Petje af....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dushi, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dushi

Dushi Niet meer actief

... voor een papa of mama die alleen met kind(eren) gaat zwemmen.

Vanmorgen samen met mijn moeder en dreumes van anderhalf gaan zwemmen. Eerst een uur in het rond gelopen met de vraag: "Wat neem je mee?"
    Daarna een uur zoeken naar hetgeen je verzonnen hebt.
    Na de vondst, afvragende: "Passen we dit nog?"

Na wat illusies minder en drie tassen vol 'troep', nogmaals afgevraagd: "Moet dit allemaal mee?"

Enfin, ik de tassen en mijn moeder de kleine meid op de arm richting de auto. Dat ging uitstekend. Vaker gedaan en is dus een makkie. Naar de balie van het zwembad ook een groot succes geboekt.
    Toen uitkleden. Tja, hoe vermaak je een kleine meid als ze even moet wachten. Je zorgt met warp-snelheid dat je omgekleed bent en realiseert je dat dit niet goed is, want ook in het kleedhokje heerst een baby-heeft-het-niet-koud temperatuur.

Met een vuurrode kop en een in een zwemluier en UV-zwempak met bijpassende waterschoenen geheesen dreumes richting het bad, waar meer dreumessen of akelig stil zijn of met zijn allen proberen de ruiten te laten barsten.

Onze heldin gaat het liefst met kleding en al in een badje zitten, dit heeft ze immers vandezomer al op een regenachtige dag gedemonstreerd. Het is dus even afwachten hoe ze haar eerste 'zwemles' gaat vinden.

Je kunt bij ons het bad in lopen zeg maar. Dat ging goed, misschien TE goed. Ze kreeg bij elke stap vleugels en denkbeeldig een zwemdiploma erbij.... Dit resulteerde weer in het feit dat ze best wel alleen verder kon.
    Tja, een dreumes met een eigen wil is op zich niet nieuw.... wel de situatie. Je kunt haar absoluut niet zonder gevaar loslaten.
    Dit laatste geheel onbekend bij de kleine meid, die nog harder gaat krijssen.
    De overige badgasten kijken na de derde keer gelukkig niet meer op of om. Wat prettig is, want de warmte alleen al zorgt dat die vuurrode kop niet weggegaan is.

Na een half uur zijn wij het zat. Dreumeslief kan nog wel even. Ondanks dat ze slaapwandelend door het pierebadje loopt. We besluiten om beurt om te kleden en wanen ons ervaren...
    Na wat sap en een banaan is onze dreumes al half in dromeland en mama en oma? Die weten één ding zeker, dit NOOIT alleen !

*zucht*

Al weet ik dat ik de volgende keer een tas minder mee hoef te nemen en het vast al beter gaat...... ja.... ik denk het...

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    :) ow zo leuk he, zwemmen?

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hahaha.... precies. Met 2 gaat het, maar alleen.. nee nooit. En wat doe je als je meerdere kids hebt?

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    pfffff ik weet er alles van. 8)
    We waren vorige week op CP en toen gingen we ook zwemmen.
    Wat een hoop zooi moet er mee voor 2 van die kleine mannen :rolleyes:
    Maar ze hebben het wel leuk gevonden :D

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik heb zondag gezwommen met danisha.. manlief was wel mee maar weet zeker dat het alleen ook prima was gegaan.. gewoon samen in een hokje en in het badje zelf kan ze gewoon lopen.. maar toen ze jonger was vond ik het ook altijd een gedoe hoor haha

je schrijft het erg leuk op moet ik zeggen!

6. Gewoon lekker elke week gaan, dan wordt het vanzelf een gewoonte ;)
    Wij zijn afgelopen donderdag niet geweest omdat Jelle ziek was... ik vind het gewoon jammer. Nee, ik heb geen probleem met gaan zwemmen.
    Er zijn in ons groepje ook 2 moeders die eerst zwemmen met de jongste, het volgende lesje met de oudste. Het kindje dat niet zwemt zit dan bij de kinderopvang. Dat lijkt me dan wel weer een stukkie lastiger, maar ach, ook dan zwem je maar met 1 kindje tegelijk, ik zie mezelf dat over een jaar of 2 ook nog wel doen :)

7. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hoi Dushi, even off topic ;) waar koop je zo'n UV zwempak. Zoek ik nog!

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Met z'n tweetjes zwemmen gaat bij ons prima. Hier in het zwembad zijn gezinskleedruimtes. Ik kleed eerst mezelf om, dan Dylan. Als laatste z'n vleugeltjes om. Spullen in de tas en zwemmen maar. Hij vind het heerlijk.

