering kan dit zo terugtrekken en dan worden de zorgverzekeringen tussentijds gewijzigd.

Maar als ik het in het regeerakkoord lees, gaan ze het pas vanaf 2013 invoeren ;). Maar ze gaan pas volgende week vergaderen hierover (de kamers e.d.), maar zoals het er nu naar uitziet wordt het dus in 2011 nog vergoed, maar kan het ook zo weer teruggetrokken worden als het kabinet anders beslist.

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik dacht dat als het voor 15 november er niet door is het volgend jaar niet doorgevoerd mag worden.

Want 15 november moet worden vastgesteld door de verzekeringen wat volgend jaar wordt vergoed. Want daarop sluit je de polis af.

Of ben ik nu verkeerd geïnformeerd. Ik hoop dat het gewoon helemaal niet door gaat. Maar geeft mij wel weer beetje hoop.
    Heb getekend hoor, alleen wel anoniem om eerlijk te zijn.

Hopelijk maakt dat niet uit.

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja dat dachten wij ook, maar dat mag helaas altijd :(. Zo is in 2008 halverwege het jaar de 3 IVF pogingen doorgevoerd incl. medicatie die vergoed werden.

Dus het mag helaas altijd :(. Mits de meerderheid akkoord gaat e.d.

Maar zoals ik zeg, we gaan er niet vanuit dat het in 2011 wordt doorgevoerd, zeker aangezien het niet zo in het bezuinigingsplan staat, maar je weet het nooit met dit kabinet.

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Is het ook pas sinds zo kort dat de 3e poging vergoed wordt? Dacht dat dat al langer was. Ook nooit mee bezig gehouden hoor tot op heden, had namelijk gehoopt dat het met iui zou lukken.

Hopelijk dat het dan gewoon nog lang gaat duren, begreep wel dat er een deel van het kabinet namelijk voor is.

Vind deze hele regering/ kabinet helemaal niks. Op meerdere punten vind hoor. We gaan het wel zien, is niks aan te doen helaas.

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha, dat is de reden dat ik op geen van allen gestemd heb ;). Weet niet waar je dat begrepen hebt dat de meerderheid voor is?

Ja, kijk maar eens op de site van Freya, dan zie je wat ze jarenlang hebben gedaan en wat ze hebben gevochten voor ons. En dan nu gaat men het terugdraaien :(.

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Daar heb ik al eens zitten neuzen. Ben daar wel 2006 tegen gekomen. Is jammer inderdaad.

Weet niet of de meerderheid tegen is, maar na hier en daar googlen en reacties van bepaalde partijen vinden ze het normaal dat je zelf gaat betalen en dat het een goed iets is om op te bezuinigen. Maar ze kijken niet naar de gevolgen merk je dan al. En wat voor problemen je gaat krijgen daardoor.

Want ja, dan krijg je inderdaad dat mensen alle emmy's terug willen. Ongeacht het risico. Want je, je hebt het toch betaald.
    Heb je dan tenslotte recht op. En weggooien omdat ze niet ingevroren kunnen worden is zonde.
    Of dat er veel langer iui wordt gedaan wat onbeperkt wordt vergoed. En dat kost ook een hoop geld. Met minder kansen op zwangerschap.
    Enz. Maar ik zie het ook op andere punten in de zorg waarop ze willen bezuinigen. En degene die het nodig hebben zijn de dupe.

En zelf maar flink geld verdienen en in luxe leven. Gaan ze daar maar eens op bezuinigen.

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik vind: handen af van de zorg! Dat ze meer zorgpersoneel willen is meer dan logisch, maar ga niet beperken op de zorg!

Ik ga nu snel naar buiten, want RTL nieuws komt zo om te filmen (interview over IVF)....

10. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Belachelijk! Hoop heel hard dat het niet door gaat. Heb de petitie ondertekend.

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    suc6 meid!!!

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Vind het geweldig babii wat je doet. Doe het je niet na.

Ach, personeel is al jaren nodig. Werk nu ergens waar ze het op een creatieve manier invullen om te bezuinigen.
    Aan de ene kant is het goed, maar het gaat dus wel ten koste van mijn werkuren.

Moet naar huis toe als er geen werk is en op komen draven als er wel werk is. Voorheen werkte ik gewoon 8 uur per dag, 3 dagen in de week. En af en toe een weekend.

Nu kan het dus zijn dat ik dezelfde uren dus over 5 dagen werk ofzo. Kan zijn dat ik 8uur werk, maar kan ook maar 5 uur zijn.

Dus vind dit ook niet de oplossing, vooral niet als je ook nog eens de mmm ernaast hebt. Deze week ben ik gewoon 6 dagen op pad voor mijn werk. En volgende week ook weer 5 dagen.
    Dus ja, is wel goedkoper, want ik werk productief. Maar houd alleen minder tijd voor mezelf over.
    Kan ook nog zijn dat ik 'smorgens dus 4 uur werk, dan naar huis moet en savonds nog voor 1 uur de deur uit moet ofzo. En wonderbaarlijk zijn er heel veel mensen die het geweldig vinden om zo te werken. Blijf me erover verbazen.

Kijk het nog even aan, maar als het zo doorgaat ga ik wel ergens anders werken. Buiten de zorg.
    Vind het geweldig om voor de mensen te zorgen, maar niet als het ten koste van mijn eigen gaat. En zo jaag je de mensen ook weg uit de zorg.

Maar weer on- topic. Komt dat interview ook op tv? En zo ja wanneer.

