Ik heb op mijn 17e ook een knobbel zo groot als een flinke pingpongbal laten verwijderen !heb toen ook alleen een echo gehad, maar ik mag nu wel jaarlijks op controle voor een echo, heb ook nog geen mammo gehad.
Ik heb in november de diagnose borstkanker gekregen. Ik ben 31 en het komt niet in onze familie voor, dus het kwam totaal onverwachts. Ik ben dus voor eerdere onderzoeken!
Jippie, sterkte!, BabeBabe ook en alle anderen.(he niet alles gelezen) Mijn tante heeft pas het onderzoek gehad (50 jaar bijna) en ze heeft dus borstkanker...ze zijn nog van alles aan het onderzoeken maar het is dus kwaadaardig..waarschijnlijk moet ze 1 borst laten amputeren....maar ze hoort morgen meer, over hoe ver het is uitgezaaid enzo want misschien is het nog wel erger... Ik ben er dus ook echt voor, eerder een borstonderzoek!
Senninha Ik heb op 2 november de diagnose gekregen. Daarna heel veel onderzoeken gehad, waaruit gelukkig is gebleken dat er geen uitzaaiingen zijn. Op 25 november ben ik geopereerd en is mijn linkerborst weggehaald, waarbij ik meteen een borstreconstructie heb ondergaan. De lymfeklieren en de bloedbanen waren schoon. Ik ben nu bezig met chemokuren, ik heb vorige week de tweede van zes kuren gehad. Deze krijg ik preventief, om eventueel rondzwevende cellen de vernietigen en zo de kans op terugkeer zo klein mogelijk te maken. Ik wil mijn andere borst preventief laten weghalen en er zal nog een erfelijkheidsonderzoek gedaan worden. De artsen gaan ervanuit dat ik volledig zal genezen, maar zekerheid heb je met kanker natuurlijk nooit. Het is erg zwaar om mee te maken, dit gun je echt niemand! Het is lichamelijk zwaar, maar psychisch zul je altijd met de angst leven dat het terug kan komen en dat je je kindje misschien niet zal zien opgroeien. Moeilijk...
hoi hoi ik had dat ook aan de onderkant van me borst een knobbel gelukkig was het een goedaardige cyste die ze weg hebben gehaald hij was er groot en werd kleine en weer groot maar ik heb het probleem ik heb net als me moeder geen glade borsten van binnen dus dat is 1 en al bobbels dus ik ben eerlijk je moet mij niet vragen om het te onderscheiden
Meis ik heb tranen in mijn ogen. En ik zie dat je een dochtertje hebt. Misschien dat deze petitie voor haar de redding zal zijn dat ze eerder onderzocht wordt en als ze het krijgt het in een heel vroeg stadium ontdekt mag worden. Ik wil je, al is het maar digitaal, een hele dikke knuf geven.
Jeetje meid, ik heb dit met tranen in mijn ogen gelezen. Wat een moeilijke tijd maak je door, maar ik haal eruit dat je super sterk bent! Ik wens je heel veel sterkte. En geef je een digitale knuf