Rot geschrokken!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HabibiAna, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb net mn dochterje in bed gelegd( zonder slaapzak) we waren buiten geweest en ik d8 kan ze nog ff een halfuurtje slapen tot ik haar weer moet voeden. Ze zat eerst ff te spelen en daarna was het stil, dus ik ff kijken of ze slaapt. Zie ik ineens haar achterhoofd!! Ze heeft ze gewoon omgedraaid en lag nog wel met haar benen onder de deken en haar gezichtje plat tegen de hydrofiele luier onder haar hoofdje aan:( ben zoo geschrokken!
    Ik weet wel dat ze al een weekje nu om kan rollen, maar op de 1 of andere manier had ik niet verw8 dat ze dit in bed zou doen!

Komt het doordat ze geen slaapzak aanhad? Of kunnen ze daar ook mee omrollen?

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ja hoor met slaapzak kunnen ze het ook.
    Met slaapzak kunnen ze zelfs opstaan en lopen.
    Maar als ze zich kan omrollen dan zou je toch denken dat ze haar hoofd opzij legt als ze op haar buik ligt.
    Daar is ze sterk genoeg voor nu.

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent ja! Maar ik denk niet dat je dit kunt voorkomen door een slaapzakje aan te trekken. Wat je wel kun doen, is haar strak instoppen en als haar slaapzakje wat te lang is, deze onder het matrasje stoppen.

Je hebt ook (volgens mij heeft dat zo) een safety belt, dit is een band die je vast maakt aan haar matrasje en haar buikje, zodat ze niet kan omrollen. Ik ben er zelf geen voorstander van, want ik denk dat je je kindje zo belemmerd in haar ontwikkeling. Maar misschien denk jij er zelf anders over.

4. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Weet je wat je eens kunt proberen? Je eigen gezicht in het matrasje drukken om te kijken of je dan nog kunt ademen. Meestal kan dat, was voor mij een enorme geruststelling. Ik zag mezelf namelijk al elk half uur naar haar kamer gaan om haar terug op haar rug te draaien.

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Jeetje, dus een slaapzak heeft ook geen zin.. Ik kijk al elke keer als ze gaat slapen of ze goed ligt enz,maar zal dat nu dan nog vaker moeten gaan doen;)

Ze kan al een tijdje van buik naar rug, maar pas sinds een weekje van rug naar buik. Ze weet nog niet zo goed wat ze dan met haar hoofdje aanmoet..

Zo'n safety belt ben ik ook geen voorstander van hoor, denk ik ook hetzelfde over.

Denk dat als ze eenmaal haar hoofdje opzij kan leggen het gee probleem meer zal zyn.

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben dit ook gehad en toen idd zelf gaan proberen of wij zo konden ademen en wij hadden zelfs nog een Aerosleep.
    Wij hebben hem ook geholpen als hij zo sliep zijn hoofdje naar de zijkant doen of uitleggen als hij ging slapen van kijk zo doe je je hoofdje als je zo slaapt.
    En toen ging t goed..

Wij hebben eigenlijk vanaf de geboorte tot 1,5 week geleden die Aerosleep gebruikt omdat mijn vent (en ikzelf daardoor ook) nogal een angsthaas is en overal wat kwaads inziet.
    Bij de 2e koop ik die niet nogmaals, want het is nog steeds niet verplicht dus zal t ook niet ervoor zorgen dat er minder wiegendood is anders maken ze t wel verplicht.

Dus gewoon zelf even proberen en hoorde laatst van een soort arts (iemand die in t ziekenhuis werkt maar niet echt arts arts is zeg maar) dat onze neuzen gemaakt zijn om door te ademen ookal worden ze plat gedrukt. Dat vond ik ook een geruststelling.

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ze heeft ook een aerosleep..Dat zou wel goed moeten zyn, maar ik vind het toch geen fijn gezicht als ze zo plat op haar gezicht ligt..

8. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je ervan schrok, dat moet een naar gezicht geweest zijn. Maar een baby laat zichzelf toch niet stikken? Als hij merkt dat hij niet kan ademhalen, draait hij toch automatisch zijn hoofd? Of denk ik nou te simpel?

9. DWA

DWA Lid

7 jun 2009
    85
    0
    0
    mijn zoontje sliep al heel jong op zn buikje dezelfde periode ging hij ook spoken in bed en lag dan met zn hoofd naar het voeteneind. omdat ik bang was dat hij met zn hoofdje bij het voeteneind onder de dekens zou belanden heb ik hem vanaf dat moment een slaapzakje aangetrokken. ik had wel een aerosleep dus over ademhaling heb ik me eigenlijk nooit echt zorgen gemaakt maar nu moet ik er wel bij zeggen dat ik hem ook nooit plat op zn gezichtje heb zien liggen, altijd zn hoofdje opzij

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ja, ik weet het niet. Als dat zo was zou je toch geen wiegendood hebben?

Een aerosleep is goed, maar ik heb een hydro. luier onder haar hoofdje liggen;)

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Kanme voorstellen dat je geschrokken bent!
    Marin rolt gelukkig nooit in haar bedje...Maar 1 x gedaan.
    Ik heb dan ook altijd een deken dubbel gevouwen en dan overdwars over haar heen ..En dan goed strak..
    Word het rollen een stuk moeilijker van

12. DWA

DWA Lid

7 jun 2009
    85
    0
    0
    misschien de hydroluier weghalen en als ze dan spuugt het maar voor lief nemen en dr bedje verschonen ipv dat ze straks stikt door de luier.

en wat betreft wiegendood is er een GROOT verschil tussen een baby van 5 dagen, 5 weken en 5 maanden, ze kunnen al zoveel meer. Maar als ze nog niet goed haar hoofdje opzij kan draaien zou ik haar toch in jouw bijzijn in de box ofzo zoveel mogelijk op dr buikje leggen zodat ze het kan oefenen. daar worden ze ook veel sterker van in het nekje.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent,maar idd met slaapzak kan ze ook omrollen

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Misschien een idee om overdag veel te oefenen? Ke kindje op de buik leggen en kijken wat het doet en dan het hoofdje zelf opzij leggen. Op zich lijkt me dat als je kindje zich zelf omdraait wel sterk genoeg moet zijn om op haar buik te slapen (maar dan wel met hoofd opij).

Nog 1 ding. Wiegendood heeft niks te maken dat een kindje op zijn buik slaapt en met zijn hoofdje in het matras ligt. Wiegendood komt doordat de ademhaling ineens stopt en dat komt vaker voor als het kindje op zijn buik ligt. Dat is wel een verschil!

15. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor het meedenken:)
    Ik ga die hydr. luier weghalen en vaker met haar oefenen overdag. Het probleem is wel dat als ik erby sta dat ze dan nix doet en zodra ik wegloop is ze omgerold! probeer haar te filmen, maar het lukt niet echt op deze manier:D

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Een slaapzak is vaak wel een extra moeilijkheid, en dan het dekentje er dwars overheen, op die manier heeft het tot acht maand geduurd voordat Jesse zich ging omdraaien in bed. En toen was hij groot genoeg om z'n hoofdje goed opzij te kunnen doen.

17. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    wat je akn doen als ze slaapt, haar hoofdje zo neer te leggen dat ze dus niet met haar gezichtje op het matras/hydro luier ligt.

Andro had dat ook. hij sliep altijd op zijn rug (want dat moest) totdat hij zelf kon omrollen, toen vonden we hem op zijn buik n bed.
    Daarna legde we hem standaard op zijn buik in bed (met slaapzak, dan gaat het draaien ietsjes moeilijker) met zijn gezichtje opzij.

Dat is bij mij atijd goed gegaan.

Deel Deze Pagina