Hoi hoi, Ik zit hier met het volgende bedenkseltje; Onze zoon is nu 20 maanden jong. Een echte dondersteen. Klimmen en klauteren, slopen en lachen, kortom; alles klopt. Ik heb echter het idee dat hij in zn babayledikantje zich moeilijk kan draaien in zn slaap en daardoor regelmatig vast komt te zitten en begint te huilen. Toen begonnen we dus eens rond te kijken naar wanneer je een kindje in een bijv. juniorbed legt. Dat zou nu dus wel kunnen gezien zijn leeftijd. MAAR...en dit is een dikke MAAR, wij zien dit helemaal niet zitten met hem. Hij gaat om 19.30 uur naar bed en is meestal dan nog wel een half uur aan't spelen en kraaien in zn bedje. In een juniorbed wordt dat dus feest. Die gaat nooit een keer slapen, springen wel, slapen niet , haha. Dan hebben we nog het feit dat hij er geheid uit zal gaan vallen gezien meneer erg bewegelijk is in zn slaap. Of als hij wakker wordt midden in de nacht aan de wandel gaat. De ervaring heeft ons inmiddels geleerd dat als hij na 3 uur 'snachts wakker wordt, meneer gewoon NIET meer gaat slapen. Zitten we dus allemaal niet echt op te wachten Het klinkt een beetje gek maar zouden we bijv. een junior bed met 1 lange en een smalle kant tegen de muur kunnen zetten en langs de andere lange en korte kant een hekje plaatsen?! Ik krijg hier zo hondengevoel bij, haha, net een bench-idee, maar goed, hij is volgens mij echt nog veelste jong om in zo'n bedje zonder hekjes te liggen?! Iemand ideeen voor ons? Dank julllie wel alvast! Groetjes Marieke
Marieke lastig zeg. Tygo sliep met 22 maanden in een juniorbed met een hekje langs de zijkant omdat ik ook bang ben dat hij eruit valt. Nu was hij niet zo klimmerig als jouw zoontje maar hij sliep vanaf dag 1 super goed in zijn bed. Hier staat de andere kant van het bed ook tegen de muur dat kan prima hoor. Je zou het kunnen proberen en het ledikant ook bij de hand houden mocht het niet gaan dat hij terug kan naar het ledikantje. Wij hebben ook gelijk vanaf dag 1 gezegd dat hij er niet uit mag en mag roepen als hij wakker is dit doet hij dus ook mijn schoonzus zij de eerste keer tegen mijn neefje toen hij riep dat hij wakker was kom maar naar mama en vanaf die tijd weet hij de weg en komt hij er zelf uit ook op momenten dat het niet de bedoeling is.
Ik snap je heel goed. Hier zijn ze ook 20 maanden en ik vind ze echt niet klaar voor een bedje. Ik ben zelfs van plan om ze zo lang mogelijk in een ledikant te houden. Ik denk dat jullie eerst zouden kunnen kijken of de ledikant echt te klein is voor hem? Botst hij tegen de spijlen 's nachts? Want dan zou die uit een peuterbed zonder hekjes ook vallen. Mijn dochtertje slaapt bijv. standaard in een weekendbedje (met een echte matras en lattenbodem). Ze kwam altijd vast te zitten tussen de spijlen, en een bed vond ik te vroeg met 14 maanden. Campingbedje werkt hier perfect. Een vriendin van ons heeft een gewoon eenpersoons sofabed gekocht (deze: Sofabed Sofie, en dan andersom gezet tegen de muur, zodat haar dochter er niet uit kon vallen. Na een paar maanden heeft ze het bed omgedraaid en nu heeft het meisje een super leuke sofa-bed op haar kamer.
En gewoon een ledikantje van 150 x 70? Die heb ik zelf (gelijk gekocht voor geboorte) en daar kan hij lang in. Gewoon als ledikantje eerst en later kan 1 zijkant eruit en kan hij er zelf in- en uitstappen. Als je je niet prettig voelt bij een juniorbed, niet doen. Zelf ken je je kindje het beste en weet je wat voor hem gaat werken of niet.
Thijmen was ook altijd zo bewegelijk en bezig. Ik was echt bang dat hij uit zijn ledikant zou slingeren en heb toen een juniorbedje bij Ikea gekocht. Wij hebben nu het kritterbed met een soort hekje wat je erbij kunt kopen. Ziet er zo uit: IKEA | Kinderen | Kinderbedden | KRITTER | Bedframe met lattenbodem Hij staat met de 'open' kant tegen de muur. Hij is er wel eens uitgekomen (dat is ook gewoon een kwestie van steeds terugleggen en dan leert hij het snel) maar hij is er echt nog nooit uitgevallen. En Thijmen klimt en springt overal op en af, dus was er ook wel bang voor. Maar het ging dus verbazingwekkend goed. Hij is ook voor zijn 2e verjaardag over gegaan.