helemaal alleen met me kindje

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Mecha, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

hoi

ik was voorheen heel actief op het forum , al een paar jaar
    maar door alle drama de afgelopen tijd heb ik het achterwegen gelaten .. mede omdat ik steeds terug kwam op me beslissingen

nu is het dan zover ik ben echt officieel gestopt met de vader van me kind.
    En voor het eerst in al deze drama maanden ...jaar .. hebben we dan ook een goed en normaal gesprek gehad:D
    erg fijn

ik ben dus alleenstaande moeder en ik geniet er eigelijk best wel van .// mis af en toe de hulp maar die was meestal te verwaarlozen dus red me prima :D

ik wilde het toch ff kwijt en lijkt me leuk om te praten met andere alleen staande mama's .. misschien ook intressant om te lezen wat voor drama een ieder heeft meegemaakt :p

nou groetjess

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
  3. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    hoi Mecha,

erg fijn dat je nu wel een goed gesprek hebt gehad.. zou proberen omdat dan ook vol te houden.
    ik ben ook alleenstaand. maar ben het vanaf het begin af aan al.. ben zwanger geworden van mijn ex (waar ik destijds nog bij woonde) maar heb snel wat voor mezelf en de kleine gezocht omdat het anders niet zou werken allemaal.
    er zijn veel ruzies geweest toen ik nog daar was.. en ben soms toen de kleine er net was huilend met de kleine de deur uit gelopen kon het allemaal niet meer aan..

nu een plekje voor ons 2je.. ik heb het er af en toe wel zwaar mee.. mis het delen samen met iemand en in de periodes dat hij moeilijk is dat een keer een ander bij hem gaat kijken of hem gaat troosten..
    maar af en toe is het ook wel heel fijn.. ik kan er soms ook wel van genieten ja..

Groetjes

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Het is idd genieten met ons 2 én maar af en toe mis ik idd ook iemand die het even kan overnemen van mij. Maar dit heb ik er graag voor over... Beter zo dan nog bij mijn ex wonen met mijn zoon daar zou ik niet gelukkiger van worden, ik ben ook blij met de keuze die ik gemaakt heb al hoe zwaar het soms is.

5. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Oss
    ik herken je gevoel helemaal. ik heb precies hetzelfde!

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Ik heb dat ook zo, soms (niet vaak) heb ik t gevoel dat ik graag zou willen dat iemand even wat kon doen.. zonder dat ik omhulp hoef te vragen.
    Nou heb ik een hele lieve familie en gaat Collin regelmatig ergens logeren zodat ik tijd voor mijzelf heb.
    Verder kan ik altijd wel iemand bellen om iets te delen, maar toch is dat anders dan samen ergens trots over zijn! Maar ik ben trots voor 2, zeg ik altijd :)

Ik moet zeggen dat ik heel gelukkig ben, en het super vind in mijn eentje.. (had ik nooit verwacht, ik had altijd wel relaties, kon slecht alleen zijn etc...) Ik denk dat mocht er ooit een relatie komen, en er evt. meer kindjes komen ik moeite zal hebben met delen en de vader dingen toe te staan haha!

7. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Ik herken je gevoel ook...maar ik moet het dan ook echt alleen doen. ik heb geen familie of vrienden die het van me overnemen...iedereen gebruikt mij voor alles maar als ik iemand nodig heb dan hebben ze ineens geen tijd! En dat ligt echt niet aan mijn zoon, want dat is een superlieve 1 jarige die altijd vrolijk is! Dat heeft met mijn familie te maken, die enorm laks zijn!

Maar wat kuidebokibi al zegt, ook ik ben trots voor 2. En als ik straks verhuist ben (woon nu in een woning met de woonlagen op etage 2 en 3 en dat is niet erg handig met een ukkepuk) dan ga ik misschien zelfs voor een tweede via een donor! Ik mis niet echt een man, wel het contact met gelijkgestemden!

8. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Ik kan me er ook bij een aantal van jullie aansluiten :). Ik vind het helemaal prima zo! Ik heb de zwangerschap en alles alleen gedaan en moet zeggen dat het me uitermate goed is bevallen. Geen enkele keer had ik het gevoel dat ik iets miste omdat ik geen man had om het mee te delen. Het enige wat moeite heeft gekost en voor ellende heeft gezorgd is gedrag van bio-vader. Maar verder helemaal gelukkig alleen :D. En als binnen een paar jaar de juiste partner niet mijn pad kruist, ga ik weer voor een 2e alleen :D.

9. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Oss
    ik heb gelukkig mijn moeder die nog erg jong is en waar ik hem vaak naar toe breng. ook vrienden van mij die in de kinderopvang werken willen vaak wel even een avondje oppassen zodat ik bijvoorbeeld een keer op stap kan of lekker rustig aan kan doen thuis op de bank.

en tja een man in huis.. ja dat mis ik wel.. ik heb ook altijd moeite gehad met alleen zijn.. nu ik langere tijd alleen ben gaat het wel beter maar het blijft toch.. ik ben niet op wanhopig opzoek.. maar het is wel iets wat ik graag zou willen zeg maar.

10. Mecha

Mecha Niet meer actief

jeetje meiden wat een reacties had ik niet verwacht hihi
    ben er heel blij mee
    enik voel me eigelijk ook wel zo .. ik wist vanaf het begin al wel dat ik alles in de hand wilde houden mijn regels enzo ... maar nu helemaal .

Voorheen wilde ik graag bammam worden had helemaal geen behoefte om het allemaal te delen met een partner .. maar toen werd ik verliefd... 4 jaar later hebi k een prachtige dochter van 6mnd en ben ik weer alleen ... stiekem vind ik het allemaal wel prima al mis ik soms ook wel de knuffel om me heen

voor me gevoel ben ik al vanaf einde zwangerschap alleen 34weken... maar in feite is het pas ruim een maand echt zo

nou ik ga is ff kijken op jullie kletstopic:D

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @mellepel en Fje, wat leuk te lezen dat jullie er allebei zo over denken.
    Ik heb mezelf ook voorgenomen dat ik als Collin 4 is, graag een 2e zou willen (als de situatie er naar is ofcourse) En als er dan geen goede partner zou zijn, dan word ik ook een bam.
    Ik vind het prima zo...

12. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @mellepel, ik weet niet waar je woont, maar als je een keer iemand nodig hebt, mag je me altijd vragen hoor! Heel jammer van je familie :(

Meiden, er is ook een hyves van een aantal van ons, waar we al een tijdje proberen een meeting te realiseren.. misschien leuk voor jullie ook?

Mamaplus - Hyves.nl

13. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    @Kuidebokibi: Dat vind ik heel lief aangeboden:) Helaas woon ik een heel eind uit de richting, namelijk in zuid limburg:(

ik heb me aangemeld op de hyve!

14. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Oss
    ik heb me ook aangemeld!

15. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief