Petitie tegen plannen nieuwe regering: zij willen van 3 naar 1 IVFpoging gaan...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Tsjah, vindt het hele regeerakkoord belachelijk ;). Maar meid: maak je geen zorgen, 2011 blijft vergoed (ja dit weet ik nu zeker).

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is fijn, weer beetje opluchting.

Roken mag alleen in een klein cafe zonder personeel en kleiner dan 70m2. Dus als je cafe 75m2 is heb je pech.
    Is erg krom dat het dus in het ene cafe wel mag en het andere niet.

Maar meer dingen zijn raar, zo worden bv een rollator ook niet vergoed (oke, zijn minder prijzig). Maar de ouderen zijn er wel afhankelijk van om weg te kunnen. Is vanaf 2011 niet meer vergoed.

Maar kosten zijn inderdaad hoger door risico's. En als je zelf betaald, vind ik dat je ook het recht heb om te mogen zeggen dat je meer emmy's wilt. Want daar betaal ik toch zelf voor.
    Of het verstandig is, ja ach. Wat maakt dat uit toch?:(

En ja dat ongemak, dat is hun probleem niet. Zolang hun maar een dure auto hebben voor hunzelf met chauffeur, lekker een privevliegtuig zonodig en een eigen senseo. Want anders moeten ze te ver lopen voor de koffie.
    En een ruim salaris er natuurlijk ook nog bij.

Kijk eens goed waar te beginnen met bezuinigen vind ik. Maar ach, dat willen ze niet zien.

Maar ben blij dat ik voor ons 1ste kindje gewoon 3 behandelingen heb.
    Zal de linkjes nog lezen, moet zo eerst even weg om winterbanden onder mijn auto te laten zetten.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Echt Bibii?? Echt???
    Echt waar???

Kan het gewoon niet geloven...

Het zou mij zoveel rust geven. ( en mij niet alleen ;) )
    Dacht alweer terug te gaan IUI-en anders. Ja een mens moet toch iets om de kansen wat te vergroten per slot van rekening hebben we 1 toevalstreffer gehad.

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik denk dat meer mensen dan langer iui gaan doen, wat dan ook weer hogere kosten meebrengt. Hoewel in het ziekenhuis waar ik liep doen ze standaard maar 6x iui. En dan moet je stoppen.

Hier helaas nog geen toevalstreffers gehad. Hoop zo hard dat er nog een wonder gebeurd voor januari. En dat ik helemaal niet voor ivf hoef. Maar ben bang dat dat voor ons niet weggelegd is.
    Maar geeft inderdaad wel rust even.

5. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    UP :p

Hoi meiden
    ik heb net ook effe bij de Petitie getekend! :)

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Kaboutertje, relaxed lieffie, zie link (wist het zelf al langer, maar doe werk voor Freya haha).

Kamer houdt vast aan drie ivf-behandelingen | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

@ zonnetje, niet elke verzekeraars vergoed dat onbeperkt IUI. Het zou wel moeten, maar staat niet in hun voorwaarden. Zal dit ook nog eens doorspelen aan de belangencommissie van Freya, want betrapte DSW erop dat men IUI maar max. 6x vergoed (is een zorgverzekeraar) en dat hoort niet! Ze hebben zich namelijk te houden aan de kamerregels!

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    :):):) Als er uitbundigere icoontjes waren had ik die gedaan. Man pak van mijn hart. Ik zit hier half te huilen...
    Wat is 16 november toch een mooie datum..... ( toen voelde ik kabouterkindje ook voor het eerst echt keihard schoppen, daarvoor alleen maar kleine vlinderschopjes)

Oooh meid ik ben zo blij, ik ben zo blij, wat een last valt er van mijn schouders.

Ooo ik ben zo blij :):):):):)

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Gelukkig maar! Ben blij dat de media het al gepubliceerd heeft, want wist het zelf al, maar heb een soort van beroepsgeheim bij Freya of hoe noem je dat? Zwijgplicht....

Ahhhh hebben jullie al een kindje???

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    snap je ;)

Ja wij hebben al een kindje ( hoe is het mogelijk he.) Eerst 3 mk-en ( allemaal heel snel zwanger), toen kindje toen weer 2 mk-en( ook snel zwanger en snel bedoel ik ook snel he, tussen de 1 en 3 mnd)

En toen na IUI 1x mk, want ja toen werd ik niet eens meer zwanger. Heel gek.

Deel Deze Pagina