Is dit normaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoi avondzonnetjes,

Ik moest laatst naar het ziekenhuis en ik kreeg een recept mee. Natuurlijk werd dat niet vergoed maar wat ik hoorde...

Apotheek: ja dit wordt niet vergoed
    Ik: nee ok prima , moet het toch hebben
    Apotheek: ja maar het is na 18:00 uur, dan betaald u het nachttarief voor de medicijnen
    Ik: huh?wat kost het dan?
    Apotheek: 36 euro
    Ik: en morgen dan?
    Apotheek: 12 euro

Nou sorry maar ik was met stomheid geslagen, omdat het na 1800 uur was waren de medicijnen 3x zo duur?? Is dat overal zo? Ik heb dat echt nooit meegemaakt. De overheid zou dat eens moeten invoeren. Ja mevrouw het is 2100 uur dus nu is de boete 600 euro ipv 200.

Is dit nieuw ofzo? Dat medijnen na 18 uur drie keer zo duur zijn als overdag??

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Belachelijk zeg! Net als dat je moet betalen voor de kleine uitleg van de apotheker.
    Ik heb ook nog nooit van een nachttarief gehoord. ..

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Yep helaas het is zo....Tenminste hier ook.
    De reden...zou t echt niet weten :(

4. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Avondtarief is meestal duurder. Tenminste bij een apotheek in het zkh zit er een toeslag op maar dat wat jij zegt vind ik wel absurd duur van ze!

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik kree medicijnen mee. Zei ze deze worden niet vergoed. Ik zei maakt niet uit. Zegt ze 13e. Ik betaal en krijg de bon mee maar keek m niet in . Eenmaal thuis zag ik dat de medicijnen zelf 6e waren de 7e voor uitleg vd medicijnen voor eerste keer gebruik. Voelde me echt geflasht. Maar heb er niks mee gedaan want ze houden toch vast aan hun regeltjes en het ergste is dat het een maagbeschermer was en dit zeker niet de eerste keer was dat ik die moest halen.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier is buiten de reguliere openingstijden 1 apotheek open.
    (Avond, nacht, weekend)
    En dan betaal je rond de €3,00 extra per recept.
    Valt nog mee dan... maar kloppen vind ik het niet!

7. Hier helaas ook...
    Bij ons ook als reden omdat iedereen dan s avonds wel ff naar de apotheek gast omdat dat beter uitkomt na werktijd bv

8. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, heb best vaak 's weekends medicijnen moeten ophalen en zelfs wel eens 's nachts.

9. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Hier is het na 18.00 in de ziekenhuisapotheek per recept iets van €5 duurder, maar dat is dan voor ieder medicijn, of het nu op recept is of zelfzorg zoals neusspray of een paracetamol

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

3 euro ala, maar 24 euro duurder?? Echt belachelijk zeg.

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Belachelijk!
    Ik kocht laatst ook medicijnen bij de apotheek. Ik moest nog een extra bedrag erbij betalen omdat ik voor het eerst dat medicijn gebruikte. Ik was ook met stomheid geslagen.

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat belachelijk !
    .. Ik moest een ab kuur afmaken, maar was mijn medicatie vergeten.
    Dus ik de HA bellen, en hij stuurde een receptje door naar de plaats waar ik was. .. Ik moest 30 euro meer betalen omdat ik daar niet stond ingeschreven.

.. ik was ook met stomheid geslagen.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    belachelijk zeg.
    ik had vorige week een medicijn nodig voor de hond. ik ging het halen bij de dierenarts waar ik wel bekend ben maar die niet het medicijn voorgeschreven heeft. gewoon een onschuldig medicijn wat je ook via internet kan kopen. iets om zn eten goed te kunnen verteren dus je kan er geen kwaad mee doen.
    ze gaven het niet direct mee, ik moest uitleggen waar het voor was en dan zou ze het aan de DA vragen.
    moest ik 10 euro extra betalen voor "toestemming"/advies van de dierenarts:(
    ze mocht het potje dus houden. ik heb het via internet besteld waar het totaal 15 euro per pot goedkoper was;)

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wow! Naaierij!

15. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Belachelijk maar waar idd :/

16. ShampooL

... en die apothekers zijn stinkend rijk! Snap niet dat ze die branche nog niet hebben aangepakt.

Sowieso die hele medicijn-wereld is 1 grote eh ... sh*tzooi. Die verdienen belachelijk veel.

17. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Het is te belachelijk voor woorden.
    Het wordt steeds gekker.
    We betalen ons scheel en krijgen er niks voor terug.

Ik denk dat ze dit doen omdat er veel mensen misbruik maken van de huisartsenpost. Maar dan nog zouden de medicijnen niet zo veel duurder mogen zijn, vind ik.

18. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wij hebben het ook een keertje gehad. Moesten met met spoed naar de HAP, waren we de jongste zijn speen vergeten. Kreeg een recept mee (werd vergoed, dus hoefde niks te betalen), maar mijnheer was nogal in paniek zonder speen. Dus ik vraag of ze die verkopen. Ja, maar omdat het avond was, was die wel 2x zo duur?? Dus toen maar schreeuwend naar huis... Wat een onzin zeg..

19. Roze22

Roze22 Actief lid

23 nov 2012
    107
    0
    16
    NULL
    NULL
    heb het indd ook een keerr meegemaakt. moest medicijnen ook weekends en nog eens avonds halen. kosten 24 euries. toen ik het herhaalrecept bij de apotheek haalde waren ze 6 euries pfffff

20. ShampooL

Euries :p .. die dingen heten euro's :p

Deel Deze Pagina