Petje af voor mijn CB!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

Hier tot nu toe ook goede ervaringen, er wordt met me meegedacht en toen we problemen hadden met de voeding besproken en ik zou wat proberen en een paar dagen later werd ik opgebeld om te kijken hoe het ging! Vind ze super aardig en ik heb altijd dezelfde arts/verpleegkundige en dat is erg prettig!

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Door alle vreselijke verhalen die je hier soms hoort over het cb, was ik de eerste keer dat ik met Valerie heen moest ontzettend zenuwachtig.
    Was echt bang dat ze me op dingen zouden aanspreken ofzo.
    Maar de cb mederwerkers zijn echt ontzettend aardig!
    Ze helpen je bij vragen en het is echt niet zo dat ze zeggen: dit moet ze kunnen, en dit mag niet etc.
    Daar was ik echt zo ontzettend bang voor...door alle negatieve reacties hier op het forum.

Die negatieve reactie's hebben mijn eerste keer naar het cb behoorlijk verpest!!!
    Vraag me nu ook af of het aan deze mama's ligt of aan het cb?
    Tuurlijk zijn er cb's waar het misschien niet zo lekker loopt, maar denk dat er ook veel ligt aan de instelling van de moeder.

Hier echt een super leuk cb team!

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Hier ook een prima cb team. Eerste keer nam de arts zelfs een uur de tijd voor me.. was ook geintreseerd in hoe ik t deed zo net na een ks.
    Toen ik de eerste maand wat problemen had met slapen werden me goede tips gegeven.. belde de wijkverpleegster na een paar dagen op of het goed ging. Als het niet goed zou gaan bood ze aan om langs te komen en me te leren inbakeren. Ik zou dan de doeklen kunnen lenen zodat ik ze niet meteen hoefde aan te schaffen voor een probeerpoging.
    Ik voel me ook totaal geen nummer en vind het fijn om er heen te gaan, vragen worden goed beantwoord en voel me zeker serieus genomen.

Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik in een *dorp* woon tegenwoordig. Vraag me af of de mensen die slechtere ervaringen hebben in de stad wonen ( waar het cb het waarschijnlijk drukker zal hebben en grootschaliger zal zijn dan in een dorp)

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook erg tevreden met het cb-team hier.
    De wijkverpleegkundige is gewoon een topvrouw! Komt zelfs af en toe een bakkie hier doen.
    Vanaf de allereerste keer klikte het super tussen mij en het cb-team.
    Vind dat dat ook nogal scheelt, de klik moet er zijn.(hoor namelijk andere dingen van moeders over hetzelfde cb)
    Ben altijd erg goed geholpen en zoeken altijd samen naar oplossingen mochten die nodig zijn, er is me nog nooit iets opgelegd zoals ik sommige horrorverhalen hoor.
    Moeten ze ook niet proberen want dan hebben ze een goeie aan me maar dat terzijde haha, ben blij dat het goed gaat en ik vind het voor mijn dochter ook leuk om te gaan want ze zijn superlief voor kindjes.
    Ik kan absoluut niet tegen naalden brrr en ik word er altijd extra in bij gestaan.
    Of ik ga op de gang staan en de wijkverpleegkundige houd mijn dochter vast maar ligt eraan hoe ik er op dat moment aan toe ben haha.(een mama die totaal over de toeren raakt is niet goed voor kind)
    Vorige keer hebben ze mij erdoorheen gepraat en heb ik mijn dochter vastgehouden.
    Ze kijken naar kind maar ook naar moeder en dat vind ik zo fijn!

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk beide. Er zullen ongetwijfeld artsen/verpleegkundigen bestaan die er een potje van maken (typisch is wel dat veel mensen die dan generaliseren naar het volledige CB). Maar ik denk ook dat sommige moeders zich echt alles aantrekken en dingen op de verkeerde manier interpreteren.