En ga zo door.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het interview komt vanavond in het half 8 nieuws op RTL4, ik was eerst er ook al voor gevraagd maar aangezien ik midden in sollicitaties zit, lijkt het me niet het meest verstandige wat ik kan gaan doen ;)
    Maar vind het zo stoer van Babii dat zij het WEL doet!!!

GOOOOOO BABIII!!! :D

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dan kan ik me voorstellen maartje. Voor hetzelfde geld zit je toekomstige baas te kijken. En gaat die leuke baan aan je voorbij.

Vertel je trouwens bij de sollicitaties dat je in de mmm zit?
    Of vertel je dat niet?
    Succes

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou ik start 22 november bij een nieuwe werkgever dus als die nu meekijkt :p....

Gelukkig weet deze werkgever dat ik in de commissie voor belangenbehartigers zit van Freya en hadden ook mijn artikel in het AD gelezen voor Freya.

Ze kunnen mij er alsnog uitzetten, maar ik vernam dat ze amper tv keken dus als ze mij dan voor 3 zinnen zien op tv :p. Ben reuze benieuwd naar het interview (ze zullen veel knippen en plakken),

En ach als me nieuwe werkgever gaat zeuren zeg ik gewoon: tsjah, dit is mijn vrijwilligerswerk voor Freya en er is mij door RTL gevraagd dit te zeggen. (iets in die trand dan). Ben ook wel bang dat ze het zien en me dan alsnog ontslaan hoor..... In mijn proeftijd, maar gelukkig weten ze dus van Freya af en kan ik dat als dekmantel gebruiken :). Dan maar een leugentje om bestwil.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @t Zonnetje:

nee, zeg niets over MMM. Heb wel besloten dat MOCHT ik nu zwanger blijken (heb vandaag 2 week terug punctie gehad) en mocht ik aangenomen worden, ik wel bij contract tekenen ga zeggen dat ik eerst iets wil bespreken.

Ik ben dan van plan om te gaan zeggen dat ik zwanger ben, lange weg gehad en dat als zij er negatief tegenover staan, ik liever geen contact ga tekenen want na een half jaar zou ik wel een eerlijke kans op contractverlenging willen.... Ik hoop dat de werkgever mijn eerlijkheid dan kan waarderen. Contract tekenen zonder mededeling van zwangerschap *droom droom* zou juridisch wel mogen, sterker nog: bij solliciteren enzo MAG een werkgever NIETS over zwanger worden/kinderwens vragen, maar ik zou niet graag willen dat potentiele werkgever denkt dat ik hem er in geluisd zou hebben ;)

Babii!!! Ontslaan hiervoor?? Dat mag niet hoor!! Dan sturen we de juridische afdeling van Freya wel op hen af ;) :p
    Hoe was het interview?? Ben zo benieuwd!!

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Als ze het weten, dan zal het raar zijn als ze dan wel ineens moeilijk gaan doen. Zal kijken of ik tijd heb om te kijken vanavond. Meestal staat de tv hier dan nog niet aan.

Zit soms ook aan solliciteren te denken, maar gezien mijn ervaringen met afwezigheid bij de iui wil ik het liever niet doen.
    Bang dat ik dus niet eens door de proeftijd heen kom.
    Mocht de mmm niet lukken, dan ga ik hoe dan ook ander werk zoeken. Zie stukje hierboven.
    Mocht het wel lukken, dan blijf ik wel in de zorg werken, maar met stuk minder uren denk ik.

Ben trots op je babii dat je dit allemaal doet.
    Ik houd niet zo van op de voorgrond treden, dus zal het zelf nooit doen.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb het solliciteren ook heel lang uitgesteld in het kader van: 'wat als'
    Nu duurt het ge-wat-als-en al een jaar of 4!! Dus nu was ik het ZAT!!!
    Heb geen zin in mn leven steeds on hold te moeten zetten!! Ik ga nu weer proberen te doen wat ik wil!! En dat is dus uit de zorg!!
    Ehh mits ik dat contract echt aangeboden ga krijgen :D

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het interview ging wel goed, maar je weet natuurlijk dat er nog iemand geïnterviewd is, dus denk dat mijn stukje maar kort duurt :).

Nee, natuurlijk mogen ze me niet ontslaan hierom, maar ik start pas per 22 november en in een proeftijd kunnen ze allerlei argumenten bedenken ;). Dus dan zullen ze echt niet zeggen: het komt doordat ze IVF ondergaat, maar eerder: er is geen werk, ze voert haar werk niet goed uit blabla. Zo zijn werkgevers wel.

Maar zoals gezegd: ze weten dat ik in de commissie belangenbehartigers bij Freya zit, ze weten dat ik onvruchtbaar ben en ze weten ook dat ik soms geïnterviewd wordt voor de krant vanuit Freya.

Als ze straks zeggen we gaan toch niet meer in zee (contract is al getekend) dan heb ik een probleem :(. Maar lijkt me niet dat ze dit zeggen en als ze erom vragen zeg ik wederom: dit was voor Freya en nee ik ben (nog) niet met IVF bezig, maar heb dat gezegd om....

Dan maar een leugentje om bestwil.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En toen bleek dat ik de vrouw van je baas was en dat ik jouw verhaal me herinner van tijdens het afwassen dat mn man dat zei en nu kan ik het mooi aan mn man vertellen dat je wel bezig bent

:p

Whahahah geintje ;)

Deel Deze Pagina