Welke persoonsgegevens? Je kan een valse naam, een valse woonplaats en een vals e-mail gebruiken. Ze hebben niks aan deze gegevens. Ik heb vaker petities ondertekend en je krijgt er geen spam van ofzo.
Ja, misschien als je kantoorwerk hebt ofzo, dan maakt het niet uit om 'maar' 2 jaar langer te werken. Mijn man werkt in de bouw, ik vind dat behoorlijk zwaar werk voor iemand van 66 jaar.
Als je op je 50e alzheimer krijgt dan maakt het toch niet uit of je nu tot je 65e moet werken of 67e? Het is echt off topic maar ik ben ook voor doorwerken tot 67 mits het beroep het toelaat.
Ik vind het op zich ook wel logisch dat je tot je 67ste moet werken. Mits je baan daar ook geschikt voor is. Mensen die zwaar lichamelijk arbeid doen, moeten ze zoiets niet verplichten. Maar of dat te regelen valt?
Kinderbijslag heeft toch echt een functie hoor. Het is niet even zomaar bedacht. Aan de ene kant willen mensen niet tot hun 67e werken maar dat kun je door een grotere beroepsbevolking te maken ( dus kinderen krijgen) misschien wel verbeteren. Niet iedereen kan een kind zomaar bekostigen. Voor veel mensen met een beroep dat modaal betaalt is het erg duur. Dus daar is de kinderbijslag voor. Mensen die het inderdaad niet nodig hebben moeten het dan ook maar weer gewoon inleveren. Des te meer voor hard werkende mensen die het wel kunnen gebruiken. Gelukkig denkt iedereen niet in zijn eigen straatje,
Sorry hoor maar dit vind ik een beetje een rare opmerking, ten eerste mensen die het niet nodig hebben zouden het moeten inleveren volgens jou, ik denk dat het eind dan zoek is, waar ligt de grens en wie bepaald dat? Ten tweede mensen die het niet nodig hebben werken ook hard, ze hebben het niet nodig omdat ze hard werken!
Ik heb hem ook niet getekend. Ik heb liever dat ze dat geld in de AOW of iets dergelijks steken, zodat je niet tot weet ik hoe lang door hoeft te werken om gewoon normaal te kunnen leven. Ik zie het al wel gebeuren, nu hebben ze het nog over uiterlijk met je 67ste stoppen, tegen de tijd dat wij zo oud zijn zal dat wel 75 zijn. En daar komt ook nog eens bij dat ik vind dat het dan ook eerlijker verdeeld is ipv dat het allemaal alleen maar gaat naar mensen die kinderen hebben... Edit: En ja, ik kan extra kinderbijslag ook goed gebruiken, want het is geen vetpot hier op het moment. Maar ik denk liever aan de langere termijn...
Ik had m inderdaad ook al getekend. Ben benieuwd! Zal je zien als ze zoiets doorvoeren dan krijg je weer minder kinderopvangtoeslag of zo..
Voor mij hoeft de kindersubsidie niet persé omhoog. Ouders die het echt nodig hebben, komen ook in aanmerking voor andere subsidies, bijvoorbeeld voor sportclubs of een computer. Dat betekent dat de verhoging vooral is voor mensen die een extraatje best kunnen gebruiken, maar het zonder ook wel redden. Dat geld mag van mij beter naar gezondheidszorg, onderwijs, politie, investeringen in duurzame energie en weet ik wat voor initiatieven om de werkgelegenheid te stimuleren. Ik denk dat daar veel meer nood aan is op dit moment!
ik heb ook getekend maar denk niet dat het veel zal helpen nu met die bezuinigingen. ik vind zelf dat we genoeg krijgen eerlijk gezegd..ik krijg er mooi alles meegedaan wel krap maar het lukt. Meer is altijd mooi hoef niet meer de aanbiedingen af te lopen
Hahaha, weet je wel wat je zegt? Ik denk teveel van deze opmerking dat ik niet eens weet waar te beginnen! Ignorant....
ik heb wel getekend!! Vind het alleen jammer dat er geen derde optie is, het geld bij de mensen weghalen die het niet nodig hebben (zoals sommige het hier toch als niet nodig ervaren) en dan geven aan de mensen die het wel degelijk kunnen gebruiken!!
Ondertekend! Wij zouden het ERG goed kunnen gebruiken! (hoewel ik vrees dat het er nooit van zal komen )
Ik hoop echt dat het er nooit doorheen komt. Ik vrees dat Nederland inmiddels aardig 'op' raakt. Ik ben er in ieder geval bang voor... Aaliyah: Ik snap de vergelijking met de 50 jarige ook niet zo... Die heeft uberhaupt recht op een ziektewet uitkering die gemiddeld meestal hoger ligt dan de AOW.
Ik ga hem niet tekenen. Dit is toch hartstikke krom in tijden van crisis? We moeten inleveren, maar in plaats daarvan gaan "we" meer geld eisen?! Waar slaat dat op? Zijn we nou echt zo naief?