Hoi!!!!! Wij kunnen redelijk rond komen, kunnen (bijna) elke maand geld sparen, dus probeer ik positief te blijven in de crisis, maar ik lees steeds berichten over bezuinigingen en berichten dat de bevolking steeds meer geld moet betalen. - We krijgen net een rekening van het afval. Hier wordt het per kilo (?) betaald. Per 3 maanden 70 euro -Lees in de krant dat de benzineprijzen flink omhoog gaan -De kosten van de kdv gaan omhoog -wij krijgen allebei geen loonsverhoging Het is natuurlijk niet "heftig" en andere mensen hebben het slechter dan wij......maar toch.....de kwaliteit van het leven gaat achteruit. Een motto van mij is, ik werk om te leven, maar ik ben bang dat ik het binnenkort moet veranderen:x
Ben het helemaal met je eens. Het slaat nergens mee rop wat ze hier allemaal willen doen. Alles gaat omhoog behalve de lonen.
Ja, tis allemaal te belachelijk voor woorden waarom alles zo duur moet kosten. Waar moeten we het allemaal van doen? De zorgverzekering gaat ook fiks omhoog toch? Al die stomme vaste lasten.... Grrrr...
Tsjah... Hier gaat het afval per lediging (2,50), maar ook dan raak je wel bewuster van wat je weg gooit! Glas gaat naar de glasbak, papier in de oud papier bak. GFT afval op de composthoop, tenminste dat gedeelte wat nuttig is voor de tuin, de rest in de groene bak Maar ook hier geen loonsverhoging. Sterker nog: contractbeeindiging 1 dag (!) voor mn zwangerschapsverlof. Lang leve de uitzendbureau's... En volgend jaar? Na mijn verlof maar de WW aanvragen en hopen dat we het redden. Het bedrijf waar mn vriend voor werkt gaat misschien op de fles. Daar zit je dan midden in een verbouwing met een koophuis en een kleine op komst! Lang leve de Nederlandse staat! 2 positieve puntjes: ik heb geen kinderopvang meer nodig volgend jaar, en ook de auto blijft veel meer stil staan als ik niet meer elke dag 60km hoef te rijden Ps. je vergeet dat de toeslagen ook nog omlaag gaan en de ziektekostenverzekering duurder wordt! edit: waardevol zelfde gedachte...
Jeetje, dat is niet zo leuk. Ik heb wel loonsverhoging gehad dus daar ben ik wel superblij mee. Maar ook ons voor geld: alle vaste lasten gaan de hoogte in dus die verhoging gaat rechtstreeks naar de energie, zorgverzekering enz. Ik werk nog omdat het nog wel iets oplevert maar na volgend jaar, weet ik niet of het nog loont. Stoppen kan altijd nog.
O en nog iets.....1 of andere voetballer (Rooney) gaat 228.000 euro per week verdienen BELACHELIJK!!!
Waar wachten we nog op? Setje noppen aanschaffen en Ajax opbellen! Ik begrijp je frustratie helemaal! Wat ik het ergste vind is dat er steeds wordt geroepen dat de burger niet nog meer moet gaan betalen, omdat ze al zo hard getroffen worden door de crisis. En vervolgens worden de voorstellen die daarmee te maken hebben net zo makkelijk opzij geschoven, want er valt een staatsschuld in te lossen. En reken maar niet dat de mensen die dit allemaal roepen en meer dan een ton per jaar verdienen daar aan gaan bijdragen dat mag de gewone burger doen. Dat bijvoorbeeld het verhogen van de kosten voor KDV bijdraagt aan een verslechtering van de economie [want de helft van de vrouwen moet dan thuis moet gaan zitten, zonder salaris en dus zonder koopkracht] vergeten ze voor het gemak.