Petitie tekenen eigen risico.

Discussie in 'De lounge' gestart door naatasja, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij hoeven geen kinderen meer hoor, maar voor wij met kinderen begonnen, konden wij prima rond komen met mijn man zijn loon. Maar alles word duurder, niet alleen omdat we minder toeslagen krijgen, meer eigen risico moeten betalen etc. Maar ook omdat alles gewoon duurder word.
    Daarnaast had ik lichamelijke problemen, zodat wij wel op dat moment met kinderen moesten beginnen (proberen) omdat ik het anders later misschien niet meer zou kunnen.

Maar het is zo makkelijk om te roepen, ja had je daaraan maar moeten denken voor je kinderen wilde etc. Niet iedereen heeft een glazen bol thuis...alles kan veranderen.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zeg niet dat je eraan moet denken Voor je met kinderen begint.. Dat kan niemand, dus dat zou ik ook nooit zeggen.

Ik zeg, waarom begin je aan kinderen, als je NU al de zorgkosten niet kunt betalen.;)

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben niet voor de volledige afschaffing van het eigen risico (gaat sowieso toch ook niet gebeuren) maar ik ben wel tegen de verhogingen elk jaar. En ja ik heb ook een chronische ziekte.

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Aahh zo, haha, nee dat kan niemand. Kon dat maar, zou handig wezen :D

Maar daar heb je wel gelijk in, ik zou misschien ooit nog wel een derde kindje willen. Maar zoals het nu lijkt, zou ik dat niet doen.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    oh ja, ontwikkelingshulp debaky, laten we het daar eens over hebben ;) want inderdaad, jij hebt het veeeeeeeeeeeeeeel zwaarder hier in NL dan iemand die in Afrika in een plaggenhut woont met een ebola epidemie.... gaan we daar geld heen sturen??? jeetje..... en jij moet zelf 360 euro betalen, ik vind het inderdaad schandalig!! laat die afrikaan lekker doodgaan, dan kun jij van die 360 euro in ieder geval weer een keertje een extraatje doen!! want die afrikaan heeft er toch voor gekozen daar geboren te worden.......... haddie maar in een westers land embryo moeten worden!

6. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede

Dat is niet waar. Er overlijden dagelijks mensen omdat ze hun medicatie niet meer ophalen. Heel veel medicijnen worden verpakt in andere doosjes en als je zegt dat je je eigen wilt omdat die werken en de nieuwen niet word je behandeld als een mongool. Dus ja er overlijden wel degelijk mensen aan de hoogte ziekte kosten, alleen word dat allemaal niet zo nauw in het nieuws gebracht

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113

Wat ben jij voor een uit de kluiten gewassen betweter joh?

Waar zeg ik dat ik het slechter heb dan de mensen in Afrika? Waar zeg ik dat die Afrikaanse mensen maar lekker dood moeten gaan in hun land?

Praat eens niet zo dom joh!!

Op zo'n achterlijke reactie ga ik niet eens meer serieus in. ;)

8. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Gedaan, en gedeeld op Facebook

9. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Mee eens meid je kunt niet alles van te voren weten.

10. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Heb tijdje terug ook getekend voor terug naar oude vorm van ziekenfonds op petities .nl, deze groep is ook al heel groot, weet alleen niet hoe ik een link aanmaak hier.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik teken ook niet. dat geld is nodig. en je hebt recht op zorgtoeslag naar inkomen, dus er is al tegemoetkoming.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Het is sowieso mogelijk om het eigen risico aan het eind van het jaar te betalen (zodat je er evt. in termijnen geld voor kan wegleggen) of in termijnen. Zo heb ik dat ook gedaan toen ik van tevoren wist dat ik geopereerd moest worden.

13. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hier ben ik het mee eens, hoe vervelend het ook is voor anderen. Volgend jaar moet ik de volle eigen risico betalen, maar ga mij aanmelden om het verspreid te betalen in 10 termijnen. Dan weegt het voor mij niet zo zwaar.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben voor verandering van het stelsel maar niet op deze manier. Komt er geen Eigen risico binnen dan gaat de premie evenredig omhoog... vestzak = broekzak

15. Christmas

Christmas Niet meer actief

Ik teken ook niet. De zorg kost zo ontzettend veel geld, en het moet toch ergens vandaan komen.

Ik heb zelf 4 maanden in een academisch ziekenhuis gelegen tijdens de zwangerschap. Mijn zoon heeft wekenlang op de neonatologie gelegen. Wat ik "gekost" heb is duizelingwekkend veel.... dus ik betaal wel graag mn premie en de eventuele eigen bijdrage.

Als de eigen bijdrage wordt afgeschaft, stijgt de zorgpremie, of wordt er wel een andere belasting verzonnen.

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik teken het niet.
    Ik ben zo blij dat ik nu zwanger ben, en dat is alleen maar gelukt door de iui behandeling. IK heb 'maar' 2 behandelingen gehad, maar denk eens aan alle consulten die ik in het ziekenhuis heb gehad, echo's, en dan 2 keer de medicatie die ik kreeg. Dat was echt niet het bedrag wat ik moet betalen aan mijn verzekering en mijn eigen bijdrage.
    Ik kan het ook niet in een keer betalen, maar wij betalen dan in termijnen.
    Zo kregen we dus laatst een rekening van ong €213, die hebben we dus in termijnen afbetaald.

Kijk het kan altijd beter, met name voor de chronisch zieken maar afschaffen is absoluut niet reëel.

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb getekend hoor. Ieder jaar ben ik in januari door mijn eigen risico heen. De zieken worden uitgekleed in dit land. Ze gaan steeds verder. Een keer is de maat vol. Mensen die bijv. door ziekte van een uitkering moeten rondkomen kunnen hun zorgkosten niet langer ophoesten. We betalen steeds meer voor minder zorg. Mensen krijgen niet eens de medicatie die ze nodig hebben omdat dit te duur is.

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Maar waarom een petitie tot het afschaffen??
    Kan er dan geen petitie gestart worden met het veranderen van de eigen risico?
    Dat is toch veel reëler?

19. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ben ik het mee eens. Ik heb wel getekend, om een signaal af te geven. Afschaffen lijkt mij niet reëel. En ik geloof ook nooit dat dat zou lukken. Het zou al fijn zijn als ze het bedrag eens op deze hoogte lieten voorlopig ipv jaarlijks verhogen.

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind het dubbel...
    Snap dat het betaalt moet worden, maar waar ligt de grens?
    Wij, de twintigers en dertigers hebben hier nu de rest van ons leven last van.
    De ouderen van nu hebben bijna hun hele leven lang het ziekenfonds gehad met 30 gulden per maand. Zij betalen nu pas. Wij moeten deze bedragen de rest van ons leven ophoesten.
    Er moet veel anders in de zorg.
    Ik ben bang voor hoe het er hier over 10 jaar uitziet en over 20 jaar. Dan ben ik echt bang dat je eigen risico op 1000 euro per jaar zit en je maandpremie dik boven de 200 euro. Waardoor je uiteindelijk hele grote groepen mensen hebt die het niet meer kunnen betalen (dat kunnen nu al veel mensen niet schijnbaar) en je een systeem a la Amerika krijgt. Heb je geld dan kun je je verzekeren, heb je dat niet is het pech...
    Vinden we het dan nog ok?

Deel Deze Pagina