Een stageplek of een baan waar ik kan werken leren voor mijn opleiding. Ik wil graag verzorgende IG worden maar dan moet ik eerst wat anders halen omdat ik verder geen papieren heb. Nou zag ik als ik mbo helpende zorg en welzijn niveau 2 doe ik daarna mbo verzorgende ig kan doen maar..........ik moet of de bol doen korte stage van 650uur, of een bbl doen werk en leren 1560 uur doen. Maar ik vraag me af hoe kan ik een stageplek vinden? waar zou ik moeten gaan zoeken? In ziekenhuizen, bejaardenhuizen ofzo? en als ik werken en leren doe moet ik dan eerst een baan zoeken in de zorg waar ik daarnaast dan me opleiding kan doen ofzo? of moet ik een bedrijf zoeken die mij wil helpen met werken en leren? En is dat dan betaald het werken naast me leren?? Misschien ben ik wel heel dom maar misschien dat iemand me dit even kan uitleggen. Wil zooooooooooo graag weer wat doen!
Stages zoeken op Stagemarkt voor stagiair en stagiairs, de juiste stage, stageplaats of leerbaan voor het beroepsonderwijs vmbo/mbo bij stagebedrijven - Ook voor aanmelden stagebedrijf - Werken en leren. daar kun je heel veel bedrijven zoeken, ik kreeg die site een keer bij een Arbeids-adviseur.
bij ons in de buurt is het zo dat als je de bbl wil doen (werken leren) dan moet je bij een instelling die je leuk lijkt en opleidingsplekken heeft gewoon soliciteren.. bij de bol moet je je gewoon bij een school aan melden en hun geven de stage plekken uit..
Ik heb toevallig de zelfde wens als jou en heb dit gedaan. Naar verschillende zorgcentra's heb ik een open sollicitatie gestuurd met de vraag voor een bbl-opleiding. De meeste zorgcentra leiden mensen zelf op met garantie op een baan. Vaak beginnen deze opleidingen rond september en moet je er nu al bij zijn. Bbl houdt in stage lopen en werken dus eigenlijk betaalde stage zeg maar. Ik hoop dat je hier wat aan hebt succes ermee. Groetjes Draga
Langs gaan bij het arbeidsburo en jevragen daar voorleggen? Open sollicitatie's sturen naar verzorgings- of verpleeghuizen in de buurt met je wensen erin??
Ik heb deze opleiding ook gedaan. Heb gesolliciteerd bij een instelling (opleidende instelling) en van daaruit de BBL gedaan.
Open sollicitaties voor een BBL plek vzIG versturen. Je zal dan minimaal 24 uur moeten gaan werken naast je schooldag en werkt (vaak) alle diensten mee. Je staat als BBL leerling niet 'over gepland' en werkt dus als voltallig personeelslid. Je krijgt uitbetaald als leerling en kan de opleiding starten in Februari en/of in September.
Dus ik moet eigenlijk gewoon gaan solliciteren naar zorgcentras enz met de vraag of het ook mogelijk is om te werken en leren bij hun?
hoi meis, wat goed dat je een opleiding wil oppakken! Ik ben zelf verzorgende IG, en heb de opleiding intern in een verpleeghuis gedaan. Ik denk dat je het beste een (eventuele open) sollicitatiebrief kan sturen naar verpleeg/verzorgingshuizen of instellingen voor verstandelijk gehandicapten bijvoorbeeld, net wat je leuk lijkt. Let er op dat ze ook niveau 2 willen opleiden, dit is niet overal zo. Je krijgt dan een werk/stage plek. Je werkgever betaald dan je opleiding als je voor de BBl variant kiest. Wel is het zo dat je een leerlingen salaris krijgt, wat dus lager ligt dan als je gediplomeerd bent. Als je niveau 2 gedaan hebt krijg je best veel vrijstellingen voor niveau3, dus dat is dan een stuk makkelijker om er achter aan te doen. succes en ik hoor het wel als je vragen hebt.
he meis bedankt voor je uitleg. Ik moet idd eerst nog niveau 2 doen, misschien dat ik meteen niveau 3 kan doen dus meteen verzorgende ig maar ik moet het even navragen hoe het zit. Maar goed ik zal eerst dus eens even hier in de buurt bij zorgcentras gaan kijken of zij opleidingen hebben voor niveau 2 of 3........ Bedankt voor al je info meis! als ik nog wat moet weten weet ik je te vinden!!
Ik weet niet waar je woont? Maar ik werk voor een stichting en die geven opleidingen met stageplek. Je werkt minimaal 24 uur en 1 dag per week ga je naar school. Je hebt daarna ook een baangarantie voor, ik geloof, 3 jaar. En je hebt meteen een inkomen Ik denk dat er zo wel meer grote instellingen werken in nederland. Onze stichting heeft verschillende verzorgingshuizen, zorg-aan-huis en verpleeghuizen om te werken.
Ja onze stichting werkt ook zo. Ik denk de meeste grote verpleeg en verzorgingshuizen wel. Wat ideaal is vind ik dat je binnen je werkveld nog zo veel door kan leren als je wil. Ik heb na m'n niveau 3 nog een half jaar spw4 modules gedaan. En daarna de opleiding tot eerst verantwoordelijke. En m'n werkgever betaalde alles, wat ideaal was want doordat ik eerder hbo niet af had gemaakt heb ik al een behoorlijke studieschuld die nu niet verder opliep.
Ik werk ook als VZ IG. Wij leiden ook BBL leerlingen op. Bij ons is er altijd plaats, weet niet waar je woont? Bij ons zijn de BBL'ers altijd wel niveau 3, volgens mij is er geen niveau 2 in de BBL naar ik weet. Weet natuurlijk niet wat voor vooropleiding gehad hebt, maar als je gewoon je middelbare schooldiploma hebt, kun je gelijk aan niveau 3 beginnen. Of moet je eerst niveau 2 doen omdat je dit niet hebt? In ieder geval succes, misschien is het een idee om bepaalde verzorginshuizen en verpleeghuizen te bellen en vragen of ze BBLers opleiden, wellicht een korter lijntje? Liefs Jet
ik woon in friesland. Ik heb helaas mijn diploma niet kunnen halen door lichamelijke omstandigheden in het examenjaar dus ik heb geen vooropleiding. vandaar niveau 2 daarna kan ik instromen na niveau 3........
Kijk eens op de site van Calibris, daar staan alle stage/ leerbedrijven in. Welkom op het Calibris bedrijvenregister!
O meis dat is vervelend! Ik werk in Meppel, wel in de buurt maar te ver om te reizen voor jou denk ik. Kan je misschien als je niveau 2 gaat doen de volwassen variant doen? Volgens mij gaat het dan ook sneller, en kan je volgens mij binnen het jaar je diploma helpende halen en daarna doorstromen naar niveau 3. Jammer dat je niet in de buurt woont, wij kunnen wel wat jongere collega;s gebruiken
Dat is voor tever weg helaas. Jammer was leuk geweest! Euh moet ik even kijken of dat mogelijk is! kan je met verzorgend ig ook in het ziekenhuis werken? en zo ja wat doe je dan?