petitie verhoging kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
  2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Niet getekend. Kom op dat geld moet weer ergens vandaan komen en zeker nu kan geld wat er is wel beter besteed worden dan aan extra kinderbijslag. Ongetwijfeld zullen er in andere landen andere regels gelden en op sommige punten zullen die vergeleken met ons nadelig zijn en op andere punten weer positief. Als het ergens anders echt zoveel beter is dan toch gewoon emigreren?
    Vind het allemaal nogal hebberig overkomen. We zijn toch vooral zelf verantwoorlijk voor onze kinderen en met de kinderbijslag van nu kan je flink wat kleren kopen als het moet.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik vind de kinderbijslag per kind ook genoeg. Waarom moet het omhoog. Je hebt zelf een plicht naar je kinderen toe,niet de overheid. We mogen blij zijn dat we uberhaupt kinderbijslag hebben.

4. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens!

5. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Helemaal mee eens, ik heb ook niet getekend omdat het voor mij ook niet hoger hoeft. Ze kunnen dat geld beter in het onderwijs, de zorg of sportclubs pompen, persoonlijk denk ik dat onze kinderen daar ook meer mee geholpen zijn.

6. esther74

esther74 Lid

19 dec 2008
    36
    0
    0
    uiteraard teken ik dat niet zeg, het moet niet gekker worden.
    Voor veel mensen is het ook maar een schijntje, en dan de kinderbijslag hoger maken??Nee zorg juist dat mensen die het minder hebben meer krijgen en niet op deze manier zeg.

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Getekend en doogestuurd aan al mijn vriendin moeders op Hyves TIP.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ik teken niet, ik zou niet weten waarom ik met een kind recht zou hebben op (meer) geld.
    ik vind het meer een soort kadootje dan dat ik kinderbijslag eis.
    Als je een laag inkomen hebt, dan heb je recht op kindgebonden budget naast je kinderbijslag. wij zijn tweeverdieners, maar hebben niet een heel hoog inkomen.
    Verder hebben wij recht op kinderopvangtoeslag.
    dus ik voel mij niet gepasseerd.
    groetjes

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb wel getekend.
    Of het veel is of niet, kan ik eigenlijk nog niet beoordelen, omdat ik het pas in januari voor de 1e keer ga ontvangen.

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Volgens mij tekenen heel veel 2 verdieners niet ;)

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat een wijsheid :p

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoe kan je iets, wat je gewoon weg krijgt, nou te weinig vinden?? Kinderbijslag een extra wat ik al gek vind. Ik kies toch voor mijn kinderen, waarom moet ik daar geld voor krijgen?

Ik heb niet getekend, voornamelijk omdat ik het onzin vind. Steek het extra geld in scholing, sportclub's etc. Zorg dat alle kinderen in Nederland er ook daadwerkelijk wat aan hebben.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En dan... STEL DAT!! het ooit gebeurt, zullen ze heus niet klagen ;)
    Ik ben een voorstander hoor.
    Overal korten ze op dus onderwijs zal over een tijd wel schreeuwend duur zijn.
    Zou blij zijn als ik dan die extra kinderbijslag had gehad om het opzij te zetten zodat we het in elk geval kunnen betalen.

Want laten we reeel blijven...hoe groot is de kans dat ze ook daadwerkelijk geld in onderwijs/zorg of iets anders belangrijks zullen stoppen ipv de hele wereld te sponsoren en ons nederlanders ten gronde richten....:(

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier toch echt maar 1 inkomen hoor... en het is niet dat we zo rijk zijn maar ik heb absoluut niet het idee dat heel de samenleving maar moet betalen omdat ik zo nodig kinderen wil (en thuis wil blijven bij ze) Als ik meer geld wou hebben had ik niet aan kids moeten beginnen en/of gewoon een goede baan zoeken. Ieder is toch zelf verantwoordelijk voor het saldo van zn rekening.

Ons NL ten gronde richten? Volgens mij doen mensen dat toch voornamelijk zichzelf aan. Er zijn altijd verbeter punten maar in NL heb je het echt niet slecht hoor... het kan veel en veel erger.

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb de link even vluchtig bekeken en weet niet of ik het helemaal vertrouw. Waarom gaan ze de petitie pas in 2013 indienen? Is het niet alleen een truc om persoonsgegevens te krijgen ofzo?

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik vind het belachelijk. Wie gaat het allemaal betalen dan? Mijn man driehonderd meer belasting per maand betalen vadat we honderd euro meer kinderbijslag krijgen? Van mij mogen ze de kinderbijslag afschaffen. En nee, natuurlijk klaag ik niet als ik weer 400 euro krijg waar ik deze keer een leuke duowagen van gekocht heb. Maar wat veel mensen niet beseffen is dat Nederland echt geen onuitputtelijke geldput is waar iedereen in kan graaien. Ook Nederland gaat op deze manier een keer failliet. Net als uitkeringen (ik ontvang er zelf ook één): Ik hoor veel mensen klagen over dat het zo weinig is. Nee jongens, het is geen middel om iemand te spekken: Het is een noodoplossing om te zorgen dat iemand nog een dak boven zijn hoofd kan houden. Het moet ergens door betaald worden. Bij de ander uit zijn zak, en bij de ene weer erin? Ik ben er geen voorstander van.

En ik ga heel graag werken tot mijn 67e. Mensen worden gemiddeld 10 jaar ouder dan toen de aow er kwam en dan klagen we omdat hij twee jaartjes omhoog gaat. Zo, dat is eruit. Ik ga een bakkie doen.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat als je op je 50e ofzo Alzheimer krijgt dan??? Dan kun je niet meer genieten hoor van je leventje. Dan is het binnen een paar jaar over.
    Dan kan je niet genieten van je pensioennetje.
    Ik vind het belachelijk dat ik, straks op mijn 67e nog mensen moet gaan wassen,verschonen en in bed leggen. Dan ben ik zelf al ongeveer rijp voor het verzorgingshuis.....

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

waarom staat er een knipoog achter?
    zo grappig vind ik hem niet.

19. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Getekend.

Ook al zou het Koningshuis inleveren dan nog verwacht ik dat geld niet op mijn rekening ;)

Deel Deze Pagina