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik en mijn vriend doen altijd al de badkleding onder onze eigen kleding dus sneller dan dat je eerst moet uitkleding en badkleren aan ;)

wij hebben altijd maar 1 grote tas mee voor ons 4tjes
    drinken eten
    handoeken
    haarspul
    vleugels
    luiers
    zwemkleding voor de kids
    extra sokken en ondergoed
    en dat was het

10. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hahaha, ik kan me je gevoel voorstellen, maar kan zelf wel alleen gaan zwemmen met mijn meisje hoor. Als je maar eenmaal weet wat je mee moet nemen en waar je je kindje goed om kan kleden enzo, is het allemaal niet zo lastig meer. En een zwemring/zwembandjes meenemen scheelt ook al een hoop, dan kan je haar even laten 'drijven' (een zwemband vasthouden mag vaak wel, kindje vasthouden niet).
    Maar ik moet eerlijk zeggen dat wij niet heel veel gaan en áls we gaan, dat mijn man dan gaat. Ik vind zwemmen namelijk altijd al veel gedoe, ook als ik zonder kind ga. Dat omkleden in kleine, natte en vaak vieze hokjes vind ik erg veel gedoe voor dat (half) uurtje zwemmen. Dus vandaar dat ik me je gevoel wel voor kan stellen :)

11. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, wat een prachtig verslag. Ik zag het helemaal voor me!
    En ik kan je vertellen: hoe meer kinderen, hoe makkelijker je overal in wordt! Ik ging alleen met drie kinderen (oudste was 5) en zwanger van de vierde zwemmen in Center Parcs. Met z'n allen in een hokje. Het ging allemaal heel vredelievend :D Heerlijk gepoedeld en genoten daar!

12. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik ben 1 x alleen wezen zwemmen met de kleine als baby en had geen buggy bij me,met buggy gaat het stukken beter en nu heb ik een fietskar dus denk dat als het even goed weer word ik een poging ga wagen tot alleen zwemmen met dreumes/peuter.
    In de fietskar kan echt alles in zonder de handen vol te hebben en de kar mag gewoon mee naar binnen hier (heb ze er wel vaker mee binnen zien rijden)

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier gaat het ook goed hoor... ga toch regelmatig zwemmen met mn zoon van 2 en dochter van 3,5 van jongs afaan al. 1 tas met kleding-handdoeken en een pastic tas met speelgoed. Omstebeurt help ik ze en tussendoor kleed ik mezelf gauw om...

het is ff wat handigheid maar al doende leert men... vind het wel altijd vermakelijk hoe andere, wat minder ervaren ouders het doen. beetje net zoals kijken bij IKEA hoe mensen enthousiast inkopen doen en dan bij hun auto staan en beseffen dat dat niet gaat passen met fatsoen. Ramptoerisme ;)

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Fantastisch geschreven!

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha, lekker relaxen he? Je schrijft het echt geweldig :D

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik vind het zwemmen wel erg leuk...... maar daarna in die overvolle kleedkamers met veels te weinig aankleedkussens, mijn hemel :rolleyes:

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Whaha leuk geschreven... Heb er kostelijk om moeten lachen.

En dan te bedenken dat ik iedere week in mijn eentje, met sasha natuurlijk ga babyzwemmen ;)

Lukt aardig hoor, moet ik zeggen.

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    natas haha hier hebben ze helemaal geen aankleed kussens :rolleyes:
    heb zaterdag nog een paar jongens van een jaar of 13 gevraagt of ze met hun familie zijn ja zegt hij ik zeg waar zijn ze dan ja die komen zo ik zo van je vader en moeder ook?
    nee die zijn er niet bij
    dus heb ze snel naar die 1persoons hokjes gestuurd want familie hokjes zijn voor papa mama en kids
    en niet voor 13jarige jongetjes

19. Niet meer actief

haha je kan zo schrijven voor het blad "kinderen" oid! Geweldig! Maare hier ook samen naar het zwembad hoor ;)

20. emmie

emmie Niet meer actief

hahahaha :)
    Inderdaad, lekker vaak gaan zwemmen, dan is het ook niet zo'n gedoe meer!
    Wij gaan hier al vanaf seff's 6e maand elke dinsdag ochtend (8.30u! :confused: ) zwemmen....ook alleen seff en ik, maar dat is nu geen enkel probleem meer hoor. moet eerlijk zeggen het is wel ff een klein beetje gedoe, maar seff vind het heerlijk dus dat maakt alles weer goed!
    We gaan ook wel regelmatig even vrij zwemmen, en dan is meneertje ook altijd wel even een paar uurtjes zoet!

Deel Deze Pagina