Overigens was ik ook ontzettend zenuwachtig voor mijn eerste bezoek, dankzij dit forum. Vond ik achteraf echt belachelijk, van mezelf maar ook van een aantal forummers. Er zijn er echt een aantal geweest die letterlijk tegen mij zeiden 'oh ga je naar het CB? Nou, die geven alleen maar slechte adviezen hoor, niet naar luisteren!'.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben ook heel tevreden over mijn CB. Ik krijg altijd dezelfde arts en wijkverpleegkundige (om en om), arts is een beetje een apart type maar ze zijn beide heel aardig.
    Ze gaan gewoon het hele lijstje af dmv vragen stellen. Zijn altijd wel geruststellend als Robyn iets nog niet kan (niet dat ik mij zorgen maak). Ook over bijvoeden geen rare praatjes gehad. We mochten met 4,5 maand gaan beginnen, maar het moest niet. Als we wilden wachten tot 6 maanden vonden ze dat heel goed.
    Ik heb verder nooit moeilijkheden gehad met Robyn (eten of slapen ofzo) dus daar heb ik nooit vragen over hoeven stellen.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik had vooraf een vreemd beeld van het CB. Een jaar of 7 geleden ben ik met mijn zus meegeweest. Die vond het CB echt het consternatiebureau. Ik ben toen twee keer mee geweest en vond het allemaal wel meevallen en vond vooral mijn zus heel gespannen. Natuurlijk was de verpleegkundige wat drammerig toen zij vond dat mijn neefje perse pap moest gaan eten (terwijl hij gewoon al boterhammen at) maar ik geloof wel dat het iets te maken had met het feit dat hij behoorlijk klein was.
    Nu pas (zelf mama) krijg ik door dat mijn zus een behoorlijk bezorgde en gespannen jonge moeder was. Mijn neefje was (en is!) geen goeie slaper en eter en wilde alleen op z'n buik slapen (ook toen NOT done). Tja, als je dan onzeker bent (en dat is mijn zus nogal) dan krijg je een ander gesprek met het CB dan als je die dingen niet hebt. Voor mij is het makkelijk: heb een kind wat alles volgens het boekje doet en goed slaapt / eet en heel vrolijk is. Ik heb dus nooit wat te vragen en zij hebben dan ook eigenlijk nooit wat te zeggen. Eitje... het wordt dus anders als je een kind hebt met een gebruiksaanwijzinkje en / of als je zelf erg onzeker bent. Dat wil trouwens nog niet zeggen dat je dan natuurlijk niet tevreden kunt zijn over je CB.

Het zal een samenspel zijn maar ik heb persoonlijk geleerd om de verhalen over het CB met een korreltje zout te nemen. Ik geloof de strekking altijd wel hoor maar je hoort het verhaal altijd maar van 1 kant en die is per definitie gekleurd! ;)

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook een geweldig cb. Charlotte is een licht kind en ik maakte me geregeld zorgen. Toen ik laatst daar huilend op de afspraak zat vanwege alle 'goedbedoelde' adviezen van mensen om me heen, dat ik echt niet meer wist wat ik moest, hebben ze mijn verhaal aangehoord en me gewoon laten uithuilen. Daarna alles op een rijtje gezet en advies gegeven van hoe dit aan te pakken. Ik heb het zo opgevolgd omdat ik het zelf even niet meer wist (en dat is eigenlijk echt niks voor mij) en na een week ging het zoveel beter! Nu was ik er gisteren weer, in totaal 5 weken later en kreeg een compliment dat het zo goed ging en dat we het zo goed hadden aangepakt. Echt super dus, ben heel tevreden!!

9. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hier ook een fijne ervaring. Ze kwamen bij mij thuis, ipv ik daarheen met de hele bups. Ideaal bij inentingen etc.

Ook geen gezeur of wat dan ook, gewoon relaxed.

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

En nog een positieve ervaring. Ik vind onze arts op het CB echt ontzettend goed en professioneel, waren alle artsen maar zo! Ik heb blindelings vertrouwen in haar. Ook belangrijk: ze luistert!

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ons vorige CB was ook echt fantastisch. Echt super lieve mensen.
    Ben erg benieuwd hoe het hier is bij het CB... in februari weet ik meer :p

12. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook wel een goed CB hoor. Tuurlijk zeggen ze soms van die dingen dat je denkt "ja ok, dat ga ik dus niet doen", maar daar hebben ze dan ook weer begrip voor. Ik ga er altijd graag heen. Vind het altijd wel leuk

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Bij ons zijn ze ook super aardig en ook absoluut niet dwingend.
    Ik ben erg tevreden en ga er ook met plezier naar toe.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En dat is inderdaad ontzettend belangrijk! Misschien wel het allerbelangrijkste!

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik denk trouwens dat het lang niet altijd aan het CB ligt, sommige mensen zijn zo snel op hun p*k getrapt.
    Ik ben een keer eerder mee geweest met onze ex-buuf. Nou dat was een erg normaal gesprek. Alleen die kleine was onderhand een jaar ( serieus! ) en die rolde nog niet, deed helemaal niks.
    Toen zei het arts er iets van, in de trant van 'Joh, probeer hem gewoon eens op zijn buik te leggen en probeer het eens een paar minuten'
    Ze flipte daarover ( na het spreekuur natuurlijk... ) helemaal de pan uit... Terwijl het gewoon een advies was. Tsjah, daar raakte de arts een gevoelige snaar en dat is moeilijk te accepteren.

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vind de wijkverpleegkundige die ik heb een leuk mens met aandacht voor verschillende manieren van opvoeden.

17. supermeid20

15 jan 2007
    52
    0
    0
    ik heb tot nu toe geen problemen gehad met het cb
    wij hebben altijd de zelfde arts en wijkverpleegkundige en niks mis mee.

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Een update :) Ook ons nieuwe cb is fijn.
    Ik kreeg complimenten dat ik zo goed omga met wat er allemaal gebeurd is de afgelopen tijd. En dat het goed is hoe ik mijn zoontje uitleg wat er aan de hand is. Het is best lastig om een klein kind uit te leggen waarom hij iedere keer naar het ziekenhuis moet en waarom papa niet meer bij ons woont enzo. Ze vond dat ik het goed deed en had nog een aantal tips.

Deel Deze Pagina