Zag van de week bij rondom 10 ook een gyn die vooral het geestelijk aspect naar voren bracht. Dat niet alleen kanker een ziekte is, maar dat dit ook heel veel invloed heeft op een mens.
Dat heb ik niet gezien, maar is wel in de media gelukkig. Was tussentijds namelijk ook nog even met wat anders bezig. Maar de getallen waren dus wel blijven hangen. En dat het dus alleen maar meer geld gaat kosten als ze het afschaffen. En dan is 8 miljoen meer kosten best veel. Ze willen namelijk 21miljoen bezuinigen door maar 1 poging te vergoeden, maar door alle complicaties bij ouders en de kinderen kost het uiteindelijk 29 miljoen.
Joepie reactie van de verzekering: Aangezien wij nog geen uitsluitsel hebben van het regeerakkoord vergoeden wij voor het jaar 2011 vanuit uw basisverzekering drie pogingen IVF.
Ja en zoals ik al gezegd heb kaboutertje, kan dit per direct teruggefloten worden door de regering . Maar zoals ik ook al heb gezegd gaat dit waarschijnlijk pas in per 2013 heb ik van betrouwbare bronnen vernomen.
Ook al zegt de regering dat het niet vergoedt gaat worden, dan heb ik iig wel zwart op wit, dat mijn verzekering het wel vergoedt. Nu kunnen ze niet meer terug lijkt mij. Anders zijn z enog niet van mij af
Nou dat kunnen ze wel, want nu is er nog niks bekend vanuit de regering. Zodra dit wel bekend wordt, dus wanneer er een klap op wordt gegeven, dan mag de verzekering dit per direct terugdraaien, zonder problemen. Ook al heb je het zwart op wit, dat gaat over de premie die nu bekend is. Zodra de regering beslecht dat het toch teruggedraaid wordt, dan moet de verzekering zich daaraan houden en kan niemand daar wat tegen doen. Ook jij niet, want een rechter zal zeggen, dit is beslecht en is wettelijk akkoord . Behoorlijk krom kan ik zeggen .
Gewoon die hoop houden lieve schat, want zoals ik zei: heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat het pas per 2012-2013 ingaat . Jij komt niet uit Culemborg he??? Zit even te stressen over de drukte in het verkeer morgen ochtend.... Moet naar het UMCU...
Ik had er 2 in de baarmoedermond, paracetamol en dycolfenac + een infuus met morfine . Genoeg verdoving dus, maar genoeg pijn. Heb ook een rechter eierstok die onwijs gevoelig is . Zelfs met een inwendige echo alleen doet het al veel pijn.
Hier nog iemand die al snel last heeft. Mag ik me dus wel voorbereiden op een minder fijne punctie tegen die tijd. Maar we houden het doel voor ogen.
Ik heb echt nooit snel last hoor, maar heb wel altijd veel pijn tijdens een eisprong. En zeker met veel eitjes en een gevoelige eierstok daardoor, ach inderdaad. We hopen dat het maar 1x hoeft.
Ja ken het. Ik lig hier ook altijd te rollen over de grond met mijn eisprong, terwijl ik al gehard ben in mijn bm. maar ja eisprong gebeurt ook niet in je bm he
Regeerakkoord Rutte-1 Nog even onze persoonlijke mening over een stukje regeerakkoord. In een klein zinnetje wordt vermeld dat het aantal vergoedde IVF behandelingen teruggebracht wordt van 3 naar 1. Kinderloosheid zou vooral persoonlijk ongemak veroorzaken en zou dus niet uit de collectieve middelen betaald moeten worden. Zou het hier gaan om een knettergekke handreiking van Wilders aan het SGP? Onduidelijk is wat onze nieuwe regering met ongemak bedoelt. Zijn de gipsvluchten van wintersportgenieters medisch ongemak, een dure hobby met veel medische onkosten als gevolg? Gevolgen van die dure hobby worden, net als die van roken, drinken, ongezond eten en onveilig rijden ook uit de collectieve middelen betaald. Het beperken van IVF-behandelingen op grond van vermeend ongemak, komt hiermee in een vreemd daglicht te staan. Wie wordt hier het kind van de rekening? Anders dan bij abortusgevallen, worden IVF behandelingen doorgaans uitgevoerd bij ouders, die zich goed hebben laten informeren en gekozen hebben voor een ingrijpend traject dat een, ook maatschappelijk, zeer gewenst kind kan opleveren. De eerste IVF behandeling heeft doorgaans de laagste slagingskansen omdat iedere vrouw anders reageert op de hormoonstimulatie en de juiste medicijnen en de juiste dosering nog afgestemd moet worden. Het is een investering die meestal pas in de tweede of derde poging wordt terugverdiend. Drie behandelingen zijn medisch en economisch een noodzaak, geen luxe. Het beperken van de IVF behandelingen zou volgens het regeerakkoord 25 miljoen euro opleveren. Een bedrag dat in het niet lijkt te vallen bij de bijwerkingen van de beperkende maatregel. Kinderloosheid kan leiden tot psychische klachten die levenslange kosten van ziekteverzuim en medische behandeling veroorzaken. Want geen kinderen betekent ook geen kleinkinderen. Daarnaast kan de beperkende maatregel ertoe leiden dat paren, zeer tegen het advies van de medici in, kiezen voor terugplaatsing van meer dan één embryo per keer om zodoende hun slagingskansen te verhogen. Juist daar wil de hele wereld vanaf, want meerling zwangerschappen zijn zowel medisch als economisch zeer ongewenst. Ervaringen uit andere Westerse landen tonen aan dat het niet vergoeden van IVF behandelingen inderdaad leidt tot een afname van dat aantal behandelingen maar tevens ook tot een toename van het aantal meerlingzwangerschappen. In cijfers: gemiddeld aantal IVF behandelingen in Nederland: 10.000 Kosten per IVF behandeling: 2.500 Besparing per jaar: 25 miljoen Extra zorgkosten van een tweeling: 45.000 euro per zwangerschap Dus jaarlijkse stijging van 555 tweeling zwangerschappen en de bezuiniging is meteen teniet gedaan. In Nederland werd in 2009 ruim 182.000 kinderen geboren. Hiervan betrof het ongeveer 3200 een meerlingzwangerschap. Die 555 erbij is zo gehaald hoor Premier Rutte. En dan hebben we het alleen over de kosten van meerlingzwangerschappen. Kosten van ziekteverzuim, psychische hulp etc. zitten niet in de berekening. We hebben het over veel mensen. Bij een op de zeven paren die kinderen willen lukt het niet vanzelf en zijn aangewezen op IVF. Meer dan 2% (ongeveer 5000 kinderen) van alle Nederlandse kinderen per jaar is het resultaat van IVF. Zie ook een artikel van Professor Jan Kremer, gynaecoloog en ivf-expert van UMC St Radboud in Nijmegen: https://www.mijnzorgnet.nl/vruchtbaarheidsproblemen/b/weblog/archive/2010/10/02/ivf-moet-vergoed-blijven.aspx Het kabinet heeft dit eerder geprobeerd en is terug gefloten door de kamer. Destijds heeft gezond verstand het overwonnen van politiek opportunisme. In de komende kabinetsperiode kunnen alleen mensen met een bepaald inkomen zich dus een IVF behandeling veroorloven. Wij ontspringen net de dans. Zowel bij Sona als bij Feride zijn wij pas de 2e behandeling geslaagd. Wij zijn wel klaar maar duizenden andere paren zullen zwaar de dupe worden van deze politiek. Zie de website van Freya: http://www.freya.nl/web_nieuws/lees_bericht.php?jaar=2010&Nieuws_id=81 of teken de petitie op: http://petities.nl/petitie/3-niet-1-ivf-pogingen-vergoeden Mooie zin wat ik dik gedrukt heb. Ben het totaal met de schrijfster eens.
Nou en dan nog even over roken, las dat dat dalijk ook weer mag ( had al iets ervan op TT gelezen), maar dat is natuurlijk ook best gezond. Toch ???